Thursday, March 29, 2012

واژه" جرس" در ادبیات چیست ؟!

جرس یک واژه تازی به معنای هشدار و زنگ خطر است! ادبیات به کار گیری واژه های تازی در ایران بر میگردد به آغاز جمهوری اسلامی ، گذاشتن نامهای تازی نظیر ابوذر ، بلال حبشی، مالک اشتر  بر روی دانشگاه و مدرسه و کوی و خیابان، یا زلزال بر روی موشک و هوت بر روی زیردریایی و حالا جرس بر روی سایت خبری ! 

جرس که خود مدعی است که این واژه مخفف جنبش راه سبز است اما عملکردش در واقع همان هشدار و زنگ خطر تازی برای ماندگاری جمهوری اسلامی است ! هر گاه حرکتی خارج از چارچوب نظام جمهوری اسلامی صورت بگیرد زنگ خطر این سایت و گردانندگان آن مانند عطا لله مهاجرانی، امیر ارجمند،  محسن کدیورو دیگران به صورت خودکار وارد عمل می شود و از چند راه نقش سوپاپ اطمینان رژیم را بازی می کند که عبارتند از :

۱. تحریف شعارهای مردم در خیابان  و القاء شعارهای اسلامی نظیر "الله و اکبر" و "خامنه ای قاتله ولایتش باطله" ( که مفهوم پذیرش اصل ولایت فقیه را در خود دارد اما خامنه ای را شایسته آن نمی داند)، از بنگاه های سخن پراکنی بی بی سی، رادیو فردا، صدای امریکا 

۲. نصیحت کردن مردم  برای ماندن در چارچوب نظام و دادن بیانیه های ظاهرا آزادی خواهانه ولی در چارچوب نظام 

۳. کنترل کردن و اختلال در راه پیمایی های خارج از کشور به روش جلوگیری از آوردن پرچم شیر و خورشید ، بر پایی نماز جماعت ( محسن کدیور) همراه با شال سبز در راه پیمایی ها .

۴. انگ زدن به بخش هایی از اوپزیسیون و موازی سازی برای تفرقه در اوپزیسیون خارج کشور و جلوگیری از تشکیل کنگره ملی از طریق دادن فراخوان های چند ساعته و بدون هدف و بدون پشتوانه و برنامه ریزی دراز مدت . 

۵. پخش خبرهای سرگرم کننده از آقایان موسوی و کروبی تقریبا به صورت دو هفته در میان ، یکی با تیتر نگرانی از سلامتیشان و دیگری دیدار با خانواده و وضیعت خوب سلامتی اشان، یا پیامی تایید نشده از طرف آقایان  کروبی و موسوی پر از شبهه و ایراد .

۶. جو سازی علیه کسانی که به تدریج از دایره اصلاح طلبی خارج می شوند و به اوپزیسیون برانداز می پیوندند نظیر آقای مجتبی واحدی .

۷. مظلوم نمایی و ساختن چهره  ای محبوب از خمینی و خانواده و نوه نتیجه هایش که با برخی از اصلاح طلبان رابطه قوم و خویشی دارند مانند خانواده سید محمد خاتمی .

No comments:

Post a Comment