Tuesday, November 5, 2013

رفسنجانی : امام می گفت: من بنی صدر نیستم اما بنی صدر را دوست دارم



هاشمی رفسنجانی : حتمن همه شنیده اید که امام گفته است : من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم. امام درباره بنی صدر نیز همین را گفته است اما بدلیل اختلافاتی که با ایشان پیش آمد سانسور شده است.

 روزی با آقای خامنه ای در محضر امام بودیم و از بنی صدر که آن هنگام رییس جمهور بود شکایت کردیم. امام فرمود : «من بنی صدر نیستم اما بنی صدر را دوست دارم. فراموش نکنید که من می خواستم در همان پاریس اعلام ولایت فقیه بکنم اما همین بنی صدر بود که به ما یاد داد به دروغ بگوییم جمهوری مانند فرانسه می خواهیم وگرنه ما نمی توانستیم سر مردم این کلاه گشاد را بگذاریم».

این گذشت تا اینکه بنی صدر از ایران گریخت و روزی از امام پرسیدیم این هم بنی صدر که او را آنقدر دوست داشتید. امام فرمود : «من هنوز هم بنی صدر را بسیار دوست دارم. کاری به بنی صدر نداشته باشید او به ما و انقلاب اسلامی معتاد است. تنها اندکی به شما دو نفر حساسیت دارد چون گمان می کند شما او را پیش چشم من سیاه کرده اید. بنی صدر سه کار انجام می دهد نخست این که پشت عکس مصدق پنهان شود و درباره پهلوی ها دروغ چاپ کند، دوم این که تبلیغ اسلام و حقوق بشر والای اسلامی می کند که هر دو بسود ماست. سوم اینکه پول نهاد های حقوق بشری را می گیرد و برای دو مورد اول حرام می کند و بدست دشمنان واقعی ما نمی رسد. بنی صدر شعبه ی انقلاب اسلامی در هجرت است. من بنی صدر نیستم اما بنی صدر را دوست دارم- امام خمینی ».


No comments:

Post a Comment