Thursday, January 19, 2012

گفتگویی طنز آمیز با بهرام مشیری !




مجری : آقای مشیری به برنامه ما خوش آمدید زود بریم سر اصل مطلب ! شما از صدر اسلام  زیاد انتقاد میکنید بویژه از کشتار یهودیان بنی قریظه. چه کسانی ۷۰۰ تن یهودیان بنی قریظه را کشتار کردند !؟


مشیری: شعبان جعفری همه را گردن زد البته امام علی و زبیر هم بهش کمک کردند


مجری: چی شد که ایران دربرابر لشکر تازیان نتوانست مقاومت کند و در قادسیه شکست خورد ؟


بهرام مشیری: بعد از کودتای ۲۸ مرداد اصولا دیگه کسی در ایران پادشاهی را قبول نداشت و یزدگرد پادشاه ایران هم تنها ماند و مردم کمک نکردند


مجری: به نظر شما ریشه حمله به برج های دو قلوی نیویورک از کجا بود ؟


بهرام مشیری : بعد از کودتای ۲۸ مرداد کل منطقه خاور میانه دیکتاتوری شد و مردم به جان آمده منطقه به اسلام تروریست گرایش پیدا کردند! شعبان جعفری هم از این فرصت استفاده کرد و با نوچه هاش به برجها حمله کرد


مجری: اگه رضا شاه پهلوی یاغی ها و تجزیه طلب ها را سرکوب نکرده بود چی می شد ؟


بهرام مشیری: خودشون از بین میرفتند


مجری : نخستین دیکتاتوری در ایران کی  بوجود آمد ؟


بهرام مشیری :  نخستین دیکتاتور ایران رضا شاه بود ! پیش از آن در دوره قاجار شاه در تهران نشسته بود و کاری به کار کسی نداشت! مثلا ظل السلطان پسر ناصرالدین شاه حاکم اصفهان بود و شاه کاری بهش نداشت! اون هم در کمال آزادی پوست میکند و سر می برید! ولیعهد قاجار هم که به صورت سنتی والی تبریز بود و هر کاری دلش می خواست اونجا می کرد. در دوره محمد علی شاه هم آنقدر آزادی بود که میشد مجلس شورای ملی را به توپ بست ! یا اصلان مثل احمد شاه کلا مجلس را بست !.  پس از آمدن رضا شاه همه این آزادی ها برداشته شد!


مجری : دیدگاهت درباره این جمله ناصر الدین شاه چی هست ؟! "مرده شوی مملکتی را ببرن که به شمالش می روم انگلیسی ها ناراحت می شوند و به جنوبش می روم روس ها ناراحت می شوند "؟


بهرام مشیری : این ها همش دروغ است ! ناصر الدین شاه آخرین پادشاه با حشم و خدم ایران بود ! خیلی ابهت داشت!


مجری:  عبد العلی بازرگان همواره در تفسیرهایش از دین اسلام ماله کشی می کند و تاریخ اسلام را تحریف می کند! شما بارها از این آدم به عنوان شخصی شریف یاد کردید اما روشنگری مانند شجاع الدین شفا را آدم فرومایه  خطاب کردید ! ملاک شما از شرافت چی هست که در آن آدم هایی مانند  عبد العلی بازرگان و پدرش مهدی بازرگان و بنی صدر آدم های شریفی هستند اما استاد شفا با شرافت نیست ؟


بهرام مشیری: ملاک ما این است که هر کسی با دکتر مصدق سلام علیک خوبی داشته آدم شریفی بوده و تا ۷ پشتش هم آدم شریفی
است حالاهرکاری هم که بکنه یاهردروغی بگه باز هم شریفه


مجری: می گویند احمد شاه قاجار در سالهای خشکسالی غله احتکار می کرد و بعد به قیمت گران در بازار می فروخت و از این روی در میان ایرانیان به احمد علاف معروف بود ! شما چی فکر می کنید ؟!


بهرام مشیری: نه خیر ! نه خیر ! شما داری مغلطه می کنی! احمد شاه در واقع به عنوان شاه مملکت مسوول بود که با ذخیره سازی غله آن را کم کم به بازار بده تا مشکلی پیش نیاید! اتفاقن من می خواهم در یکی از برنامه هایم در باره این شاه جوان بخت و اثرات مثبت مسافرت های تفریحی او به اروپا در پیشرفت فرهنگی ایران  توضیح بدهم


مجری: بدترین شکنجه روحی که به یک آدم میشه داد چی هست ؟


!بهرام مشیری : اینکه دربیست هشتمین روز ماه شعبان به زور بهش جعفری  بدی بخوره


مجری:  چند پرسش ریاضی، ۷ ضربدر۶ و ۵ ضربدر ۹ میشه چند تا ؟


بهرام مشیری: هر دوتاش میشه ۲۸ تا


مجری : بهترین سالنامه از دیدگاه شما چی هست ؟


بهرام مشیری: سالنامه عربی یعنی قمری از همه بهتره چون هر ماه ۲۸ روز است


مجری: از شرکتتون در برنامه سپاسگزارم

16 comments:

  1. berin khodetuno maskhare konin! to kole ma irania ye nafar age bashe ke harfe haghighato mizane ostad moshiriye. Bejaye inkara be harfash goosh bedin va yad begirin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .اتفاقا من برنامه هایش را دوست دارم مانند برنامه های مازیار جبرانی ! باحاله! خدا کنه برنامه هایش ادامه داشته باشه

      Delete
  2. khob hala ke chi? inhame neveshti ke hame befahman shah-parasti? to khubi baba!

    ReplyDelete
    Replies
    1. از این همه نگاه تیز بینتان بسیار سپاسگزارم !

      Delete
  3. آقا خجالت بکش. چرا ما ایرانیها اینجوری شدیم یه آدم حسابی هم که پیدا میشه میخواییم مسخره اش کنیم. آقای مشیری بسیار مرد شجاع و حقیقت گویه ست. هر هیچ کس کامل نیست و لی ایشان یکی از بهترین ها میباشند.

    ReplyDelete
  4. با سلام
    در اینمورد که آقای مشیری حرهاش درسته هیچ شکی نیست.ایشون آدم فاضل و حقیقت گویی هستند.اما در مورد مطلب طنز شما هم باید ازتون تشکر کنم.جالب بود.دوستانی که ناراحتند توجه کنند که در عنوان مطلب ذکر شده
    "گفتگوی طنز"
    و به نظر بنده در هر مورد میشه طنز نوشت .اونایی که ناراحت میشن ظرفیتشو ندارن متاسفانه.

    ReplyDelete
  5. این سخنان مبتذل را طنز نامیدی؟اگر شعبان جعفری زنده بود می‌‌پنداشتم که ا و آنرا نگاشته بود با این طنز نویسی و با آن هدفی‌ که قلم به دست گرفتی نمی‌دانم راه به کجا خواهی‌ برد.اگر آن کسی‌ که دوستش داری و آستان بوسی میکنی‌ به قدرت برسد،امیدوارم مانند هویدا در زندان نه افکندت.

    ReplyDelete
  6. Ahmag In chee mozkhraftie ke sareham mikoni bishour......OLAGGGGG

    ReplyDelete
    Replies
    1. به به از این همه فرهنگ و ادب ! خسته نباشی !

      Delete
  7. Choon redeh be Islameton Narahati,hivon? OLAGGGG

    ReplyDelete
  8. in matlab be hich onvan tanz nist doostan ye mosht arajife ke nevisandash az sare enaad va doshmani ba yeki az farzandane raastine Iran zamin neveshte ta shayad ye kam in bokhl va hasadi ke az daroon dare daghoonesh mikone shayad kami eltiam bede ,va beghole khode Ostad Moshiri yek mosht sokhanane latael va Mohmal......

    ReplyDelete
    Replies
    1. شما یعنی مثلا وب لوگ نویس هستی ؟! شما مشیری را زیاد جدی گرفتید ! مشیری آدمی هست که از هر چیزی کمی آگاهی های ناقص دارد و برنامه اش هم شبیه تاک شو هست ! بیشتر از این که آدم چیزی یاد بگیره ازش خنده اش می گیره ! من هم گاهی برنامه هایش را نگاه میکنم و از تحلیل های آبدوغ خیاری اش واقعن خنده ام میگیره ! کسانی هم که حرفهایش را گوش می دهند بیشتر به این دلیل است که با نمک حرف می زنه و چیزهایی به اسلام میگه خنده دار است اما تحلیل های سیاسی اش بسیار آبکی هست ! اینجور آدم ها هم وقتی برنامه تلویزیون اشان قطع شود از یاد ها می روند مانند سریال شبهای برره مهران مدیری !

      Delete
  9. man ba matlab e shoma kamelan movafegham.dar sohbathay e bahram e moshiri haghaegh e ziadi vojood dareh vali moteasefaneh bi tarafi va haghighat e khales dar anha nist va man anha ro vagozar mikonam be danesh va agahi e shenavandeh.nagofteh nagzaram ke man agar forsat konam be sohbathay e ishoon goosh mikonam va hata behatar az oon dar soorat e emkan khodam tahghigh va motalee mikonam.payandeh Iranoirani.mamnoon az in neveshteh.

    ReplyDelete
  10. بهرام مشیری فقط شخصی مزخرف ،بی سواد و ابله هست که دهان و ما تحتش یکیست.

    ReplyDelete
  11. دهان و ماتحت...
    معلومه تو خیلی سواد داری

    ReplyDelete