Sunday, June 29, 2014

اسناد تازه «سیا» : نقش زنگبار در کودتای ٢٨ مرداد تایید شد





 ٦١ سال پس از کودتای ننگین ٢٨ مرداد اسناد تازه ای از سازمان سیا انتشار یافت که نشان از نقش کشور زنگبار در کودتای ٢٨ مرداد می دهد . اکنون معلوم شده است شعبان جعفری که خودش گفته بود در عصر ٢٨ مرداد از زندان آزاد شده , دروغ گفته است . شعبان جعفری مشهور به بی مخ که مخش از دکتر سنجابی , حاج سید جوادی ها و کیانوری بیشتر کار می کرد,   صبح از زندان آزاد شده  سپس سازمان سیا یک تاکسی در بست کرده و او را به سرعت به دفتر نخست وزیری رسانده است. اسناد سازمان سیا نشان می دهد که راننده تاکسی اهل زنگبار بوده است . برای همین ترانه ی «آی سیاه زنگی دلمو نکن خون» سروده شده که از سوی ساواک خواندن آن ممنوع شد و خواننده آن به زندان افتاد !

واکنش دو نفر از مبارزان واقعی سیاسی به نام های مسعود بهنود و محمد محسن سازگارا که پیشتر از نقش آمریکا و انگلیس بسیار آزرده خاطر شده بودند :

مسعود بهنود که از نقش انگلستان در این کودتای ننگین بسیار آزرده است  و بدلیل عصبانیت زیاد  در بی بی سی کار می کند در واکنش به افشای  نقش زنگبار گفت: برای جبران این کودتای ننگین یک بار دیگر به علی مطهری تک رای دهید تا این بار برای مصرف قرص ضد بارداری مجازات اعدام تصویب کند !
 محمد محسن سازگارا نیز که از نقش امریکا در این کودتا بسیار آزرده است و به همین دلیل در کتابخانه جورج بوش کار می کند تا مخالفت هرچه بیشتر خود با شاه آمریکایی را نشان دهد گفت : برای دهن کجی به زنگبار حالا که حسین علی منتظری مرده است آیت الله صانعی را به عنوان پدر حقوق بشر و پدر معنوی جنبش های آینده  برگزینید .

No comments:

Post a Comment