Tuesday, January 22, 2013

نامه خمینی به کارتر: کمونیسم را مهار می کنیم و نفت را می فروشیم !




در برنامه افق با فرنام "شاه رفت"  میهمانان  برنامه دکتر عباس میلانی، عبد العلی بازرگان و منصور فرهنگ بودند. دکتر میلانی پژوهشگر تاریخ معاصر گفت نامه های زیادی میان خمینی و کارتر رد و بدل شده است که اسناد آن موجود است و خمینی در آنها به امریکا وعده مهار کمونیسم و فروش نفت را داده بود. همچنین در این برنامه افشا شد که مهدی بازرگان با آمریکایی ها و از جمله ژنرال هایزر تماس مستقیم داشته و خمینی و بازرگان هر دو در جریان نامه ها و تماس های محرمانه یکدیگر با دولت امریکا بوده اند. منصور فرهنگ نیز گفت که در تهران با رمزی کلارک  مامور دولت امریکا بر ضد شاه به راهپیمایی می رفته است.

نکته جالب این است که این آقایان که روابط دولت ایران در زمان شاه و همچنین همکاری های امنیتی ایران با امریکا در برابر امپراتوری شر شوروی آن زمان را وابستگی تلقی می کردند و می کنند، چیزی که در روابط بین دولت ها بسیار معمول است ، اما تماس های محرمانه خودشان با سازمان های اطلاعاتی یک کشور بیگانه بدون اینکه هیچ پست دولتی داشته باشند را عادی و خوب توجیه می کنند. پیش از آن نیز نهضت آزادی ( تو بخوان نهضت اسلامی) با جمال عبد الناصر ایران ستیزی که گفته بود می خواهم ناهارم را تلاویو و شامم را اهواز بخورم تماس های محرمانه و رفت و آمدهای چریکی داشته است.

عبد العلی بازرگان هنگامی که سیامک دهقان پور از او درباره روابط محرمانه پدرش با امریکا پرسید نخست روی صندلی جابجا شد و سپس سینه اش را صاف کرد و در حالی که کوشید خودش را کنترل کند گفت این روابط بسیار عادی است !

نه جناب عبد العلی خان ! این روابط عادی نیست اما پرسشی که پیش می آید این است که شما چگونه از یک سو با دولت امریکا برای براندازی رژیم پهلوی همسو بودید و از سوی دیگر مردم را با شعار " امریکا مرگ به نیرنگ تو، خون جوانان ما می چکد از چنگ تو " به خیابان می کشاندید؟ درواقع مشکل شما با امریکا به آزادی خواهی ربطی ندارد . شما با فرهنگ و تمدن امریکا مشکل دارید، زیرا نقش امریکا در دانش و توسعه مدرنیسم در جهان را دشمن  دکان خرافات اسلامی می بینید، اما آنجا که امریکا حاضر شود به خاطر مهار کمونیسم و کمربند  سبز اسلامی کشور اهورایی ما را جلو دین شما سر ببرد با سر می دوید.

1 comment:

  1. بابا جان شوروی درافقانستان بود

    کومونیست و تودهایها در ایران بود

    تنها راه برای ایران در مقابله اسلام بود

    در جنگ جهانی دوم ایران پل پیروزی بود

    در جنگ سرد باز ایران پل پیروزی برای غرب بود

    جمهوری اسلامی تنها راه مبارزه با کومونیست بی خدا بود

    ولی آخر کار اسلام برای غرب طالبان و بن لادین بود

    جنگ بعدی برای غرب با اسلام و طالبان بود

    تنها راه مبارزه برای پیروزی با جمهوری اسلامی بود

    سوت زدیم و غرب و شرق خواب بود

    ReplyDelete