Sunday, April 26, 2015

تلاش جمهوری اسلامی برای مصادره ملی گرایی و حمله فرصت طلبان به ملی گرایان



جمهوری اسلامی که با کارت بحران انرژی هسته ای ۱۵ سال بازی کرده  است  اکنون پس از صدها میلیارد دلار خسارت مالی در صورت پایان یافتن این بحران برای سرپوش گذاشتن بر افتضاح نوشیدن جام زهر و بر سر کار ماندن , بحران جنگ شیعه و سنی  را پشت دست خود آماده کرده است. از آنجا که کفگیر اسلامگرایی برای فریب مردم به ته دیگ خورده است رژیم اسلامی در تلاشی از پیش شکست خورده با راه اندازی صفحات فیس بوک تقلبی به نام پان ایرانیست, هواداران پادشاهی و جمهوری خواهان سکولار در تلاش است با انحراف افکار عمومی احساسات ایرانیان را برای پشتیبانی از سبک سری ها و ماجراجویی های خود در خاورمیانه تحریک کند و موجی از عرب ستیزی و توهین نژادی به اعراب و ساختن فتواهای جعلی  از دهان مفتی های وهابی - سلفی به راه انداخته است.
ماجرا با حمله هوایی عربستان به یمن و دست اندازی جنسی دو مامور فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی بالا گرفت و رژیم کوشید با راه انداختن موج عرب ستیزی اعتراض گسترده ای را در جلوی سفارت عربستان ترتیب دهد و تنها چند صد نفر که بیشتر آنان از عوامل حکومتی بودند در این نمایش شرکت کردند.
در گرماگرم این ماجراها عده ای بیشتر با افکار چپ یا آخوندزاده های ترک میهن کرده به جای گرفتن گریبان رژیم به ملی گرایی و مردم ایران می تازند . این عزیزان که ظاهرا در ضمیر خودآگاه یا  ناخود آگاه خود از بیداری مردم و یک سر و گردن بالاتر بودن اندیشه ناسیونالیستی در جامعه ی امروز ایران دلخور و ناامید هستند  تا  آنجا  پیش رفته اند که برای گرد همایی چند صد نفر  عوامل رژیم به ۸۰ میلیون ایرانی بر چسب نژاد پرستی می زنند.  نژاد پرستی ترم بسیار سنگینی است و نقل و نبات نیست که یک ملت را با آن مارک دار کرد. حتا کشورهایی مانند ترکیه با سابقه ی نسل کشی ارمنی ها از آن می گریزند زیرا روشنفکران آنها می دانند چه زیان های بین المللی در انتظار یک کشور با برچسب نژاد پرستی است.

برای  روشن شدن موضوع بیان چند نکته درباره ی اندیشه ی ملی گرایان ضروری است :

- در جنگ شیعه و سنی ملی گرایان در هیچ سوی دعوا نیستند. هر دو اندیشه ی سلفی- وهابی که از سوی عربستان هدایت می شود و شیعه گری رژیم حاکم بر ایران,  واپسگرا  و ویرانگر منطقه است. 

-  ملی گرایان با نفوذ گذرا و سطحی جمهوری اسلامی در کشورهای عربی منطقه با شیوه ی تشکیل گروههای شبهه نظامی شیعه که تنها موجب بی ثباتی و هرج و مرج و جلوگیری از پا گرفتن دموکراسی در آن کشورها می شود مخالف هستند. رژیم اسلامی در خیزش های آینده ی مردم ایران احتمالن از این گروه های خارجی برای سرکوب خونین ایرانیان بهره خواهد برد.

- جمهوری اسلامی تمام فرصت های تاریخی ما بویژه پس از فروپاشی شوروی را سوزانده است و به جای گسترش فرهنگ ایران شهری در حوزه تمدنی ایران بزرگ و آسیای میانه  به ستیزه با آن برخواسته و با تلاش برای گسترش شیعه گری بویژه در افغانستان و تاجیکستان قافیه را باخته است.

- جمهوری اسلامی با گسترش تنگدستی و ویرانی ساختارهای اقتصادی کشور و سرکوب ابتدایی ترین آزادی های مدنی مردم ایران بزرگترین خطر برای یکپارچگی ایران است.

- ملی گرایان با نژاد پرستی مخالفند و همه انسانها را برابر می دانند و خواستار همزیستی آشتی جویانه  بر پایه ی منافع ملی با کشورهای عربی منطقه و رفع تنش ها هستند.

-  فرهنگ یک فرایند پویا در گذر زمان است . ستایش از تاریخ و فرهنگ ایران باستان به معنای بازگشت به گذشته نیست بلکه یاد آوری آن گذشته ی سرافراز و تلاش برای رسیدن به آینده ای است که شایسته ی آن دوران باشکوه  است. ملی گرایان در این راه هرگز در برابر شانتاژها و تبلیغات منفی کوتاه نخواهند آمد.

پاینده ایران

No comments:

Post a Comment