Wednesday, October 31, 2012

بهرام مشیری: طلبه خانه ها الیت بیرون می دادند و دانشگاهها افراد تو سری خور و تکنوکرات




بهرام مشیری در برنامه سه شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ضمن نامیدن آخوند سید حسن مدرس  به عنوان شخصیتی  بسیار ملی گفت که از طلبه خانه ها الیت جامعه بیرون می آمدند. افرادی مانند کسروی از دل طلبه خانه ها بیرون آمدند اما از دوره رضا شاه که دانشگاه ساخته شد از دل این دانشگاه ها تنها افراد توسری خور و تکنوکرات بیرون آمدند! باید دید علت چیست ؟

 پاسخ به بهرام مشیری: قربانت گردم شما که درس مغلطه می دهی چرا خودت خدای مغلطه کردنی ؟! احمد کسروی تبریزی یک نابغه است که شاید در چند سده یکی مانند او در یک کشور پیدا شود و پیوند دادن او به سیستم عقب مانده  طلبگی همان اندازه خنده دار است که ابوعلی سینا را نتیجه آموزه های اسلام در ایران بدانیم ! کسروی در مدرسه طلبگی همان چیزهایی را آموخت که شیخ فضل الله نوری و آیات الله بروجردی و خمینی آموخته بودند منتها هم نابغه بود و هم با وجدان و همه را بدور ریخت و به دنبال حقیقت شتافت چه ربطی به سیستم طلبگی دارد ؟ اگر این گونه  باشد پس سیستم طلبگی دوره قاجار از سیستم آموزشی فرانسه و سوییس بهتر بوده است زیرا ابوالحسن بنی صدر و مهدی بازرگان که در دانشگاه های فرانسه و سوییس درس خواندند  آفتابه بردار خمینی شدند اما کسروی اندیشمند شد. دانشگاه هایی که در دوره پهلوی ساخته شدند به منظور تربیت دانش آموختگان در رشته هایی نوین مانند فیزیک، شیمی، پزشکی،  بود که ایران پس از انقلاب صنعتی در اروپا از آن بی بهره بود و ما در سده ۱۷ میلادی درجا زده بودیم و اگرآن روند دانشگاهی ادامه یافته بود در درازای یک قرن می توانستیم  تقریبا آن عقب ماندگی را جبران کنیم.

بهرام مشیری همچنین دربخش دیگری از گفتار خود درباره تاریخ معاصربا عنوان اینکه رضا خان سردار سپه هر از گاهی قهر می کرد و هم زمان قزاق ها چند نفر را در تهران و جاهای دیگر شکم می دریدند تا مملکت را ناامن جلوه دهند، کوشید نا امنی آن زمان را نیز مصنوعی و ساخته رضا شاه جلوه دهد. آقای مشیری عزیز شما که می گویید دروغ بد است پس چرا ؟ اینکه در دوره قاجار نا امنی و دزدی به اوج خود رسیده بود و کمتر مسافری می توانست از ری به تهران برود و او را در میانه راه لخت نکنند چیزی نیست که شما بتوانید آن را انکار کنید ! بقیه مناطق کشور که دیگر حرفش را نزنید. بهترین پیشنهادی که برای مقابله با راهزنی و ناامنی در دوره قاجار شده بود از سوی شاه با حشم و خدم  و با کلاس شما ناصر الدین شاه قاجار بود که فرموده بودند به کاروانیان بگویید در زنگوله شتران و اسبان پارچه کنند تا راهزنان صدای آمدن کاروان را نشنوند.

 بهرام مشیری این روزها یک سره آخوندها را رها کرده و تمام وقت خود را صرف مبارزه با سلسله پهلوی می کند . مشیری همچنین بسیار برای ابوالحسن بنی صدر تبلیغ می کند و در برنامه روز دوشنبه خود به بینندگان توصیه کرد نشریه انقلاب اسلامی بنی صدر را بخوانند زیرا مطالب بسیار سودمندی در آن است و تا به حال هیچ مطلب دروغی در آن دیده نشده است.

1 comment:

  1. اردلان جلقوردی آماده باش میخوام بدم حقوق پناهندگیتو قطع کنن بری یه کم مستراح بشوری مادرجنده پدرکونی تا دیگه گه به اندازه دهنت بخوری بی ناموس مادر به خطا

    ReplyDelete