Sunday, July 28, 2013

ماجرای بوزینه ای که امام شد



از رخداد های شنیدنی دوران خلافت هارون الرشید عباسی امامت یک بوزینه است . این ماجرا را در تاریخ طبرستان چنین می توان خواند : "  زبیده زن هارون الرشید را بوزینه ای بود که او را به غایت دوست می داشت و مقام او بخاطر زبیده به آنجا رسید که به فرمان هارون بوزینه را شمشیر بر کمر بستند و فرمان امامت بنامش نوشتند و ۳۰ مرد از درباریان را ملتزم رکابش کردند و آن بوزینه چندین دختر بکر را بکارت برداشته بود. سرانجام امیران غیرتمند طاقت خواری خدمت به بوزینه را نیاوردند و یزید بن مزید شیبانی یکی از آنان، آن حیوان را بکشت. هارون او را بدین جرم به دار آویخت و او و زبیده بر کشته شدن میمون سخت سوگوار شدند. شاعران دربار، خلیفه و بانوی حرم را در مرگ بوزینه تعزیت گفتند و قاریان برایش قرآن خواندند ." ( تاریخ طبرستان، برگ ۹۲).

تا کنون چند صدبار از آخوندهای شیعه و سنی و آخوندهای کرواتی نظیر عبدالعلی بازرگان و عبدالکریم سروش برای سیاه نمایی، از ۴۵۰ سال پادشاهی درخشان ساسانی تنها شنیده ایم که خسرو پرویز بدست پسرش شیرویه کشته شد . آیا تا به حال یکی از این ماله کشان محترم درباره خیره سری ها و رخدادهای شرم آور این چنینی امیرالمومنین های اسلامی به ما چیزی گفته اند ؟ صد البته که نه ! 

4 comments:

  1. لعنت بر پدر و مادر شما بی پدر زنا زاده مادر جنده این کش شعر ها چیه که مینویسی کس کش؟

    ReplyDelete
  2. Another monkey was president of Iran for 8 years.

    ReplyDelete
  3. آقا یا خانم(رئی سامان) اگه اینا راست نیست با دلیل‌‌و سند بگو درست نیست چرا چیزایی که لایق خودت است رو اینجا مینویسی، اسلام همینه دیگه. همینجوری با زور و فحش ده‌نمکی بازی ۱۴۰۰ سال حکومت کردین.

    ReplyDelete
  4. عزیزانی که ناسزا های رکیک اینجا می نویسند خیالتان راحت که پاک نخواهد شد . زیرا لازم است همگان بیش از پیش با تربیت اسلامی شما آشنا خواهند شد . وقتی امیر المومنین تان بوزینه ای را بر شما امام کرده باشد دیگر انتظار بیشتری از شماها نیست

    ReplyDelete