Saturday, April 19, 2014

فتوای علمای اسلام در رابطه با کشف سیاره شبیه به زمین - کپلر ۱۸۶ اف


در خبر های آماده است که ستاره شناسان شبیه‌ترین سیاره به زمین از نظر شرایط مساعد برای شکل‌گیری حیات از نوع زمینی آن را کشف کرده‌اند. در این راستا علمای اسلامی قم و الازهر و مفتی های حجاز جلسه ای  در مرکز اسلامی لندن تشکیل دادند که فتوای مشترک آنان به شرح زیر است :

- نام سیاره باید از" کپلر ١٨٦ اف" به " یاسین ١١٤ ص" تغییر کند .

- مهمترین دغدغه دانشمندان وجود آب در سیاره است , اما برای ما زیاد مهم نیست چون اسلام فکر همه چیز را از پیش کرده است. اگر آنجا آب نبود  امت اسلامی به جای وضو و غسل, تیم کنند .

-  سالهای آن یک سوم سالهای کره زمین است پس ماه هایش نیز یک سوم می شود برای همین مسلمانان باید در آنجا ٣ ماه  پشت سر هم  روزه بگیرند .

- اگر آنجا ساکنینی شبیه زمین دارد ممکن است خدا برای آنها پیامبر فرستاده باشد که باید اسلام را بپذیرند و اگر نپذیرفتند باید جزیه بدهند . اگر پیامبر نداشتند که کافر هستند, آنها را به اسلام دعوت کنید اگر نپذیرفتند مردانشان را بکشید و زن و بچه ها و اموالشان را به عنوان کنیز و برده به زمین بیاورید و بفروشید.

- قبله در همه حال به سوی زمین و عربستان سعودی است . اگر آن سیاره نسبت به زمین می چرخد شما نیز در حین نماز با آن بچرخید تا رو به عربستان باشید.

- خمس و زکات مانند زمین است.

- طول روزها اگر اندازه زمین است روزی ١٧ رکعت نماز دارد و اگر ٢ برابر طول روز زمین بود باید ٣٤ رکعت نماز بخوانید و همین طور تساعدی بالا می رود .

- دیه افراد کماکان به شتر حساب می شود اگر آن سیاره شتر ندارد , از اینجا ببرید و تکثیر کنید یا اینکه به همین قیمت شتر در کره زمین حساب کنید .

و من الله توفیق عمل...

No comments:

Post a Comment