Sunday, May 11, 2014

جناب احمد باطبی مشکل شما با نژاد آریایی چیست ؟


احمد باطبی در صفحه فیس بوک شخصی خود عکسی از قبرستان تخریب شده بهاییان شیراز توسط سپاه پاسداران را گذاشته است و در توضیح نوشته : تحقیر به سبک اسلامی آریایی.

پس از آن, نوشته ایشان با اعتراض جمعی از کاربران فیس بوکی روبرو شد و جناب باطبی به جای کمی اندیشه,  با کامنت های پریشان و دور از منطق کوشید از خود دفاع کند .

 جناب باطبی نخست برای ما توضیح دهید ترکیب اسلامی و آریایی را از کجا آورده اید و ربط این دو با هم چیست ؟ در توجیهات غلط اندر غلط خود افاضات فرمودید که نژاد آریایی فضیلتی به سایر نژاد ها ندارد . خوب اگر فضیلتی نسبت به دیگر نژاد ها نداشته باشد دستکم مانند دیگر نژاد ها سزاوار توهین نیز نمی باشد . تخریب قبرستان بهاییان بدست سپاه پاسداران انجام گرفته که یک ارگان اسلامی شیعه است و از شخصی بنام سید علی خامنه ای دستور می گیرد که از دید نژادی منتسب به طایفه قریش در حجاز می باشد و اتفاقا با ملی گرایی و فرهنگ ایران نیز سر ستیز دارد.

این گونه دیدگاه های آبدوغ خیاری و ربط دادن گودرز به شقایق آن هم از سوی کسی که خود را ژورنالیست می داند مایه ی  تاسف است . روزگاری ادای روشنفکری ایدولوژی جهان وطنی بود اکنون نیز عده ای مانند این آقای ژورنالیست برای اینکه احساس روشنفکری و حقوق بشری به آنها دست دهد مشغول توهین به نژاد خود و هم میهنان خود هستند. دستکم نگاهی به ژورنالیست های عرب و ترک اطراف خودمان بیاندازید ببینید کدامشان برای ادای روشنفکری و  مبارزه با نژاد پرستی به نژاد خود توهین می کنند و این چنین خودزنی می نمایند.

ایران شاید تنها کشوری در جهان است که سخن گفتن از نژاد ساکنان آن از سوی دو گروه;  اسلام گرایان ایران ستیز  و دیگری افراد ساده لوح و خود روشنفکر پندار,  نژاد پرستی به حساب می آید.


1 comment:

  1. مفهوم نژاد از نظر علمی‌ کاملا مردود و منسوخ است. این احتمال بسیار زیاد است که قومی به نام آریایی وجود داشته که بنا بر شواهد و قرائن متعدد در آغاز خود از تیره‌ها و قبایل بعضا بسیار متفاوت به لحاظ ظاهر، زبان و فرهنگ تشکیل شده بوده اند، یعنی‌ آریاییان که احتمالا در هزاره دوم پیش از میلاد به سرزمین‌های ایران و هند مهاجرت کرده اند اتحادیه‌ای بوده اند از اقوام رنگارنگ که بعد‌ها در طول زمان در هم ادغام شده اند و کم کم دارای فرهنگ و زبانی یک دست شده اند. در روزگار ما سخن از نژاد آریایی از یک خبط تاریخی‌ نشأت می‌گیرد که ریشه در ایدئولوژی غیر انسانی‌ نازیسم و فاشیسم داشته. منتها در زبان شناسی‌ اطلاق صفت آریایی به دسته زبان‌هایی‌ که فارسی هم جزو آنها است جایز و معمول است.

    ReplyDelete