Saturday, April 25, 2015

اندرزهای اصلاح طلبان آفریقای جنوبی در مبارزه با نژاد پرستی



محمد سیاه زاد: سفیدها باید به کل از حکومت کنار بروند اما  پس از مرگ سید سفید خامنه ای مناسب ترین فرد برای جانشینی او سید سفید خاتمی است.

تریتا ریش سیاه پروفسوری:  در مذاکره با رژیم نژاد پرست آفریقای جنوبی اصلن مساله نژاد پرستی نباید مطرح شود تا مذاکرات به نتیجه برسد.

صادق سیاه کلام: من یک تار موی سفید پوستان مهاجر را با هزاران سیاه معامله نمی کنم و برای یکی از بچه سفید های نژاد پرست از سازمان ملل تقاضای جایزه ی  مبارزه با آپارتاید کرده ام.

شیرین سیاهی:  سفید پوستان حاکم در آفریقای جنوبی تفسیر غلطی از نژاد پرستی دارند.  دوست دارم در تاریخ از من به عنوان زنی یاد شود که می گفت از نژاد پرستی تفسیر غلط نکنید.

مهدی خزسیاهی: من ۶ ماه اعتصاب غذا کردم تا به جای یک سفید ریش دار یک کوسه سفید که قبلن کلی سیاه را خورده است رییس جمهور شود اما افسوس که نشد.

هوشنگ سیاه احمدی:  می دانم که طبق این قانون اساسی آفریقای جنوبی  فقط سفید پوستان می توانند رییس جمهور شوند. اما من بعنوان یک سیاه پوست کاندید می شوم چون از دید من همین قوانین اساسی نژاد پرستی هم یک ظرفیت هایی دارد که می شود در آن کار کرد.

فاطمه سیاه جو: ما یک سفید پوست نژاد پرست عادل باید سر کار بیاوریم . مردم ما با این فرهنگ برتری سفید پوستان صدها سال است که عادت کرده اند و به آن باور دارند.

جمیله سیاه ور: شوهرم سیاه الله مهاجرانی که یک نقطه خاکستری در بدن سفید ها ندیده . من هم فکر می کنم شعار "  نه سفید نه زرد جانم فدای سیاه " که در جنبش سیاه داده شد کار اشتباهی بود چون جانفشانی برای آرمانهای سفید ها جزو اهداف ماست.

میر سیاه سوختگی: ما با این ستم آپارتاید مخالفیم باید به دوران طلایی برده داری برگردیم .

اکبر پونز سیاهی: سیستم آفریقای جنوبی نژاد پرستی نیست بلکه یک سیستم  سفید پوست سلطانی است.

عبدالسیاه بازرگان: چرا فکر می کنید سفید پوستان با زور شمشیر و کشتی جنگی کشور ما را اشغال کردند ؟ ما با دیدن فرهنگ بهتر نژادپرستی,  یکسره فرهنگ خود را رها کردیم و بردگی سفید پوستان را با آغوش باز پذیرفتیم .

No comments:

Post a Comment