Monday, June 23, 2014

دیدگاه حسینعلی منتظری پدر حقوق بشر ! درباره قوانین مجازات اسلامی





آیت الله حسینعلی منتظری در کتاب خود" مجازات اسلامی و حقوق بشر" که بخشی از آن در زیر آمده است ضمن پدافند از قوانین مجازات اسلامی هدف از مجازات اسلامی و حدود الهی را اصلاح جامعه و بازداشتن مجرمین از ارتکاب جرم و تنبیه آنان دانسته است. البته منتظری شرایطی نیز برای اجرای حدود اسلامی گذاشته است که یکی از آنها شکنجه ندادن مجرم برای اعتراف گیری است که در خود تناقض بنیادین دارد زیرا بیشتر حدود اسلامی مانند شلاق زدن , سنگسار , بریدن دست و قصاص چشم دربرابر چشم و دندان در برابر دندان خودشان از مصادیق بارز شکنجه هستند .
آیت الله منتظری همچنین می گوید اگر اجرای برخی از حدود اسلامی موجب تنفر آن جامعه از اسلام و تضعیف دین می شود می توان تا توجیه افکار عمومی آن را به عقب انداخت ! مثلن اگر در جامعه ای شلاق زدن فردی که الکل نوشیده است یا سنگسار افرادی که رابطه جنسی خارج از ازدواج داشته اند مورد پذیرش اکثریت آن جامعه نیست نخست باید با شستشوی مغزی و آموزش های لازم افکار عمومی را اسلامیزه نمود سپس افراد را روی مینی بوس خواباند و ٧٥ ضربه شلاق به آنان زد یا اینکه تا نصفه بدنششان را در خاک کرد و آنقدر با سنگ بر سرشان کوبید تا جان دهند !

توجه کنید تاریخ چاپ کتاب ١٣٨٧ یعنی زمانی است که به قول کانون ماله کشان و جااندازان این آقا " متحول " شده است . این است پدر حقوق بشر آقای سازگارا و موسوی خوئینی ها, خانم شیرین عبادی و رادیو فردا و بی بی سی و صدای امریکا ! این است افکار یک اسلامگرای متحول شده و حقوق بشری !










1 comment:

  1. ود تناقض بنیادین دارد زیرا بیشتر حدود اسلامی مانند شلاق زدن , سنگسار , بریدن دست و قصاص چشم دربرابر چشم و دندان در برابر دندان خودشان از مصادیق بارز شکنجه هستند .
    اگر دندان در مقابل دندان و چشم در مقابل چشم عدالت نیست پس عدالت چیست حتما دندان طرف رو بشکند و تا احر عمر او را کور کند سپس به زندان برود و بیاید بیرون و روز از نو

    ReplyDelete