Wednesday, March 11, 2015

علی مطهری: من برای جشن چهارشنبه سوری به شیراز رفتم






علی مطهری که دوشنبه پس از ورود به شیراز مورد حمله ی لباس شخصی ها  قرار گرفت و  شیشه های ماشینی که سوار آن بود شکست با انتشار بیانیه ای چنین گفت:

اکنون که در آستانه ی جشنهای چهارشنبه سوری و نوروز است سفری به شیراز شهر شعر و شراب و گل و بلبل داشتم تا ضمن شرکت در مراسم چهار شنبه سوری تعطیلات نوروزی را در آنجا بگذرانم.  در راه مقداری ترقه و اکلیک سرنگ و فشفشه خریدیم اما تعدادی از برادران امر به‌‌‌ معروف و نهی از منکر به‌‌‌ ما حمله کردند و با سنگ و آجر و ناسزا دخل ما را آوردند. سپس به‌‌‌ کلانتری محل رفتیم و از  پلیس و استاندار درخواست کردیم تا ماجرا را پی گیری کنند آنها هم لایحه ی پیشنهادی خودم درباره امر به معروف و نهی از منکر و واگذاری انجام آن به بسیج را جلوی رویم گذاشتند و گفتند خودت به آنها اختیار داده ای و آنها تنها انجام وظیفه کرده اند.  استاندار گفت اگر خیلی دنبال آن را بگیری ممکن است یکی از بسیجی ها به پرداخت یک ریش تراش محکوم شود شما هم که ریشت را نمی تراشی و به دردت نمی خورد . من هم در پاسخ گفتم شمه ای از تدبیر دولت یازدهم را درک کردم. استاندار پوز خندی زد و گفت در این ۳۶ سال از دولت یکم تا یازدهم تدبیر نظام جمهوری اسلامی همین بوده است وگرنه اکنون نه من استاندار بودم و نه تو نماینده ی مجلس.

در راه بازگشت یاد این جمله طلایی پدرم افتادم که گفت چهارشنبه سوری رسم خران است. به لایحه پیشنهادی چند ماه پیش خودم درباره امر به‌‌‌ معروف و نهی از منکر اندیشیدم  اما آن‌ اختیارات را  برای کتک زدن دختران ساپورت پوش  و تحقیر بچه های ایران به بسیج  دادیم که در شیراز زیاد بودند.  نمی دانم چرا من را کتک زدند. همچنین یاد این جمله امام راحل افتادم که گفت : بسیج مدرسه عشق است . به نظرم این ها در مدرسه ی بسیج  کتک کاری و دشنام  یاد گرفته اند و با آن عشق می کنند. به هر حال مساله ی پی گیری شکایت ما هم رفت کنار دست پرونده ی قتل های زنجیره ای , اسید پاشی و کوی دانشگاه. در پایان یاد این مثل قدیمی افتادم که خود کرده را تدبیر نیست...


No comments:

Post a Comment