Tuesday, April 22, 2014

ورود بنی صدر درراس چماقداران حزب الله به دانشگاه - انقلاب فرهنگی برگ دیگری از خیانت ملی- مذهبی ها


امروز روز سه شنبه دوم اردیبهشت سالروز انقلاب فرهنگی در سال ١٣٥٩ است.  یکی دیگر از دسته گل های ملی-مذهبی ها همراهی با انقلاب فرهنگی یا همان نابودی فرهنگی بود . این طیف همواره در شرایط حساس ایران را جلوی اسلام سر بریده اند و آسیب های جانی و مالی و فرهنگی زیادی به ایران زمین رسانده اند .

 نقشه حمله رژیم به دانشگاهها پس از سخنرانی خمینی در فروردین ١٣٥٩ انجام گرفت که خواهان تصفیه دانشگاهها از اساتید وابسته به شرق و غرب  و تحکیم آن با حوزه گردید
در ٣٠ فروردین همان سال شورای انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای فرمان حمله به دانشگاهها را این چنین صادر کرد: ستادهای عملیاتی گروههای گوناگون، دفترهای فعالیت و نظایر اینها که در دانشگاهها و موسسات عالی مستقر شده اند چناچه ظرف سه روز از صبح شنبه تا پایان روز دوشنبه اول اردیبهشت برچیده نشوند شورای انقلاب مصمم است که همه باهم یعنی رییس جمهور( بنی صدر) و اعضای شورا مردم را فرا خوانده و همراه با مردم در دانشگاهها حاضر شوند و این کانونهای اختلاف را برچینند. ( به نقل از اعلامیه شورای انقلاب)
در روز ٢٨ فروردین دانشگاه علم و صنعت در تهران به وسیله انجمن اسلامی تعطیل و پاسداران دانشگاه را محاصره کردند. دانشجویان دانشگاه صنعتی نیز مورد حمله قرارگرفته و پس از مقاومت تصمیم گرفتند به همراه سایر دانشجویان  دردانشگاه تهران به مقاومت خود ادامه دهند. دانشجویان در زیر حملات حزب الله و نیروهای سپاه که با سنگ و گاز اشک آور حمله می نمودند ساعت ١١/٥ شب  دوشنبه اول اردیبهشت مجبور به ترک دانشگاه شدند. ترک دانشگاه زمانی صورت گرفت که رادیو با پخش اعلامیه های شورای انقلاب تهدید می کرد که روز سه شنبه با مردم به دانشگاه میروند. بنی صدر در راس حزب الله روز سه شنبه دوم اردیبهشت وارد دانشگاه شد  و در سخنانی دانشجویان را مسوول درگیری ها دانست و با خواندن بیانیه انقلاب فرهنگی تیر خالص را به شقیقه آخرین کانون مبارزه بر علیه فاشیست مذهبی زد .


آمار کشته و زخمی های دانشجویان :

- در دانشگاه جندی شاپور اهواز به تعداد زیادی از دانشجویان دختر تجاوز میشود و تا یک هفته مردم جنازه روی آب رودخانه اهواز می دیده اند. اسامی ١٢ نفر از کشته شدگان اهواز به قرار زیرند: غلام سعیدی، فرزانه رضوان، جبراییل هاشمی ، حمید درخشان، طاهره حیاتی ( دانش آموز ١٤ ساله که درمقابل دانشکده علوم باقمه کشته شد)، فرهنگ انصاری، محمود لرستانی (کارگر شرکت نفت)، سعید مکوند، محمد عزیز پور، مهناز معتمدی، مهدی علوی شوشتری و احسان الله آبفشانی.

- دانشگاه های تهران ١٣٠ زخمی و دست کم ٣ کشته.

- رشت ١٢ دانشجو کشته و تعداد بسیار زیادی زخمی و دستگیر.

- در شیراز ٤٩١ نفر زخمی و دستکم  ٣ کشته.

-   در زاهدان، روز دوم اردیبهشت به دانشسرای عالی حمله می شود و یکی از دانشجویان پیشگام بنام صادق نظیری کشته و عده زیادی مجروح می شوند. در مشهد و اصفهان و تبریز نیز با حمله به دانشگاهها و مجروح کردن  و دستگیری دانشجویان ، رژیم موفق به تسخیر دانشگاهها می شود. اسامی ٢ نفر از کشته شدگان در مشهد بقرار زیرند: شکرالله مشکین فام و محسن رفعتی.

افراد معروفی که در پشتیبانی از انقلاب فرهنگی و سرکوب دانشجویان حضور فعال داشتند :

ابراهيم نبوی ، محسن كديور، دكتر معين، مهاجرانی  ،علوی تبار  ،مجيد محمدی  ، عباس عبدی ،ابراهيم اصغرزاده، شكوری راد،حجاريان ، صادق زيباكلام و رییس جمهور وقت ابو الحسن بنی صدر .
بنی صدر گرچه حضور خود را بارها انکار کرده اما رویدادهای آن زمان کاملا آشکار می کند که ایشان نقش کلیدی داشته است . مهندس سحابی نيز شركت فعال بنی صدر در انقلاب فرهنكی را تاًييد می كنند و  مي گويد بنی صدر شخصاً در انقلاب فرهنگی شركت داشت (كتاب ديروز،امروز؛و فردای جنبش دانشجويی ايران به اهتمام مسعود سفيری ١٣٧٨ ص ٨٥ ).
بنی صدر همچنین در برنامه بی پرده بی تعارف صدای امریکا در سخنان خنده داری به مجری برنامه آقای فلاحتی گفت : من با انقلاب فرهنگی مخالف بودم و تهدید به استعفا کردم!  لابد  سلمان فارسی هم با حمله به ایران مخالف بود و عمر را تهدید کرد که از فرمانداری تیسفون استعفا می دهد !




4 comments:

  1. مثل اینکه کار شارلاتانهای سلطنت چی بدون دروغ گویی و پشت هم اندازی از پیش نمیرود. البته بنی صدر هم با افشاگریهای خود در مورد خائنین پهلوی چی و بالاخص شاهکارشان !!!! در خیانت و رذالت یعنی کودتای ٢٨ مرداد دشمنی این جماعت ورشکسته را برای خود خرید. آخر مزخرفگویی هم حدی دارد. یکی از اهداف اشغال دانشگاه و سرکوب دانشگاه ها و تصفیه دانشجویان مبارز و آزاده و انقلابی گرفتن یکی از پایگاه های لیبرال های رژیم از قبیل بنی صدر و خالی کردن زیر پایشان انجام شد. ملی مذهبی ها هم که پس از بحران گروگان گیری و استعفای بازرگان از رژیم جارو شدند و بنابر این اصلا اینها در آنزمان در داخل رژیم نبودند که بخواهند طرح انقلاب فرهنگی را بریزند.
    اما چیزی که برای من عجیب است اینست که امثال شما سلطنت چیان خیلی برای تصفیه دانشگاه های دل میسوزانید. در آنزمان دانشگاه در دست نیروهایی بود که فصل مشترکشان مبارزه با رژیم شاه بود. اصلی ترین تشکل موجود در دانشگاه ها, سازمان چریکهای فدایی خلق ایران بود که نقش مهمی در سرنگونی رژیم شاه داشت. فخر الدین حجازی نماینده خمینی در مجلس خیلی بی پرده گفت که تعداد عکسهای مارکس و لنین در دانشگاه های ایران بمراتب بیش از دانشگاه های شوروی است. بنابر این اگر بخواهید حقه بازی را کنار بگذارید و برای یکبار هم که شده روراست باشید, تصفیه دانشگاه ها توسط خمینی قاعدتا نه تنها مغایرتی برنامه های شاه نداشت بلکه دنباله سرکوبهای شاه در دانشگاه بود و قدر مسلم اینکه اگر رژیم شاه مانده بود, تصفیه دانشجویان مبارز و سرکوب آنها توسط خود شاه و ساواک ان انجام میشد.

    ReplyDelete
    Replies
    1. حالا چرا اینقدر عصبانی هستی ؟ بیا یک کمی پشمک بخور ! هه هه هه ....دوباره که زدین به کربلای ٢٨ مرداد! سند و مدرک در دست داشتن بنی صدر در انقلاب فرهنگی خیلی زیاد است من هم در بالا به چند تا از سند ها اشاره کردم. بیانه اش را هم در دانشگاه بنی صدر خونده نه اجنه ! اگه هدف از انقلاب فرهنگی خالی کردن زیر پای امثال بنی صدر بوده باز این خودش سند دیگری از سفاهت سیاسی بنی صدر را نشون می ده که تیشه را بدست خودش دادن تا ریشه خودش را بزنه ...هه هه هه ....راستی از اینکه به بنی صدر گفتی لیبرال بسی خندیدیم ...هه هه هه

      Delete
    2. "دوباره که زدین به کربلای ٢٨ مرداد! "

      اتفاقا همینکه با افشاگری بنی صدر از ٢٨ مرداد شما اینطور گزیده شدی که چپ و راست به اسم روشنگری, جعلیات بخورد خواننده میدی نشون میده که من به صحرای کربلای ٢٨ مرداد نزدم, بلکه دقیقا به هدف زدم.


      "حالا چرا اینقدر عصبانی هستی ؟ بیا یک کمی پشمک بخور ! هه هه هه"

      از وقتی که بنی صدر و طیف هوادار فکری وی در مقابل فریبکاریهای سلطنت چیان در مورد ٢٨ مرداد ایستادند, و بالاخص پته و پوته ان دکتر قلابی شارلاتان را روی آب ریختند, بنی صدر هدف حمله ساواکیهای شاه و سلطنت چیان قرار گرفته. بنابر این پیشنهاد میکنم که اگر از این پشمک های سحر آمیز ضد عصبانیت داری چند تاشو اول خودت بخور که اینقدر از افشاگری های بنی صدر در مورد ٢٨ مرداد عصبانی نشی و چپ و راست از این داستانهای خنده دار نگی. چندتای بقیه را هم بده به دوستان پهلوی چی ات بخورن که هنوز که هنوزه عزای "فتنه ٥٧" گرفتند و از مردم ایران عصبانی اند که چرا دست دزدی و غارت و خیانت اینها را از کشور کوتاه کرده اند.

      ".راستی از اینکه به بنی صدر گفتی لیبرال بسی خندیدیم .."

      ١- من هم به نوبه خود از اینکه اسم خودت را "روشنگر" گذاشتی و به این جعلیات تاریخی و فریبکاری های رایج در طیف پهلوی چیان, لقب "روشنگری" میدی میخندم. از ان خنده دار تر اینکه میخواهید نوه رضا قلدر را به عنوان آزادیخواه به مردم ایران قالب کنید و شاهان دزد و خائن رژیم پهلوی را هم به عنوان ایراندوست قالب نمایید.

      ٢- مطلب خنده دار تر دیگر آنکه بنی صدر را جز طیف "ملی مذهبی" بشمار آورده ای. طیف ملی مذهبی به طرفداران نهضت آزادی و مهندس بازرگان گفته میشود و بنی صدر با آنکه هم ملی و هم مذهبی است, اما جز این طیف به حساب نمیاید. طیف ملی مذهبی هم در زمان حمله و هجوم ارتجاع به دانشگاه اصلا در قدرت نبودند.

      ٣- با توجه به گذشته بنی صدر و رو در رویش با خمینی, زمانیکه خمینی خوکامگی پیشه کرد, و با نگاهی به نخست وزیران و رجال دست بوس آریامهری که اساسا نخست وزیر را "غلام خانه زاد شاه" میدانستند و در مقابل خیانتها و سرکوبهای شاه خفقان گرفتند, بنی صدر را از امثال چماقدار تئوریسینهای حزب مشروطه مثل داریوش همایون, بمراتب لیبرال تر میدانم. شاه اللهی ها که دیگر جای خود دارند, چه این جماعت حتی ادعای دموکرات بودن هم نمیکنند. شما با چنین لیبرالهایی از قماش داریوش همایون, بهتر است به جای خنده سکوت کنید که وضعیت خودتان خیلی خرابتر است, و جای خنده بسیار دارید.

      ٤- اما از همه اینها خنده دار تر اینکه دانشجویانی که شما برایشان اشک تمساح میریزید, همگی از طیف چپ و مخالف دستگاه شیخ و شاه بودند و اگر رژیم خمینی مستقر نشده بود, رژیم شاه و ساواک آریامهری خود راسا آنها را سرکوب و کشتار میکرد. اینکه شما از جنازه مخالفینتان اینطور بالا میروید تا مثلا امتیاز سیاسی کسب کنید, اوج استیصال و درماندگی شماها را نشان میدهد که البته جز اسباب خنده و مزاح چیز دیگری نیست.

      Delete
  2. عزیزم مردم خودشون این سایت را می خوانند و داوری می کنند . شما چپ و چلاق ها و اصلاح طلب ها این همه سایت دارید شب و روز در حال دروغ چاپ کردن هستید طاقت یک وبلاگ نویس دگر اندیش را ندارید ؟ ....هه هه هه ....حالا اگه هنوز ناراحتی یک لیوان آب خنک رو پشمک ها بخور بهتر میشی ...هه هه هه

    ReplyDelete