Wednesday, February 27, 2013

قدردانی کارگردان فیلم آرگو از بنی صدر پس از دریافت جایزه اسکار


بن افلک پس از دریافت جایزه اسکار بخاطر کارگردانی فیلم آرگو که موضوع آن بحران گروگان گیری دیپلمات های آمریکایی در ایران بود از ابوالحسن بنی صدر سپاسگزاری کرد ! وی در نامه ای به بنی صدر نوشت: ابول حسن عزیز ، اگر پشتیبانی شما از اشغال سفارت امریکا نبود که آن را نشانه هوشمندی مردم ایران خواندید و همچنین اگر پا فشاری و لج بازی شما در آزادی دیپلمات ها تنها در برابر تحویل دادن شاه نبود، این گروگان گیری آنقدر طول نمی کشید و طبیعتا سوژه آن نبود که اینجانب از روی آن فیلم بسازم و جایزه بگیرم ! بن افلک همچنین گفت که از روی تئوری بنی صدر درباره تاثیر اشعه موی زنان در تحریک مردان قرار است یک فیلم علمی- تخیلی ۱۶ سال به بالا بسازد. بن افلک در پایان نامه خود با اشاره به سخنان اخیر بنی صدر که گفته بود امریکا در حال نابودی است از او خواست جایی برایش در پاریس آماده کند تا به او بپیوندد . بنی صدر نیز از بن افلک خواسته است به دین توحیدی اسلام بگرود و نام خود را به حسین بن افلک ( حسین پسر افلک ) تغییر دهد



مقاله بنی صدر ۱۴ آبان ۱۳۵۸ در روزنامه انقلاب اسلامی شماره ۱۱۱ در پشتیبانی از اشغال سفارت امریکا  :

بنی صدر در مقاله ای به نام " انقلاب و آمریکا"  پس ازمقدمه ای با برشمردن نکات مثبت و منفی اشغال سفارت امریکا از دید خودش چنین می گوید:    " اشغال سفارت آمریکا نشانة کمال هوشیاری مردم و بیانگر قاطعیت نسل جوان امروز کشور در دفاع از استقلال کشور و انقلاب خویش است.  یک بار دیگر جهان در برابر این واقعیت قرار گرفت که مخالفت و نفرت مردم ما نسبت به شاه سابق و گردانندگان رژیم او و دستیاران ایرانی آمریکا، عمیق و بسیار عمیق است. آدمک برفی تبلیغاتی که در جهان طی هشت ماه دربارة احساس پشیمانی مردم ما براه انداخته بودند، ذوب شد. یک بار دیگر نسل جوان کشور اراده قاطع خود را به پیروز گرداندن انقلاب اظهار کرد. این نسل نشان داد که سخن امام حرف دل او است و این ملت تا همه جا حاضر است و همیشه آماده قبول محرومیت های بزرگ بوده و هست. این ملت در اقدام خود نگران عکس العمل های آمریکا نیست."

مناظره ضعیف بهرام مشیری درباره امامت- و پاسخی به دروغ های آخوند هدایتی



در برنامه افق صدای امریکا با مجری گری سیامک دهقان پور درباره امامت ۳ میهمان بهرام مشیری، احمد كاظمی موسوی و حجت الاسلام محمد هدایتی دعوت شده بودند که آقای مشیری طیف ناباوران به امامت و آخوند هدایتی گروه باورمندان به امامت شیعه را نمایندگی می کردند . در این برنامه آقای مشیری عنوان کرد که امام زمان در ته چاه است و همچنین تنها یک منبع ( یعقوبی)  به واقعه غدیر خم اشاره کرده است. آخوند هدایتی نیز با دست گذاشتن بر این دو اشتباه مشیری با توجه به اینکه امام زمان بر پایه باور های  شیعه در سرداب سامرا تنها  غیبت کرده و نه اینکه در ته چاه زندگی می کند و همچنین بیان چند مورد از منابع سنی درباره غدیر خم بر روند مناظره سوار شد. مشیری نیز در ادمه کوشید با بیان اینکه آخوندها بر پایه باور های شیعه به مردم ستم می کنند امامت را زیر پرسش بکشد که البته از دید منطق نمی تواند دلیل خوبی برای رد امامت در یک مناظره باشد.

و اما پاسخی به دروغ های آخوند هدایتی 

گاف بزرگ آخوند هدایتی در برنامه

هدایتی به یک گفتگوی تاریخی در صدر اسلام اشاره می کند که یکی از هواداران امام صادق به نام هشام بن حکم در مناظره استدلال می کند همانگونه که بدن انسان به فرماندهی " مغز " نیاز دارد جامعه نیز به یک فرمانده که همان امام باشد نیاز دارد . هدایتی جان در دنیای قدیم مردم گمان می کردند مرکز احساسات و اندیشیدن در قلب است و نه مغز ! در ادبیات نیز اگر دقت کنید عبارتی مانند دودلی ، چه در دل داری، نگاه داشتن راز در سینه همگی اشاره به این باور دارد . لطفا بار دیگر که خواستید حدیث جعلی بسازید آن را منطبق با باورهای علمی مردم همان زمان بسازید !

رد معصومیت امامان شیعه بر پایه قرآن 

آیه اول و دوم سوره فتح به آشکارا می گوید که محمد در زندگی اشتباه و گناه کرده و در آینده نیز مرتکب خواهد شد :

ما برای تو پیروزی آشکاری فراهم ساختیم (۱) تا خداوند گناهان گذشته و آینده‌ ات را  به تو ببخشد و نعمتش را بر تو تمام کند و به راه راست هدایتت فرماید ...بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا (۱) لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَمَا تَأَخَّرَ وَيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكَ وَيَهْدِيَكَ صِرَاطًا مُسْتَقِيمًا

حال وقتی پیامبر اسلام از دید قرآن معصوم نیست دیگر تکلیف امامان شیعه معلوم است.

رد غیب گویی پیامبر اسلام  و پیشبینی نام ۱۲ امام توسط او بر پایه آیه های قرآن

در آیه های متعددی از قرآن بیان شده که تنها خداوند از غیب خبر دارد برای نمونه :
کلید های غیب تنها نزد اوست و از آنها غیر از او اطلاعی ندارد. ( انعام۲۲)...« و عنده مفاتح الغیب لا یعلمها إلا هو »

حال آخوندهای شیعه می گویند که پیامبر اسلام نام تمام امامان شیعه را پیشبینی کرده و به شخصی به نام جابر گفته است که به حدیث جابر معروف است .جدای اینکه بر پایه قرآن محمد غیب نمی دانسته این پرسش نیز پیش می آید که چرا محمد قضیه به این مهمی را تنها یواشکی به یک فرد نه چندان مهم به نام جابر گفته است ؟

 رد مهدویت 

در تاریخ هیچ رد پایی از اینکه حسن عسکری فرزندی به نام مهدی داشته وجود ندارد .  تمام داستانهای مربوط به تولد مهدی از کتابهای آخوندهای شیعه مانند ملاباقر مجلسی است که هیچ سندیت تاریخی ندارد . نام مادر مهدی نیز نرگس خاتون دختر امپراتور روم عنوان شده است . جدای اینکه چرا یک دختر اروپایی نام ایرانی داشته است پرسش اساسی  دیگر این است که نام آن امپراتور رم چیست ؟ امیدواریم آخوند هدایتی نام امپراتور روم را در تاریخ یافته و به ما نیز بگوید .

رد جانشینی علی بر اساس غدیر خم 

حتا اگر حادثه غدیر خم اتفاق افتاده باشد، واژه مولا در ادبیات عرب به هیچ وجه معنی جانشینی و امامت نمی دهد . سلمان، ابوذر و عمار و مقداد نیز که هوادار خلافت علی بودند هرگز به این قضیه به عنوان جانشینی علی استناد نکردند . علی نیز هیچگاه به آن استناد نکرد و هیچگاه از واژه امام برای خودش استفاده نکرده است. علی درتمام نامه های خود به معاویه خودش را خلیفه مسلمین نامیده زیرا که مسلمانان به او دست داده اند و هیچ کجا سخنی از انتصاب الهی یا امامت بزبان نرانده است


و درپایان هیچ سندی در قرآن برای امامت نیست 

چرا همچین مساله مهمی در قرآن حتا یک آیه ندارد ؟ آخوندهای شیعه چگونه از آیه " اطاعت کنید از خدا و رسولش و صاحبان امر از میان خودتان " اینهمه چیز از امامت ، معصومیت ، مهدویت و  ولایت فقیه را برداشت کرده اند ؟ آیا الله نمی تواست به زبان ساده نامی از امامت پس از پیامبر حتا بگونه کلی ببرد ؟ صاحبان امر از میان خودتان، اتفاقا همان "از میان خودتان " خودش دلالت به انتخاب و تشخیص مردمی دارد نه انتصاب الهی امامان . پرسش دیگر اینکه اگر این امامان از جانب خدا نصب می شده اند باید موضوع را خداوند یک جوری به خودشان یا پدرشان گفته باشد ! آیا این خودش یک نوع وحی و در نتیجه ادامه پیامبران جدید نیست ؟

Monday, February 25, 2013

شباهت های قبیله گرایان و اسلام گرایان


هر دو گروه به کورش بزرگ دشنام می دهند زیرا پایه های ایران بر آنی که او بنا نهاد استوار است...هر دو گروه آثار باستانی ایران را تخریب می کنند؛ یوسف عزیزی بنی طرف و دوستان پان عربش در زمان خاتمی با راه یابی به میراث فرهنگی آثار باستانی شوش را تخریب کردند . بسیجی ها نیز هر از گاهی با پتک به جان آنها می افتند...هر دو گروه نژاد ایرانی را انکار می کنند و آن را نشانه نژاد پرستی می دانند، اما اینکه چند میلیون ایرانی را با نام سید به عرب های حجاز بچسبانند یا بگویند از دشت قبچاق و گبی آمده ایم اشکالی ندارد ...هر دو گروه به رضا شاه دشنام می دهند زیرا دست هر دو را از جان و مال و ناموس ایرانیان کوتاه کرد...هر دو گروه خواهان یک دست کردن هستند، قبیله گرایان خواهان یک دست کردن قومی قبیله ای و اسلام گرایان خواهان یک دست کردن اندیشه و باورهای مردم ...هر دو گروه به نام ایران حساسیت و دشمنی دارند...هر دو گروه به فردوسی دشنام می دهند ... هر دو گروه تاریخ ایران را تحریف می کنند ... و در یک واژه هر دو گروه دشمن تاریخ و فرهنگ و ملت  ایران هستند ...

Monday, February 18, 2013

پیام مصاحبه تلویزیون چین با شاهزاده رضا پهلوی : رژیم ایران فردایی ندارد




مصاحبه تلویزیون چین با شاهزاده رضا پهلوی که با ترس و واکنش شدید جمهوری اسلامی روبرو شده  است، نشان می دهد کشور های جهان و حتا متحدان جمهوری اسلامی متوجه این واقعیت شده اند که این رژیم ماندنی نیست و بهتر است بر روی اوپوزیسیون سرمایه گذاری کنند. بدیهی است که تمام دولت های جهان بجز جمهوری اسلامی به فکر منافع ملی خود هستند و بر روی اسب برنده شرط بندی می کنند. پیام این مصاحبه این است که جمهوری اسلامی فردایی ندارد و بهتر است از هم اکنون با اوپوزیسیون برانداز آن وارد گفتگو شد تا درها برای روابط آینده باز باشد. 

Tuesday, February 12, 2013

باقیمانده مجسمه رضا شاه موسس دانشگاه تهران در کنار نرده های دانشگاه

باقیمانده مجسمه رضا شاه بزرگ موسس دانشگاه تهران (اولین دانشگاه ایران) در کنار نرده های این دانشگاه 


محمد رضا شاه پهلوی : نوجوانان پانزده و شانزده ساله ای که اخیرا مجسمه های پدرم را در شهر های ایران بر افکندند، مسلما نمیدانستند وی چه مشقتی را تحمل کرد تا ایران را نجات دهد، شهرهای جدید بسازد، مدارس نو بنیان نهد، نخستین دانشگاه و بیمارستانهای متعدد ایجاد کند. 
آنها نمیدانستند وی چه کوششها برای احداث بنادر و راهها، ایجاد نخستین مراکز تولید برق و تاسیس بانک ملی ناشر اسکناس انجام داده است. ساختن راه آهن سرتاسری ایران از خلیج فارس تا دریای خزر در سال ۱۳۰۶ آغاز و به سال ۱۳۱۸ پایان یافت. این راه آهن تقریبا ۱۵۰۰ کیلومتری بر ۴۱۰۰ پل و ۲۲۴ تونل مجموعا بطول ۸۶ کیلومتر مشتمل است و شاهرگ اقتصاد ایران به شمار میرود. پدرم هر چه میتوانست برای استقرار حاکمیت ایرانی بر ثروت های ملی انجام داد. 

برای بزرگنمایی روی عکس ها کلیک کنید 

عکس راست: مقبره روح الله خمینی کسی که بانی یک میلیون کشته، ۲ میلیون معلول و خرابی ۵ استان کشور و بی آبرویی ایران در جهان شد. عکس چپ: تندیس تکه پاره شده رضا شاه پدر ایران نوین و سازنده همین دانشگاه در کنار نرده های دانشگاه
عکس راست: مقبره رضا امام هشتم شیعیان و ولیعهد مامون عباسی.  عکس چپ: آرامگاه یعقوب لیث صفاری، پدرناسیونالیسم ایرانی وکسی که ایران را از زیر بار خلیفه های ستمگر عباسی رهانید،  در ضریح آن از چوب صندوق میوه برای اتصال بخشهای مختلف استفاده شده و روی آجرها و دیوار قدیمی آرامگاه نیز میخهایی زنگ زده و تارعنکبوت جلب توجه می‌کند. 


ملتی که تاریخ خود را نداند محکوم به تکرار آن است



Thursday, February 7, 2013

مناظره جنجالی امام نقی (ع) با استاد بهرام مشیری



از آنجا که همگان به دلیل کم سوادی وترس حاضر به مناظره با استاد ما مشیری نمی شوند و حتا حسرت نه گفتن را به دل استاد گرانقدر ما گذاشتند  و اصلن تحویل نگرفتند ، مجری ما آقای آتش افروزنده با بیت امام نقی تماس گرفت و ایشان به کوری چشم استبدادیون سابق و حاضر پذیرفتند با استاد مشیری مناظره کند.

مجری برنامه آقای آتش افروزنده: با درود میهمانان را معرفی می کنم . میهمان نخست امام نقی(ع) متولد سامرا، دارنده علم لدنی، بلافاصله پس از تولد قران خوانی را آغاز کرد، فعالیت  سیاسی خود را از ۸ سالگی با رسیدن به امامت آغاز نمود، دارنده رتبه شماره ۱۰ امامت، و تا به حال هیچ گناه یا اشتباهی را مرتکب نشده است. میهمان دیگر ما استاد بهرام مشیری متولد یکی از روستاهای گلپایگان،  فعالیت سیاسی خود را از ۶ سالگی با غصه خوردن برای ۲۸ مرداد آغاز کرد، دارنده لیسانس شیمی شاخه پالایش و تحریف تاریخ از امریکا، دریافت کننده دکترای افتخاری قاجار دوستی و پهلوی ستیزی از دانشگاه صنعتی  پلی چپول.

 و اما شرح مناظره :

مشیری:  نقی شما امامان شیعه چه جور ادعا می کنید که  امام هستید  و علم لدنی  و دانش نا متناهی دارید، اما حتا یک خط نوشته از شما به جا نمانده ؟!

امام نقی: همون جوری که به شما میگن استاد و پژوهشگر تاریخ اما حتا یک خط پژوهش تاریخی کسی ازت ندیده !

مشیری: پدر جان الان مغلطه مصادره به نامطلوب کردی ! حالا بگو ببینم تو چه جوری ۸ سالگی امام شدی. مگه بچه ۸ ساله چیزی حالیش هست که امام بشه ؟!

امام نقی : وقتی تو از ۶ سالگی سیاسی بودی و غصه ۲۸ مرداد را می خوردی و حتا عکس حسین فاطمی را تو روزنامه با ریش انبوه یادته ، خب چیز عجیبی نیست که ما هم از ۸ سالگی امام باشیم !

مشیری : باز هم مغالطه کردی نقی ! پس بگو ببینم شما امامان شیعه چه جوری از زمان تولد قرآن می خوانید ؟! فکر نمی کنی یک کم لاف می زنید ؟

امام نقی : چه جوری تو از ۵ سالگی شاهنامه می خوندی ما هم همون جور قرآن می خواندیم !  فکر نمی کنی خودت بیشتر از ما لاف می زنی ؟!  دو تا شخصیت دموکرات و محبوب در تاریخ را نام ببر

مشیری : معاویه و ناصر الدین شاه قاجار

امام نقی : مشیری شما چرا می گی جد ما علی منفور بود ولی معاویه محبوب بود ؟ فکر نمی کنی مغرضانه حرف می زنی ؟!

مشیری : جد شما علی را خوارج کشتند و از ترستون جای قبرش را هم به کسی نشون ندادید . اما وضعیت معاویه اینجوری نبود !

امام نقی: مرد حسابی خوارج معاویه را هم درست در همان روز  ترور کردند ، اما زخمی شد و جان سالم بدر برد . قبرش را هم که جاش معلوم بود خراب کردند استخوانهاش را هم سوزنداند.  این هم شد استدلال ؟!  چرا نصف ماجرا را سانسور می کنی ؟

مشیری: تاریخ را باید یک خط در میان و نصفه نیمه گفت نقی جون ! اگه درست و حسابی و دقیق تعریف کنی که مرید چشم و گوش بسته دور و برت جمع نمی شن! خانواده شما کلا استبدادی هست ، جدت حسین هم کودتا چی بود و می خواست علیه حکومت محبوب و مردمی یزید کودتا کنه . برو بچه کودتا چی !

امام نقی : آخه آدم حسابی کودتا یک چیز جدید هست ! جد ما حسین از مکه می خواست بره کوفه از اونجا حرکتی کنه  و رو در رو با یزید بجنگه . این بهش میگن قیام یا شورش نه کودتا! یزید در شام بود حسین چه جوری از کوفه در شام کودتا می کرد ؟ جوک می گی ؟!

مشیری : نقی جون وقتی آدم میره رو منبر باید یک خورده مزه بزنه تنگش. حجت الاسلام قرائتی را نگاه کن ما هم مثل اون مزه می پرونیم مشتری زیاد می شه ، دلخور نشو ! تازه نوه ات مهدی (عج) هم قرار است  یک روز از مکه بانگ بزنه و کودتا کنه ! اگر غیر از اینه بفرما ببینیم پدر جان!

امام نقی : چند تا شخصیت ملی- میهنی ایران را نام ببر

مشیری : سید حسن مدرس ، قاضی محمد، ابوالحسن بنی صدر

امام نقی : مشیری جان مدرس که آخوندها عکسش را روی ده تومانی چاپ کرده اند شخصیت ملی -میهنی ماست نه شما. قاضی محمد هم که تجزیه طلب بود. ابوالحسن بنی صدر هم که ستون پنجم ما در کشور شماست.  خیلی باحالی !

مشیری : نقی جان من کاری به این حرف ها ندارم هر کسی که با شاهان پهلوی گرفتاری داشته از دید من خیلی ملی-میهنی است. الان هم دارم یک پژوهش تاریخی دیگه می کنم شاید شیخ خزعل را هم به لیست ملی-میهنی ها اضافه کنیم.  شخصیت های  ملی- میهنی شما کی هستند نقی ؟

امام نقی:  خالد بن ولید، سید حسن مدرس و ابوالحسن بنی صدر.  خالد چون خیلی از ایرانی ها کشت . ابوالحسن بنی صدر و سید حسن مدرس را هم که توضیح دادم.

مجری برنامه آقای آتش افروزنده: وقت مناظره تمام است آخرین مطلب این است که هر کدام برای دیگری نامی شایسته برگزینید !

مشیری: من  نام نقی را را می گذارم  مارادونای ائمه اطهار،  چون پیراهن ۱۰ امامت را بر تن دارند!

امام نقی:  من هم نام مشیری را می گذارم  سید کریم روشنفکران، چون هم مزه می ریزه و هم ادای روشنفکران را در میاره!

مشیری : آقای آتش افروزنده شما باید من را برنده این مناظره اعلام کنی وگرنه می فهمم که تو هم استبدادی هست و می خواهی خاک به چشم مردم  بپاشی.  در ضمن چند تا غلط تو کار مجری گری ازت گرفتم که تو برنامه منبر جاوید می گم حتمن گوش کن.

امام نقی: خوب شد  آمدم به این  مناظره  و فهمیدم که همه تاریخدانان تا حالا درباره تاریخ دروغ گفته بودند و یک مهندس شیمی آمد همه را از اشتباه در آورد.

مجری برنامه آقای آتش افروزنده:  بینندگان عزیز ما همچنین در تلاش هستیم مناظره های دیگری میان استاد مشیری با استیون هاوکینگ و هنری کسینجر برگزار کنیم امیدواریم که این افراد از سواد بالای استاد مشیری وحشت زده نشوند و دعوت ما را بپذیرند. تا مناظره بعدی خدانگهدار ...

Tuesday, February 5, 2013

بهرام مشیری پای تجزیه طلبان را به تلویزیون پارس گشود


میهمان برنامه مشیری در نخستین روز فوریه سال ۲۰۱۳، شخصی به نام رحیم رشیدی بود. رحیم رشیدی از اهالی کردستان است . در این  برنامه رشیدی بارها ایران را کشوری چند ملیتی خواند. رشیدی که در ابتدا لحن ملایمتری داشت  و خود را هوادار یکپارچگی ایران می نامید  طاقت نیاورد و در ۱۰-۱۵ دقیقه پایانی دم خروس از زیر بغلش بیرون زد و گفت :  چطور ممکن است که ۴-۵ میلیون مردم جمهوری آذربایجان برای خود ملت هستند و پرچم دارند و در سازمان ملل نماینده دارند اما  بیست و اندی آذربایجانی در ایران نداشته باشند؟  وی افزود چگونه ممکن است ۴-۵ میلیون کرد در عراق برای خود ملت باشند اما ۱۲ میلیون کرد در ایران باید قوم باشند ؟ رشیدی همچنین قاضی محمد تجزیه طلب عامل شوروی را که در مهاباد برای خودش جمهوری درست کرده بود را با جورج واشنگن در امریکا مقایسه کرد . وی حرکت قاضی محمد را شبیه ملی شدن صنعت نفت نامید . در تمام این مدت،  سخنان رشیدی با تکان دادن سر، بله بله گویان، درود بر شما یا سکوت بهرام مشیری همراه بود. بهرام مشیری در برنامه های پیشین خود نیز از قاضی محمد پشتیبانی کرده است و به نحو خنده داری کوشیده است اعلام جمهوری مهاباد توسط قاضی محمد را نشان از جمهور خواهی و آزادی خواهی او و در چهارچوب قانون انجمن ولایتی و ایالتی مشروطه توجیه کند. مشیری همچنین در زمینه سرکوب قاضی محمد با رشیدی همدردی کرد و گفت رییس قبیله ما علیمردان خان  بختیاری را نیز  در دوران رضا شاه سرکوب کردند.


سخنی با رحیم رشیدی : جناب شتر سواری دولادولا نمی شود 

آقای رشیدی تجزیه طلب نبودن در عمل است و نه در گفتار . هر چند که شما حتا در گفتار نیز سخنان تجزیه طلبی بر زبان می رانید  و نتوانستید  جلوی زبان خودتان  را بگیرید . چگونه با این سخنان متعصبانه و نادرست مردم ایران به شما اعتماد کنند و گوشت را این بار از دست گربه اسلام گرایان گرفته و تقدیم گربه قبیله گرایان کنند ؟ البته حساب مردم کردستان از دار و دسته شما جداست . دموکراسی با دروغ گویی و ملت سازی جعلی بدست نمی آید. شرط نخستین  اثبات پیمان شما به یکپارچگی ایران این است که دست از ملت سازی جعلی بردارید. از پرچم ملی ایران نگریزید، پیشاپیش برای مردم ایران نوع نظام آینده ایران را برنگزینید و پرچم یکی از استانهای ملوک الطوایفی کشور همسایه را بالای سر خود نزنید. البته هر انسان آزاده ای حق آموزش زبان مادری  در کنار زبان مشترک و ملی و داشتن رسانه های محلی را نمی تواند انکار کند. درضمن تبدیل شدن به ملت های کوچک و تحقیر شده که با سرپرستی پایگاه های نظامی کشورهای غربی یا روسیه اداره شوند مانند کردستان عراق یا  جمهوری آذربایجان هیچ افتخاری ندارد و موجب سر شکستگی آن ملتهاست و آن کشورهای کوچک همواره استقلال و امنیتشان بازیچه و در دست کشورهای بزرگتری است که این نسخه را برای آنها پیچیده اند. در ایران آینده هر ایرانی زیر چتر یک قانون اساسی مدرن صرف نظر از قومیت و جنسیت باید در خود ببیند که به هر موقعیتی برسد. سنت ها و فرهنگ های قومی در ایرانی که همه آنها بیش از ۹۰ درصد مشترکات فرهنگی دارند به غنای فرهنگ خواهد افزود، اما قبیله گرایی مانند دینگرایی در سیاست و اداره کشور یک چیز عقب مانده است.

سخنی با بهرام مشیری : 

جناب مشیری همه جهان می دانند که قاضی محمد عامل شوروی برای تجزیه ایران بود. شرح ملاقات های او با باقر اف در آذربایجان شوروی و نحوه برپا کردن جمهوری مهاباد زیر چتر نظامی شوروی چیزی نیست که شما تنها بدلیل  کینه با شاهان پهلوی آن را زیر فرش بزنی و تاریخ را تحریف کنی پدر جان . در ضمن رییس قبیله شما علیمردان خان بختیاری بر علیه دولت مرکزی شورید و بختیاری و شمال خوزستان را تصرف کرد.  آیا درد علیمردان خان دموکراسی بود ؟ در اثر این خیره سری علیمردان خان چند سرباز ارتش و تفنگچی بختیاری و همه ایرانی در یک برادر کشی کشته شدند ؟  اینکه خوانین بختیاری نگهبانی لوله های نفت انگلستان در خوزستان را می دادند و در برابر چندر غاز دولت انگلستان به آنها پرداخت می کرد و با خیال راحت نفت ما را چپاول می کرد، چه سرافرازی برای شما دارد پدر جان ؟ از تمام پول هایی که خوانین بختیاری از انگلستان گرفتند کجا در منطقه خود حتا دو خشت روی هم گذاشتند ؟ شما دلت به حال آبادانی سوخته است ؟

بهرام مشیری به دنبال چیست ؟

بهرام مشیری تنها بدنبال این است که چند نفر بیایند بگویند ریشه اختلافات قومی در ایران را رضا شاه گذاشته است . حالا در این میان چه اندازه به یکپارچگی ایران آسیب وارد شود و چه اندازه تحریف تاریخ صورت گیرد از دید مشیری اصلا و ابدا اهمیت ندارد چون هدف وسیله را توجیه می کند. گرچه اختلافات قومی در ایران به آن اندازه که قبیله گرا ها تبلیغ می کنند وجود خارجی هم ندارد.

روند تجزیه طلبی در ایران از سده ۱۹ میلادی با پشتیبانی دول روس و انگلیس  از حاکمان محلی پیش از تولد رضا شاه آغاز شده بود. چنانچه کامران میرزا و ال خلیفه که هر دو دست نشانده انگلستان بودند به ترتیب هرات و بحرین را از ایران جدا کردند. گناه  نابخشودنی رضا شاه در نزد قبیله گراها  این است که این روند را متوقف کرد و دیگر حاکمان محلی دست نشانده دول خارجی مانند شیخ خزعل را که در این راه گام بر میدانشتند را سرکوب کرد و دستکم این گربه  را برای ما نگاه داشت. گناه دیگر رضا شاه نیز این است که آموزش و پرورش همگانی به  زبان ملی  آورد وگرنه پیش از رضا شاه اصلا آموزش و پرورش همگانی و رسمی در کشور نبود که بخواهد به زبان  محلی یا ملی باشد . اتفاقا یکی از دلایل مخالفت های خوانین و از جمله رئیس قبیله بهرام مشیری با رضا شاه همین آموزش همگانی بود . زیرا از دید بسیاری از این خوانین رعیت را چه به سواد آموزی بود؟ رعیت باید  فحش و کتک می خورد و برای خان و ارباب طویله تمیز می کرد و بیگاری می نمود.  سواد دار شود رویش زیاد می شود.


شهبانو در میان زنان و مردان همگی با لباس کردی : رشیدی گفت در دروان پهلوی هر کسی لباس کردی می پوشید او را تحقیر می کردند . رشیدی ننگ بر تو و شرم بر کسی که از روی کینه شتری به تو بلند گو می دهد 



آبادان( پایین) و خرمشهر(بالا) پیش از انقلاب، که بسیار از کشورهای جنوب خلیج پارس آباد تر بود . شرم بر کسانی که با بی کفایتی جمهوری اسلامی می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و کشورمان را پاره پاره  کنند 



Friday, February 1, 2013

مناظره بهرام مشیری با شاهزاده رضا پهلوی از توهم تا واقعیت





 آقای بهرام مشیری گرامی مناظره شاهزاده رضا پهلوی با شما هیچ سنخیتی ندارد. شما نه رهبر جناح خاصی از اوپوزیسیون هستید و نه رقیب انتخاباتی شاهزاده در یک انتخابات آزاد که با شما مناظره کند . شما یک برنامه ساز تلویزیونی هستید . می توانستید ایشان را بدون هو و جنجال و توهین و خط و نشان کشیدن به برنامه خود دعوت کرده،  پرسشهای خبرنگاری درباره اهداف و رویکرد های مبارزاتی شان بنمایید، مانند آقایان میبدی ، فروزنده ، نوری زاده و شهرام همایون یا خانم مسیح علی نژاد. البته با این حرکاتی که از شما سر زد این فرصت را نیز سوزاندید. شوربختانه شما بیش از اینکه به دنبال منافع ملی میهنمان ایران باشید بدنبال گفتگوی جنجالی با این و آن هستید و از اینکه آن را بر روی یوتیوب بگذارید و چند هزار بازدید کننده داشته باشد شدیدا لذت می برید. امیدوارم از اینکه چند تکه به اسلام و حسن و حسین انداختید و دل ما ملت به تنگ آمده از اسلام حکومت گر را شاد کردید موجب توهمات دون کیشوتی در شما نشده باشد. آقای فروزنده نیز واژه مناظره را بکار نبردند و گفتند آیا حاضر هستید در یک برنامه که ایشان هستند شما نیز شرکت کنید و پاسختان مثبت بود. از دید نگارنده هدف جناب فروزنده این بوده که با نشاندن شما در کنار شاهزاده آبی بر آتش کینه توزی تان بریزد تا از دید روانی تسکین پیدا کنید و کمتر درباره او سخنان مغرضانه در برنامه هایتان بفرمایید. مناظره کجا بود جانم؟  اگر گوش شنوا داشته باشید در سالگرد تلویزیون پارس که به مدت دو هفته خط ها را باز گذاشتند بیش از نیمی از تلفن ها انتقاد به برنامه شما  از ایران، اروپا و امریکا بود.   فضای کوچک برنامه و فیس بوکتان خامنه ای درونتان را بر انگیخته است لطفا کمی بیاندیشید و به توانایی ها و موقعیت خود نظری بیافکنید. در ضمن شما که در یک کشور دموکراتیک زندگی می کنید باید آموخته باشید هر کسی حق دارد گفتگو با شما را نپذیرد بدون اینکه از جانب خودتان یا چند نفر عضو صفحه فیس بوکتان مورد  تهمت های خنده داری مانند کم سوادی و ترسیدن و این گونه سخنان باطل و پریشان قرار گیرد.