Monday, April 28, 2014

هاشمی رفسنجانی میهمان برنامه بهرام مشیری


بهرام مشیری : ما در یک سلسله برنامه روال دعوت از فعالین سیاسی را پیش گرفته ایم  و در چند هفته ی  گذشته  چند شخصیت بر جسته و مبارز دوران استبداد پهلوی را دعوت کردیم که یکی از آنها خودش و پدرش آب جوش از بالا بر  سر زنان بی حجاب می ریختند و بهاییان را کتک  می زدند , آن دیگری عضو گروه فلسطین بوده و با کمک چین می خواسته برای ایران آزادی بیاورد و دیگری با کشور عراق همکاری داشته و از رادیو بغداد پیام آزادی و روشنگری به ایران می فرستاده است. همه این آزادی خواهان تنها به دلیل بیان عقیده و آزادی خواهی به جرم اخلال در امنیت ملی زندانی شده اند . توجه کنید که دیکتاتورها  منظورشان از امنیت ملی همان امنیت خودشان است.

میهمان این هفته ما آقای هاشمی رفسنجانی است. من زندگینامه ایشان را می خوانم و بعد با ایشان گفتگو می کنیم:  آقای هاشمی رفسنجانی یکی از روحانیان ملی است که پس از کودتای ننگین ٢٨ مرداد و بسته شدن فضای سیاسی به صف مبارزین با استبداد پیوست . ایشان همچنین بخاطر نوشتن کتاب سرگذشت فلسطین از دکتر مصدق تقدیر نامه گرفت و پس از مخالفت با انقلاب سفید توسط ساواک دستگیر و روانه زندان شد ( نگفتم ! فقط یک کتاب نوشته و با انقلاب سفید مخالف بوده انداختنش زندان).

بهرام مشیری : آقای رفسنجانی به برنامه ما خوش آمدید. شما چرا آخوند شدید ؟

رفسنجانی:  پیش از دوران پهلوی مردم ایران همه زرتشتی بودند و حکومت ها سکولار بود . محمد رضا شاه که آمد قوانین اسلامی را در جامعه رواج داد و به آخوندهای شیعه مانند بروجردی و شریعتمداری احترام کرد و مملکت را بدست آخوندها داد. از این رو ما تشویق شدیم که مدرسه طلبگی برویم.

بهرام مشیری : بارک الله ! در واقع همه راه های دانش و تحصیل بسته بود و شما چاره ی  دیگری نداشتید. چی شد که وارد مبارزات سیاسی شدید؟

رفسنجانی : بعد از کودتای ٢٨ مرداد نمی توانستیم استبداد را تحمل کنیم و مبارزه برای آزادی را آغاز کردیم .

بهرام مشیری: آفرین! شما با خمینی همکاری می کردید , البته قابل درک است چون همه راه ها بسته بود مجبور بودید از تنها راه مانده استفاده کنید.

رفسنجانی :  بله. وقتی انقلاب سفید شد  ما همصدا با  آقای خمینی  با آن  مخالفت کردیم.

بهرام مشیری: کار خوبی کردید . براندازی ارباب رعیتی تمام آزادی های اجتماعی روستاییان که روابط  بسیار خوبی با اربابان داشتند را بر باد داد و دیگر کسی نبود از آزادی های اساسی رعیت دفاع  کند. مرحوم بازرگان هم شخصیت ملی بود اما بدلیل فشار دیکتاتوری بعد از ٢٨ مرداد اسلامگرا شد.

رفسنجانی :  آقای بازرگان که پیش از آن نیز اسلامگرا بوده.   ٢ سال پیش از ٢٨ مرداد ٣٢   نیز  برای لوله کشی آب تهران از علمای قم استفتاء کرده بود .

بهرام مشیری: دو سال پس و پیش که چیزی نیست پدر جان , این مغلطه ی  زمان را استبدادیون پیش می کشند. هر کسی در دوران پهلوی اسلامگرا بوده گناهش به گردن شاه است.

رفسنجانی : به هر حال هدف ما آزادی بود اما یک عده نوبتی انقلاب را می دزدند . الان هم خامنه ای انقلاب را از ما دزدیده است!

بهرام مشیری: درست است . این آقای رفسنجانی مرد بسیار شریفی است. فقط فریب خمینی و خامنه ای و فلاحیان را خورد که این ها هم همه تقصیر رژیم سابق بود چون تنها راهی که باز گذاشته بود راه فریب خوردن آزادی خواهان و روشنفکران بود.

 رفسنجانی : جناب مشیری چرا آزادی خواهان ضد پهلوی از میان رهبران کشورهای خارجی به استالین و فیدل کاسترو و مائو و قذافی و این جور افراد دخیل می بستند ؟

بهرام مشیری : برای اینکه ساواک همه رهبران آزادی خواه جهان را انداخته بود تو زندان . کسی را نگذاشته بودند تا این مبارزین دنباله رو آنها باشند !
 شما در قضیه ترور حسنعلی منصور دست داشتید ؟

رفسنجانی : بله. تفنگش را من تهیه کردم.

بهرام مشیری : عیبی ندارد. تقصیر شما که نبوده!  رژیم پهلوی پس از ٢٨ مرداد دیگر راهی برای آزادی خواهی نگذاشته بود.

رفسنجانی :  ٥ سال پیش از ٢٨ مرداد ١٣٣٢ هم مبارزین دست  به اسلحه بردند و خود شاه را ترور کردند . آن موقع دلیلش چه بود استاد جان ؟

بهرام مشیری :  می خواستند از واقعه ننگین ٢٨ مرداد جلوگیری کنند حیف که نشد.
 شما در رهبر شدن خامنه ای نقش اصلی را داشتید ؟

رفسنجانی : بله . متاسفانه فریب ایشان را خوردم .

بهرام مشیری : اشکال ندارد پدر جان ! شما هدفت آزادی بوده , از همه اینها مهم تر اینکه از دکتر مصدق تقدیر نامه گرفتی , هر اشتباهی تا آخر عمر بکنی پاک می شود .

رفسنجانی : جناب مشیری شما چقدر باورهایتان  به شیعیان نزدیک هست . ما هم باور داریم هر کار بدی  بکنی اما برای امام حسین اشک بریزی پاک می شود.

بهرام مشیری: همه ما نیاز به معصوم داریم و باید شیعه یکی باشیم پدر جان !
 باز هم به برنامه ما بیا عزیزم . در این برنامه به روی تمام مبارزین ضد پهلوی از چریک های کلاشینکف بدست تا اسلامگرایان و فلسطین زدگان و تجزیه طلبان و کنفدراسیونی ها و کلن تمام آزادیخواهان باز است. اگر کس دیگری پیدا شد انقلاب را از خامنه ای دزدید به آقای  خامنه ای هم بگویید بیاید به برنامه ما تا هر چه کار بد کرده در این برنامه بیاندازیم به گردن شاه ....

3 comments:

  1. معلومه که مشیری با افشاگریهایش در مورد کودتای ٢٨ مرداد ١٣٣٢ و اختناق و خفقان و وطنفروشی پهلویها بدجوری دل خائنین پهلوی چی را بدرد آورده است که اینچنین به اظهار لحیه های خنده دار افتاده اند. وگر نه تا آنجا که از تاریخ و واقعیتهای تاریخی برمیاید, امثال پهلوی چیان نه تنها مشکلی با همکاری با زن ستیزان اسلامی که آب جوش بر سر زنان میریختند, نداشت بلکه خود بهمراه آنها بر علیه دکتر مصدق کودتا کرد و پس از کودتا هم بهمراهی آنها مشغول سرکوب گروه های سکولار و مترقی بود. دست آخر هم با مباشرت آمریکاییها ارتش را دودستی به همانها تسلیم نمود.

    چنان از عضویت در گروه فلسطین حرف میزنی که انگار طرفداری از مشی فکری مخالف اربابان شاه, جرم بزرگی است و با اینکار تنها ماهیت زورگو و دیکتاتور پهلوی چیها را نشان میدهید که این جماعت تا همین امروز هم عمیقا دیکتاتور و ضد آزادی هستند.
    خیلی عجیب است که کسانیکه راه انداختن کودتا با آمریکا را توجیه میکنند, حالا با آزاد کردن ایران به همراهی چین ایراد میگیرند. البته مشکل شما با چین و شوروی نه از زاویه آزادیخواهی و وطندوستی بلکه انعکاس مخالفت منافع اربابان شاه با ایندو کشور است که این هم ربطی به ملت ایران ندارد.

    ReplyDelete
    Replies
    1. آندره جان چقدر خوبه که این کامنت ها را به عنوان مغز متفکر چپ و چلاق ها می گذاری . هیچ کسی مانند تو نمی تونه عقب ماندگی و استدلالات شگفت انگیز چپول ها را برای خوانندگان به نمایش بگذارد ...هه هه هه

      Delete
  2. ننگینش را یادت رفت بگی ! کودتای ننگین ٢٨ مرداد ....هه هه هه

    ReplyDelete