Friday, October 25, 2013

رفسنجانی : امام خمینی با گاز گرفتن دست مخالف بود



در پی گاز گرفتن دست دختران میر حسین موسوی، رفسنجانی در محکومیت این عمل خاطره ای از امام خمینی بیان کرد:

هاشمی رفسنجانی : روزی با شهید لاجوردی در محضر امام بودیم. شهید لاجوردی گفت: دیشب چند دختر باکره در زندان اوین که قرار بود اعدام شوند را به عقد برادران پاسدار در آوردیم تا پس از رفع بکارت اعدام شوند. یکی از دختران مقاومت شدید می کرد و چنگ به صورت برادری که با او محرم شده بود انداخت. آن برادر هم دستش را گاز گرفت. امام در حالی که پارچه بنفشی روی پاهایش بود و به رادیو های خارجی گوش می کرد و از شعار مرگ بر امریکا نیز آزرده خاطر بودند، فرمود : لکن گاز گرفتن دست در اسلام حرام است چون عادت سگان می باشد و سگ در اسلام نجس است. از این پس دختران را دست بسته تحویل برادران دهید تا دیگر شاهد فعل حرام در زندان های عدل اسلامی نباشیم. به آن برادر نیز بگویید دیه گاز گرفتن دست آن دختر اعدامی را به خانواده اش بپردازد.

امام خمینی واقعن روحیه ای لطیف داشت و حاضر به پایمال شدن حق کسی حتا یک زندانی اعدامی و محارب با خدا  نبود.

این سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی مورد تایید مرکز نشر آثار امام قرار گرفته است؛ و من الله توفیق عمل...



3 comments:

  1. واقعا یاد عمام راحل به خیر !! خیلی الان جاشون خالیه !! همیشه به پاسدارا نصیحت میکردن که پرده بکارت دخترهای اعدامی قبل از اعدام حتما زده بشه و خدایی نکرده العیاذ باالله با پرده بکارت اعدام نشن و این وظیفه خطیر و سرنوشت ساز رو همیشه به عهده پاسدارها و سپاهیان سلحشور و جان بر کف میذاشتن ... ! واقع که جاشون خیلی خالیه !! عمام راحل خیلی روحیه حساس و لطیفی داشتن وسرشار از عواطف و احساسات لطیف انسانی بودن !! واقعا من که خیلی احساساتی شدم نمیدونم چی بگم ؟ !! اشک تو چشمام حلقه زده !! بغض داره گلوم رو فشار میده نمیدونم چی بگم ؟

    ReplyDelete
  2. خاطره های آیت الله هاشمی رسما جانی خیلی خیلی قشنگ و به جا و به موقع هست . هیچ کس به اندازه ایشون با عمام راحله جون خاطره نداشته ! این خاطره هم از عمام راحله خیلی به موقع و مناسب شرایط این روزها بود !! به امید خاطره های بیشتراز طرف ایشون که از عمام راحله خانوم نقل کنن . جا داره که به ایشون لقب (( اکبر خاطره )) داده بشه تا همیشه خاطره های ایشون در ذهن همه باقی بمونه

    ReplyDelete