Thursday, November 7, 2013

آیت الله بنی صدر دبیرستان زنگنه را به مدرسه آخوندی تبدیل کرد




آیت الله سید نصر الله بنی صدر پدر ابو الحسن بنی صدر نخستین رییس جمهور خمینی است. او یکی از روحانیون فعال شهر همدان بود که برای اشاعه‌ی تعالیم اسلامی بسیار کوشش می کرد. از جمله خدمات این روحانی به اسلام این بود که پس از سقوط رضاشاه در شهریور ۱۳۲۰ مدرسه‌ی آخوندی زنگنه را که در سال ۱۳۱۶ توسط دولت تصرف و به دبیرستان تبدیل شده بود، از دولت پس گرفت و مجدداً به مدرسه‌ی آخوندی تبدیل نمود و در رواج شیعه گری و تولید آخوندهای بیشتر بسیار کوشش کرد. (آرشیو سازمان اسناد ملی ایران،۲/۵۷۰/۲۹۰۱۱۱). وی رابطه دوستی با روح‌الله خمینی داشت و همچنین از مخالفین حکومت پهلوی بود.
 پس از او پسرش ابوالحسن بنی صدر راه پدر را ادامه داد و در استقرار اسلام توحیدی بسیار کوشید و اکنون که زحمات این پدر و پسر اسلام دوست ٣٤ سال است به بار نشسته بر همه روحانیون شیعه جهان، از خامنه ای تا حسن نصر الله و مقتدی صدر واجب است که سپاسگزار خدمات آنان باشند.



1 comment:

  1. Dar zemn doost aziz faramoush kardi begi keh hamin jenab e sheikh Aboulhasan, ba madrak sazi va taghalob tonest boursiyeh shahanshahi begireh va dar paris ba pool shah zaheran eghtesad bekhoneh vali dar vaghe toteeh va vatan foroshi koneh dar zemn hargez madrak doctora nagereft!!

    ReplyDelete