Sunday, May 11, 2014

رویدادهای سال ١٣٤٤ در دوران پهلوی! با رویدادهای امروز کشوراشغال شده مان مقایسه کنید



۲۱ فروردین - تهران – سوء قصد به جان پادشاه در کاخ مرمر بوسیله سرباز گارد شاهنشاهی شمس آبادی یکی از اعضای فداییان اسلام.

۱۷ اردیبهشت - ریودوژانیرو – دانشگاه ریودوژانیرو به محمد رضا شاه پهلوی دکترای افتخاری می‌دهد.

۲۴ شهریور - تهران – مجلس شورای ملی و مجلس سنا لقب آریامهر را به شاهنشاه اعطا می‌کنند.

۹ آبان - تهران – خانه سازی برای خانواده‌های کم در آمد – محمد رضا شاه پهلوی شاه ایران کوی نهم آبان را که برای سکونت طبقات کم در آمد ساخته شده‌است افتتاح می‌کند. آپارتمانهایی برای خانوادههای ۳ تا ۵ نفره ساخته شده‌است.

۱۰ آبان - تهران – محمد رضا شاه پهلوی دانشگاه صنعتی آریامهر را افتتاح می‌کند. رشته‌های مهندسی این دانشگاه بر اساس دانشگاه صنعتی ماساچوست MIT می‌باشد.

۱۹ آبان - دمشق – دیپلمات‌های ایرانی سوریه را ترک می‌کنند. یکی از وزیران این کشور خوزستان را عربستان اعلام می‌کند.

۲۷ آبان - مدرس – ایران و هند قراداد برای ساخت یک پالایشگاه با گنجایش تصفیه ۵۰۰۰۰ بشکه نفت در روز امضا می‌کنند.

۲۱ آذر - تهران - قرارداد ساخت ذوب آهن ایران در اصفهان با وجود مخالفت غرب به اینکه ایران به ذوب آهن احتیاج ندارد با شوروی امضا شد.

۲۳ آذر - تهران – شهبانو فرح پهلوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را می‌گشاید. ریاست عالیه این کانون را علیاحضرت بر عهده دارد. کتابخانه‌های بسیاری باید تاسیس شود. کتابخانه‌های سیار برای دهاتها و گروه‌های تئاتر برای اجرای برنامه به روستاها بروند.

۳ دی - کردستان – میگهای عراقی به دهکده‌های مرزی حمله می‌کنند.

۵ دی - تهران - پادشاه ایران سوء قصد کنندگان به وی در کاخ مرمر در روز ۲۱ فروردین و طرح کنندگان این سوء قصد را که همه در انگلیس درس می‌خوانده‌اند. را می‌بخشد.

۱۱ دی - ایران – سازمان مخفی مجاهدین خلق ایران شکل می‌گیرد.

۲۰ دی - تهران – خانواده سلطنتی به کاخ نیاوران نقل مکان می‌کند. بنای کاخ ساده است و در میان پارک در بلندیهای تهران جای دارد

۸ اسفند - ایران – جمعیت ایران ۲۴۸۷۷۰۰۰ میلیون نفر است که ۹ میلیون و ۳۰۰۰۰۰ شهر نشین و ۱۵، ۵ میلیون نفر روستانشین هستند.

۲۵ اسفند - خارک – پادشاه ایران، بزرگترین بندر نفتی دنیا را می‌گشاید.

حال این رویداد ها را مقایسه کنید با رخدادهای امروز کشور فلک زده مان زیر دست خلافت اسلامی که خبرهای آن تنها اعدام, تحریم, شکنجه , تصادف ,  تورم , ورشکستگی کارخانه ها یا اختلاس چند میلیاردی فلان آخوند عمامه به سر یا کت و شلواری , حمله به کنسرت فلان خواننده , سر به نیست شدن اقلیت های دینی , فرار مغز ها, فتوای قتل دگر اندیش, نابود شدن فلان آثار تاریخی و بسیاری رویداد های تلخ و نا امید کننده دیگر است.

منبع ویکی پدیای پارسی

2 comments:

  1. خوب بود سر انجام این ماجرا را هم میگفتید: در سال ١٣٥٧ درحالیکه شاهنشاه آریامهر برخلاف قولی که به کورش داده بود به خوابی آسوده فرو رفته بود مملکت دچار بحرانی میشود که از فرط بی کسی رهبری ان بدست روحانیون میافتد. آریامهر عزیز بجای اینکه مثل هر رهبر میهندوستی بماند و مملکت را در خروج از این بحران رهبری کند چمدانها را می بندد دوستانش را رها کرده و مملکت را تقدیم امام خمینی میکند تا خود را نجات دهد

    ReplyDelete
    Replies
    1. دوست گرامی مملکت را شاه تقدیم خمینی نکرد . ایران را دو دسته جلوی خمینی سر بریدند یکی افراد ساده لوحی مانند بازرگان که تصویر رویایی از صدر اسلام و روش حکومت محمد و علی داشتند و به جای چتر قانون بدنبال یک شخصیت پیامبر گونه می گشتند تا برای آنها پیامبری یا امامت کند . دوم چپ های طمع کار و نادان که گمان کردند خمینی را جلو می اندزند و بعد او را پس می زنند و کشور را تقدیم مسکو می کنند....کشور را در شرایط بحرانی نخبگان نجات می دهند . کشوری که نخبگانش قانون را از روی نهج البلاغه و قرآن بنویسد پایان کارش همین است . همه آنها رویداد ها نشان داد که شاه تنها بود و چند دهه تا آنجا که توانست ایستاد و مدرنیته را پیش برد و هنگامی که توانایش خارج شد رفت چون کار دیگری به جز کشتار جماعتی که می خواستند خودکشی دست جمعی کنند نمانده بود و او نیز اهل کشتار نبود ...

      Delete