Monday, December 2, 2013

نرمش قهرمانه درباره ابوموسی - صل علی محمد بوی میرزا آقا خان نوری آمد


ظریف در پاسخ به مساله جزایر سه‌گانه ایرانی در کویت گفت که تهران آماده گفت‌وگو درباره یکی از این جزایر به نام «ابوموسی» است. گرچه این سخنان از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه تکذیب شده است اما در خبرگزاری‌های خارجی از جمله رویتر بازتاب یافته است.
آقای ظریف آیا نرمش قهرمانه دیگری در راه است؟ کدام کشور درباره خاک خود با دیگران گفتگو می‌کند؟ آن همه هارت و پورت اقتدار ببر کاغذی جمهوری اسلامی باج دادن به کشور کوچک امارات است؟
کشورهای عربی پیشتر به شورای امنیت در این باره شکایات کرده‌اند. در دسامبر ۱۹۷۱ نماینده ایران در شورای امنیت اسناد و مدارک ایرانی بودن جزایر را به اعضای شورای امنیت ارایه نمود و شکایت ۴ کشور عربی برای همیشه از دستور کار خارج شد. بدیهی است که از دید حقوق بین الملل شکایتی که از دستور کار شورای امنیت خارج شود پرونده آن برای همیشه بسته می‌شود و قابل پیگیری دوباره نیست. دلیل ادعاهای واهی امارات سیاست‌های غلط خارجی جمهوری اسلامی و دشمن تراشی است که ایران را در جهان منزوی و بدون متحد نموده است و به هر کس و ناکسی اجازه می‌دهد درباره کشورمان یاوه سرایی کند. گفتگو درباره یکپارچگی ایران با کشورهای دیگر پایان زود هنگام جمهوری اسلامی و مدیریت امام زمانی آن خواهد بود.

جمله منتشر شده جواد ظریف در رویتر 


3 comments:

  1. ای خاک عالم بر سر این مردکِ وطن فروش روباه صفت(ظریف الدوله) تمامیت ارضی ایران موضوعی قابل گفتگو ، بحث ، و معا مله نیست وهرگز نخواهد بود خوب گوش‌هایت را باز کن مردکِ مزدور وطن فروش اگه
    دست از پا خطا کنی‌ چنان درازت می‌کنیم تا جدو آبادت یادت بیا

    ReplyDelete
  2. ای ظریف حیف نون، آبروی اصلاح طلب ها و رای بده های ۹۲ رو بردی.

    ReplyDelete
  3. صل علی محمد ... جواد خائن آمد

    ReplyDelete