Saturday, April 19, 2014

آقای بهرام مشیری مهمان برنامه شما از اعضای گروه فلسطین بوده است !





میهمان برنامه بهرام مشیری در ١٨ آوریل ٢٠١٤ شخصی به نام ناصر کاخساز بود . جناب مشیری طبق معمول مقدمه ای در باب رفتار دیکتاتور ها بیان فرمود و سپس زندگینامه کوتاه و سانسور شده ای از آقای ناصر کاخ ساز را خواند که در آن به بیننده القا می شد ایشان یک شخصیت ملی بوده که تنها به جرم  بیان باورهای خود در دوران پهلوی به زندان افتاده است !

اما ناصر کاخ ساز کیست و برای چه به زندان افتاد ؟

 متن از ویکی پدیای پارسی :

 "گروه فلسطین یک گروه کوچک مارکسیستی بود که برای مبارزه با رژیم پهلوی تشکیل شد.

این گروه شامل چند محفل روشنفکری و دانشجویی بود و اعضای آن را عمدتا دانشجویان تشکیل می‌دادند که در آغاز دهه ۱۳۴۰ ملی گرا بودند اما در نیمه دهه به مارکسیسم گرویدند. گروه در ابتدا تمایلات مائوئیستی داشت و مبارزه مسلحانه را بر پایه الگوی چینی پذیرفته بود.

گروه فلسطین تحت تاثیر جنبش‌های مسلحانه در منطقه بر آن شد که با اعزام افرادی به پایگاه‌های سازمان‌های مبارز فلسطینی در عراق و لبنان برای گذراندن دوره‌های چریکی، خود را برای ایجاد کانون‌های مبارزه مسلحانه در ایران اماده سازد. (از این رو گروه فلسطین نام گرفت). از اعضای برجسته گروه: حسین ریاحی، ناصر کاخساز، شکرالله پاک نژاد.
گروه در تظاهرات مربوط به تشییع جنازه تختی فعال بود و مشغول تدارک عمل مسلحانه بود که در سال ۱۳۴۸ توسط ساواک کشف شد. از سویی تلاش گروه برای گرفتن کمک از چین ناکام ماند و کسانی که برای کمک فرستاده شده بودند هنگام عبور از مرز لو رفتند. اعضای دستگیر شده محاکمه و به زندان‌های بلند مدت محکوم شدند و بقیه برای تجدید سازمان از کشور گریختند.
در دهه ۱۳۵۰ اعضای این گروه به گروه‌های دیگر با وابستگی‌های تئوریک مختلف پیوستند.
در سال ۱۳۵۲ بقایای گروه فلسطین به رهبری حسین ریاحی به سازمان انقلابیون کمونیست (م – ل)پیوست. "

سخنی با آقای مشیری 

جناب مشیری اگر تنها کسی که در لوس آنجلس حقایق امور را به مردم می گوید شما هستید پس  وای بر ما مردم . شما اگر فرد بی طرف و بی غرضی بودید بدون سانسور می فرمودید که ایشان با همکاری  گروه های تروریستی فلسطینی و ارتباط با دولت چین قصد مبارزه مسلحانه در ایران را داشته و به این دلیل محاکمه و زندانی شده است . آنگاه بینندگان خود داوری می کردند که ایشان واقعن امنیت ملی را به خطر انداخته یا اینکه به جرم آزادی خواهی با حکم یک دیکتاتور به زندان افتاده است!
 در واقع کشوری که ما اکنون در آن می سوزیم همان مطلوب آقای کاخساز است زیرا بهترین رفیق شفیقش چین و مهمترین آرمانش همراهی با گروه های  تروریستی فلسطینی است . جالب است که میهمانان شما اکثرا از افراد تجزیه طلب یا مائوئیست ها و اسلام گرایان خراب کار سابق هستند و تنها وجه مشترکشان با شما پهلوی ستیزی است . شما نیز همواره می خواهید آنها را با تحریف و سانسور به عنوان مبارزین آزادیخواه دوران پهلوی  که بیگناه  به  زندان افتاده اند به مردم قالب کنید ...



16 comments:

  1. در آینده ایران آزاد وسکولار مسلما حق فعالیعت سیاسی برای تمامی احزاب از جمله کمونیست ها آزاد است کما اینکه امروزه در تمامی کشورهای دموکراتیک جهان چنین قانونی وجود داشته وبه آن عمل میشود . از سوئد و انگلستان پادشاهی گرفته تا آلمان و پرتقال جمهوری . آیا شما هنوز هم با این حق مخالفید؟ اگر شاه چنین قانونی را در ایران رعایت میکرد نه آقای کاخ ساز دست به اسلحه میبرد و نه حکومت پهلوی سرنگون میشد . کسانی که در فضای اختناق پلیسی دست به اسلحه میبرند و برای برقرای آزادی و دموکراسی مبارزه میکنند نامشان جانفشانان آزادیخواه میهن است و نه چیزی دیگر. من شخصا با مبارزه مسلحانه در دوران شاه مخالفم و آنرا کاملا رد میکنم و اعتقاد دارم راه درست مبارزه بر علیه دیکتاتوری او میبایست از طریق ارتقا آگاهی سیاسی- اجتماعی مردم بتدریج صورت میگرفت و نه بکار گیری روش خشونت در برابر خشونت. اگر در آن دوران رسانه های آزادی وجود داشت و حق بیان برای شهروندان محفوظ بود هیچگاه آخوند های واپسگرای جنایتکار تحت نام مصلح اجتماعی و با شعار دروغین عدالت اسلامی به قدرت نمیرسیدند. این شاه بود که برای حفظ دیکتاتوری خود آگاهانه و با کمک مالی بسیار باعث رشد اسلام و افزایش تصاعدی آخوند ها و مساجد در ایران شد . هوداران سامانه پادشاهی اگر میخواهند جائی در فردای ایران داشته باشند باید این تهمت زنی و تبلیقات مسموم بر علیه سایر نیروهای سیاسی میهنمان را متوقف کنند والا کسی به آنها اعتماد نخواهد کرد . زیرا همه فکر میکنند آنها باز خواهان برقرای همان سامانه دیکتاتوری گذشته پهلوی هستند که با کودتا مصدق را سرنگون کرد ، با دشنه شعبان جعفری سینه دکتر فاطمی را شکافت ، در تپه های اوین بهترین فرزندان این سرزمین را شبانه به تیر بست و بدروغ ادعا کرد که آنها را در حین فرار گشته است ، تمام احزاب سیاسی را ممنوع اعلام کرد و .......
    اگر ما مدرنیسم را از محتوای اصلی آن یعنی دموکراسی و احترام به حقوق بشر تهی کنیم و تنها به نماد های درخشنده بیرونی آن اکتفا کنیم مطمئنا تا ابد ناروشنگر نسلی که اشتباه کرد باقی خواهیم ماند .
    کاوه ایران دوست

    ReplyDelete
    Replies
    1. عزیزم بعد از این انشای بی سر و ته که نوشتی و هیچکدام از حرف هات سند تاریخی نداره یک کلام به ما بفرما مشیری و کاخساز که این همه با جزییات جریان دادگاه را توضیح دادند چرا نگفتند ایشان جزو گروه فلسطین بوده و برای همین محاکمه و زندانی شده ؟! مگه جزو گروه فلسطین بودن از دید این دو نفر چه ننگی داشت داشت که ترجیح دادند جرم اصلی یارو را در برنامه نگن ؟ مگه عیب داره یک آدمی اینقدر نابغه باشه که همزمان چپ و چلاق مائوئیست و مسلمان فلسطین مدار باشه ؟

      Delete
  2. من بعنوان یک فعال کارگری درتبعید که خواهان اتحاد وهمدلی تمامی ایراندوستان وانانیکه بواقع ارزوی رهایی ملت وکشورمان ازاشغال تازیزادگان بیگانه دارند میخواهم که انرژی خودرا روی اینگونه مسائل وایراد گیریهایی که اصلا مربوط به زمان حال نمی شود ودردی ازما دوا نخواهند کرد صرف نکنند چراکه راه ما بس دشوار وپرفراز ونشیب است ودراین برهه اززمان نمی پذیرد که راجع به گذشته کسانی حرف بزنیم که با داشتن هرعقیده ومسلک خائن نبودند وهمه چیزخودرا درجهت رسیدن به انچه ارمانهای والای خود میدانستند تلاش کردند اولا کسی نیست که بروطنپرستی وایراندوستی استاد مشیری شک کند وازطرفی من ازنزدیک با اقای کاخ سازنشسته وبحث وتبادل نظر کرده ام ودرجایی شاهد سخنرانی یکدیگرهم بوده ایم او انسان پاک ونویسنده ای پاک قلم است و.درراستای رهایی وطن نیزتلاش میکند امید است دریک اتحاد فراگیر بدون درنظرگرفتن رنگ وعقیده وحزب وسازمان وگروه بتوانیم کشورمان را ازاد کنیم وریش وریشه اخوندهای مفتخور وجنایتکاربسوزانیم.پیروز ومتحد باشید.

    ReplyDelete
    Replies
    1. عزیزم یک کلام بفرما این نویسنده پاک و میهن دوست و آن استاد میهن دوست چرا جرمی که کاخساز بخاطرش دستگیر و محاکمه شده را نگفتند !؟

      Delete
  3. مبارزه مسلحانه با رژیمی خارجی ساخته و دیکتاتور مثل رژیم شاه نه تنها مصداق به خطر انداختن امنیت ملی نیست, بلکه دقیقا در جهت ایجاد امنیت ملی از طریق براندازی حکومت دست نشانده بیگانه است که کشور ما را تبدیل و شکارگاه امتیازات برای اربابان آمریکایی شاه نموده بود.
    ادعای دیگرتان مبنی بر وابستگی گروه فلسطین به کشور کین, انهم به صرف مائو یست بودن آنها, مغلطه ای بسیارمسخره و یادآور برچسب ها و اتهام های ساواک ساخته وابستگی به شوروی برای مبارزین و آزادیخواهان کمونیست بوده است. شما متوجه نیستید که رژیمی که با کودتای انگلیسی سوم اسفند ١٢٩٩ بر ضد مشروطه روی کار آمده و با کودتای آمریکایی ٢٨ مرداد ١٣٣٢ تغییر قبله داده و ارباب عوض کرده و در طی مدت ٥٠ سال با سرکوب و دیکتاتوری در داخل و با فروش کشور به بیگانگان ادامه حیات داده, رژیمی ملی نیست که به خطر انداختن ان, مصداق به خطر "انداختن امنیت ملی" باشد. تنها امنیتی که به خطر افتاده, امنیت مشتی خائن و نوکر بیگانه بوده که در آنزمان در کشور ما صدر نشین بوده اند.
    اما اگر میخواهید به دور و بر کسی نگاه کنید, بد نیست نگاهی هم به دور و بر جریان وابسته موسوم به "سلطنت طلب" کنید تا چپهای سابق و بریده را که امروز به غلط کردن افتاده اند را ببینید. چپ هایی که علیرغم سوابق درخشان مبارزاتی, آنچنان از هدف تهی شده اند که امروز دور و بر نوکران نشاندار استعمار از قماش رضا پهلوی جمع میشوند تا مبارزه مردم ایران را بر علیه ارتجاع و استعمار تخطئه کنند

    از ان گذشته با مغلطه سعی کرده اید که مائویسم و اعتقاد به ان را مصداق وابستگی به چین نشان دهید. دوره اینگونه تبلیغات شوروی هراسی ( یا چین هراسی) و اینگونه ادعاهای ضد کمونیستی, انهم به سبک شارلاتانهای دست راستی آمریکا و امثال سناتور مک کارتی به سر آمده و ماهیت اینگونه تبلیغات و بوقچیان آنها دیر زمانی است که بر همگان آشکار گشته است. این تبلیغات هیچگونه کاربرد و اثری جز آنچه تا کنون داشته اند, ندارند, و انهم تنها به کار برکشیدن یکی از مخوفترین دشمنان انسانیت یعنی بنیادگرایی مذهبی از غار هایشان میاید, تا تسلیح و سازماندهی سازمانهای مخوفی چون طالبان و القاعده را توجیه نماید. اینهم همان چیزی است که سرنوشت امروز منطقه و کشور ما را رقم زده و انسانیت معاصر را در همه جای جهان در معرض هدم و نابودی قرار داده است.

    ReplyDelete
    Replies
    1. سخارف جان ! من که نگفتم در گروه فلسطین بودن بده یا خوبه ! اما اگه جزو این گروه بودن خوبه و مبارزه مسلحانه با رژیم سابق خیلی خوب بوده چرا این دو نفر از بیانش ننگ داشتند و سانسورش کردند ؟! ...هه هه هه

      Delete
  4. شاه زیادی تسامح کرد با این جاسوسان و تروریستهای دست پرورده و سوسیالیستهای شمپاینی!
    این لجن ها بخودشان رحم نمیکردند بعدمیخواستند ازادی بیارن؟

    ReplyDelete
  5. جالب است. این آقا و دیگران که امروز مثلا "دمکرات" شده اند خودشان روزی جاده صاف کن‌ خمینی بوده‌اند. ولی‌ اصلا به روی خودشان نمی‌‌آورند. انگار این عمه‌ من بود که زیر نام خمینی توی سر مخالفانش می‌زدند. خجالت هم خوب چیزی است.

    ReplyDelete
  6. رژیم پهلوی این احمق‌ها را فرستاد به اروپا و آمریکا تا درس بخوانند و آدم شوند. ولی‌ به جای درس خواندن رفتند پادوی یاسر عرفات، عبدل ناصر و فیدل کاسترو شدند. که چی‌؟ مثلا به عقل ناقص خودشان با "امپریالیسم" مبارزه کنند. خاک بر سرش کنند.

    آقای نسل سوخته خیلی‌ ممنون که دست این کثافت را رو کردی.

    ReplyDelete
  7. آقای "ساخاروف"،
    اولا شما اگر ایرانی‌ هستید چرا یک نام ایرانی‌ برای خودتان انتخاب نمی‌‌کنید؟ این جا که انتخاب نام با خودتان است نه با پدر و مادرتان
    دوم، همین نام " آندره ساخاروف" که برگزیده اید اصالت گفتار شما را زیر سوال میبرد
    سوم، آنچه که شما گفتید یک برداشت سطحی از تاریخ ۱۰۰ گذشته ایران بود و بد تر از آن‌ بر اساس آن برداشت سطحی و شخصی‌ خودتان مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی را مجاز دانسته اید.
    چهارم، آن چه که شما گفتید برای دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی بیشتر مصداق داشت. در آن دوران ریش گذاشتن و به اصطلاح "انقلابی" بودن در تمام دنیا مد روز بود. گویا شما هنوز نمی‌دانید که در قرن بیست یکم زندگی‌ می‌کنید.

    ReplyDelete
  8. با سلام
    مهم این است که این دوستمان در حال مبارزه با حکومت پهلوی بوده و نام فلسطین هم یک نام سمبلیکه و اصلا گ
    گروهی تصمیم گرفته مبارزه مسلحانه بکند یعنی دیکتاتوری در کشور حاکم بوده است ثانیا نام گروه هیچ اهمیتی نداره
    مهم اینه که در کشور ازادی نبوده
    دوست عزیز دموکراسی با سلطنت طلبی بدست نمیاد ما در رژیم سابق دیکتاتوری داشتیم خروجی رژیم سابق اانقلاب 57 بود
    دست بردارید از این حرفهای بی مفهوم
    حالا در برنامه میگفتند ایشان در گروه فلسطین بوده چه اهمیتی داشت؟ایا رژیم شاه را تبرئه می کرد؟
    اینکه اسم گروه را گذاشته اند فلسطین جرمه؟
    تلاش کرده اند از چین کمک بگیرند این چه مشکلی داره؟فرض کن الان ما از امریکا کمک بگیریم برای ایجاد تغییر در ایران
    یا از عربستان سعودی کمک بگیریم یا از ژاپن کمک بگیریم
    چند تا مطلب رو قاطعانه بهتون میگم
    1-در نیت خیر افرادی مثل بهرام مشیری بنده هیچ شکی ندارم بهرام مشیری هیچ منافعی نداره و داره تاریخ رو صادقانه بیان میکنه
    2-امنیت ملی در اون زمان یعنی امنیت حکومت حاکمه به خطر انداختن امنیت حکومت دیکتاتور وظیفه هر فردی در هر کشوریه
    3-مطمئنم اهمیت و ارزش دموکراسی را درک نکرده اید که اینچنین طرفدار یک حکومت دیکتاتوری پادشاهی هستید عزیز من او دوران تمام شده مثل این است که یک عده الان طرفدار قاجار باشند برادر من شاه با راه انداختن یک حکومت غیر دموکراتیک باعث بروز انقلاب 57 شد این رو بفهم
    4-تکلیفتان را با دیکتاوری پهلوی مشخص و روشن کنید ایا قبول دارید حکومت پهلوی غیر دموکراتیک بوده یا نه؟
    5-اینکه پهلوی ها برای اقتصاد ایران کار کرده اند دلیل بر مشروعیت حکومت انها نمیشود یک مقدار پول نفتی است میشه داد زد ای پیمانکار بیا بگیر این پول را و تونل و جاده بساز مهم دموکراتیک بودنه با دموکراسی شما در بدترین حالت ممکن هم باشی خودت رو نجات میدی
    دست بردارید از این تفکرات غیر دموکراتیک واقعا تاسف اوره
    الان اکثر این عزیزان توده ای که اطراف خود شما سلطنت طلبها جمع شده اند و دارند برای حکومت ناشروع پیشین مشروعیت میخرند.
    این رفتار شما ضد دموکراسیه دموکراسی 4 تا پایه داره حکومت شاه این چایه ها را نداشت
    ایشان فرمودند در کشور فقط یک حزب است هر کسی نمیخواهد جزو این حزب باشد 700 تومنش بدهید از کشور من خارج بشود
    برادر من
    این چیزها که دیگه ماله و کمچه و...نداره اینها بسیار بسیار بسیار برای تاریخ واضحه
    تاکید و پافشاری شما برای حمایت از یک حکومت دیکتاتوری برای من که واقعا جای تعجب و تاسف داره
    بشینید 10 دقیقه فکر کنید

    ReplyDelete
  9. درود بر استاد بهرام مشیری
    درود بر آقای ناصر کاخساز
    .
    ننگ و نفرین ابدی بر هر چه دیکتاتوره

    ReplyDelete
    Replies
    1. گرین فورس جان نماز جمعه یک کوچه اون طرف تره ....هه هه هه

      Delete
  10. دوست گرامی ,الف فری
    استاد مشیری تاریخ مربوط به دوره رضاشاه بزرگ را بسیار بد و سطحی تحریف کرده اند و میکند و با کوته بینی تمام خدمات بزرگ اورا نادیده گرفته و سقوط مشروطه استحاله شده از دوله ها و سلطنه ها را که در یکسال آخر چیزی از آن باقی نمانده بود را به رضاشاه نسبت میدهد و دنبک و دستک میکند و با سبکسری خدمات رضا شاه را با دو ریا ل قند و چای را با خدمات جمهوری اسلامی با فروش نفت بشکه ای صد دلار یکی میداند و یکی میکند , ایشان اگر خردمند و فرزانه بودند چنین بر حقایق و بزرگی و عظمت کارهای هر دو پهلوی نمی تاختند و اگر خواهان آزادی و دارای حس ایراندوستی بودند با لجاجتی کودکانه به این سیاهنمائی ادامه نمیدادند .تندرست باشید

    ReplyDelete