Wednesday, February 27, 2013

مناظره ضعیف بهرام مشیری درباره امامت- و پاسخی به دروغ های آخوند هدایتی



در برنامه افق صدای امریکا با مجری گری سیامک دهقان پور درباره امامت ۳ میهمان بهرام مشیری، احمد كاظمی موسوی و حجت الاسلام محمد هدایتی دعوت شده بودند که آقای مشیری طیف ناباوران به امامت و آخوند هدایتی گروه باورمندان به امامت شیعه را نمایندگی می کردند . در این برنامه آقای مشیری عنوان کرد که امام زمان در ته چاه است و همچنین تنها یک منبع ( یعقوبی)  به واقعه غدیر خم اشاره کرده است. آخوند هدایتی نیز با دست گذاشتن بر این دو اشتباه مشیری با توجه به اینکه امام زمان بر پایه باور های  شیعه در سرداب سامرا تنها  غیبت کرده و نه اینکه در ته چاه زندگی می کند و همچنین بیان چند مورد از منابع سنی درباره غدیر خم بر روند مناظره سوار شد. مشیری نیز در ادمه کوشید با بیان اینکه آخوندها بر پایه باور های شیعه به مردم ستم می کنند امامت را زیر پرسش بکشد که البته از دید منطق نمی تواند دلیل خوبی برای رد امامت در یک مناظره باشد.

و اما پاسخی به دروغ های آخوند هدایتی 

گاف بزرگ آخوند هدایتی در برنامه

هدایتی به یک گفتگوی تاریخی در صدر اسلام اشاره می کند که یکی از هواداران امام صادق به نام هشام بن حکم در مناظره استدلال می کند همانگونه که بدن انسان به فرماندهی " مغز " نیاز دارد جامعه نیز به یک فرمانده که همان امام باشد نیاز دارد . هدایتی جان در دنیای قدیم مردم گمان می کردند مرکز احساسات و اندیشیدن در قلب است و نه مغز ! در ادبیات نیز اگر دقت کنید عبارتی مانند دودلی ، چه در دل داری، نگاه داشتن راز در سینه همگی اشاره به این باور دارد . لطفا بار دیگر که خواستید حدیث جعلی بسازید آن را منطبق با باورهای علمی مردم همان زمان بسازید !

رد معصومیت امامان شیعه بر پایه قرآن 

آیه اول و دوم سوره فتح به آشکارا می گوید که محمد در زندگی اشتباه و گناه کرده و در آینده نیز مرتکب خواهد شد :

ما برای تو پیروزی آشکاری فراهم ساختیم (۱) تا خداوند گناهان گذشته و آینده‌ ات را  به تو ببخشد و نعمتش را بر تو تمام کند و به راه راست هدایتت فرماید ...بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا (۱) لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَمَا تَأَخَّرَ وَيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكَ وَيَهْدِيَكَ صِرَاطًا مُسْتَقِيمًا

حال وقتی پیامبر اسلام از دید قرآن معصوم نیست دیگر تکلیف امامان شیعه معلوم است.

رد غیب گویی پیامبر اسلام  و پیشبینی نام ۱۲ امام توسط او بر پایه آیه های قرآن

در آیه های متعددی از قرآن بیان شده که تنها خداوند از غیب خبر دارد برای نمونه :
کلید های غیب تنها نزد اوست و از آنها غیر از او اطلاعی ندارد. ( انعام۲۲)...« و عنده مفاتح الغیب لا یعلمها إلا هو »

حال آخوندهای شیعه می گویند که پیامبر اسلام نام تمام امامان شیعه را پیشبینی کرده و به شخصی به نام جابر گفته است که به حدیث جابر معروف است .جدای اینکه بر پایه قرآن محمد غیب نمی دانسته این پرسش نیز پیش می آید که چرا محمد قضیه به این مهمی را تنها یواشکی به یک فرد نه چندان مهم به نام جابر گفته است ؟

 رد مهدویت 

در تاریخ هیچ رد پایی از اینکه حسن عسکری فرزندی به نام مهدی داشته وجود ندارد .  تمام داستانهای مربوط به تولد مهدی از کتابهای آخوندهای شیعه مانند ملاباقر مجلسی است که هیچ سندیت تاریخی ندارد . نام مادر مهدی نیز نرگس خاتون دختر امپراتور روم عنوان شده است . جدای اینکه چرا یک دختر اروپایی نام ایرانی داشته است پرسش اساسی  دیگر این است که نام آن امپراتور رم چیست ؟ امیدواریم آخوند هدایتی نام امپراتور روم را در تاریخ یافته و به ما نیز بگوید .

رد جانشینی علی بر اساس غدیر خم 

حتا اگر حادثه غدیر خم اتفاق افتاده باشد، واژه مولا در ادبیات عرب به هیچ وجه معنی جانشینی و امامت نمی دهد . سلمان، ابوذر و عمار و مقداد نیز که هوادار خلافت علی بودند هرگز به این قضیه به عنوان جانشینی علی استناد نکردند . علی نیز هیچگاه به آن استناد نکرد و هیچگاه از واژه امام برای خودش استفاده نکرده است. علی درتمام نامه های خود به معاویه خودش را خلیفه مسلمین نامیده زیرا که مسلمانان به او دست داده اند و هیچ کجا سخنی از انتصاب الهی یا امامت بزبان نرانده است


و درپایان هیچ سندی در قرآن برای امامت نیست 

چرا همچین مساله مهمی در قرآن حتا یک آیه ندارد ؟ آخوندهای شیعه چگونه از آیه " اطاعت کنید از خدا و رسولش و صاحبان امر از میان خودتان " اینهمه چیز از امامت ، معصومیت ، مهدویت و  ولایت فقیه را برداشت کرده اند ؟ آیا الله نمی تواست به زبان ساده نامی از امامت پس از پیامبر حتا بگونه کلی ببرد ؟ صاحبان امر از میان خودتان، اتفاقا همان "از میان خودتان " خودش دلالت به انتخاب و تشخیص مردمی دارد نه انتصاب الهی امامان . پرسش دیگر اینکه اگر این امامان از جانب خدا نصب می شده اند باید موضوع را خداوند یک جوری به خودشان یا پدرشان گفته باشد ! آیا این خودش یک نوع وحی و در نتیجه ادامه پیامبران جدید نیست ؟

12 comments:

  1. اقای دانشمند نام نرگس یک نام فرنگی است نرسس همان الهای است که در اب چهره خود را دید و عاشق خودش شد شما نرسسیسم به گوشت نخورده و اونقدر از علم روز بی خبری؟نرجس معرب نرسس است که در فارسی نرگس می شود و گل نرگس هم در کنار چشمه می روید و بنظر می رسد که خود را در اب تماشا می کند.

    ReplyDelete
    Replies
    1. خیلی ممنون جناب حالا پس از آن همه صغرا کبرا که بافتید بفرمایید نام پدر نرگس که امپراتور روم بوده است در تاریخ چیست ؟

      Delete
  2. با سپاس از شما دوست خوب برای کار بسیار زیبایتان بطور کلی مقلطه و ایجاد سوالات بی دلیل که به اصتلاح به آنها می گویند گوزن به شقیقه چه ارتباط دارد کار بسیاری از افراد کم سواد و بی خبر است .روایاتی که مذهبیون به آنها اشاره می کنند هیچ سندیت تاریخی نداشته و ندارد . در همان قرآنی که محمد می گوید کلام خداست کلی ایراد و اشکال وجود دارد که نشان دهنده بی سوادی و بی خردی خدای محمد است و به درد همان مردم زود باور شبه جزیر عربستان می خورد و بس .دکتر احمد کسروی به درستی چهره دین اسلام را روشن ساخت

    ReplyDelete
    Replies
    1. دوست عزیز مگر ما چند خدا داریم که خدای محمد با بقیه فرق دارد. همه پیامبران فرستادگان یک خدایند. همچنانکه به آمدن پیامبر در تورات و انجیل اشاره شده است می تونین به ادرس http://muhammad.blogsky.com مراجعه کنین. حالا اگه یک جای قرآن رو نفهمیدین دلیل بر اشتبا ه بودن قرآن نیست. خیلی از آیات قرآن با چیزایی که در مورد اسلام از زبان داعیه داران اسلام شنیدم برای خود من متناقض به نظر میرسه. شاید من اشتباه می کنم؟ در علم هم اگه یک تئوری با بقیه تئوریها فرق داشت که فورا اونو رد نمی کنن. شاید ارتباط اون تئوریها را ما درک نمیکنیم.

      Delete
    2. @mo nova ,, tamameh mosalmanan hamishe Ghoran ra sanad gharar medahand va megouyand , sokhane khodavand ast ,
      Goran por ast az loghathayeh Parsi, Romani, Habashi, va Ebri,, lotfan begouid be che dalil ghoran por ast az loghate gheyre az Arabi ?????????????????

      Aya khodavand ya nevisandehye an arabiyeh kamel nemidounesteh ???? ya inke dalile behtari darid ???

      Delete
  3. با سلام خدمت دوستان گرامی
    من یک انسان مسلمان شیعه هستم ولی متعصب فکر نمی کنم و همه چیز را با عقل می سنجم.
    1- در مورد معصومیت: در مورد معصومیت باید بیشتر مطالعه کنم ولی در مورد عصمت از گناه باید بگم که دلیل آن در قرآن آمده است. «آیه تطهیر سند معصومیت اهل بیت علیه السلام

    آیه شریفه « إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا » [احزاب/33] ؛ خدا می خواهد پلیدی را از شما دورکند و شما را چنان که باید پاک دارد .
    معصومیت گناه نکردن از زمان تولد است ولی آیه بالا گنا نکردن از زمان خاصی را دلالت دارد.
    2- من نمی خواهم از هدایتی دفاع کنم ولی باید بگم که به نظر هدف از گفته هدایتی در اشاره به مغز احتمالا تنها اشاره به یک مرکز فرماندهی برای بدن بوده است که این موضوع می تواند در ترجمه اشتباه از عربی به فارسی پیش آید . در ثانی شما زیاد نباید به ادبیات استدلال کنید همچنانکه امروزه نیز در بعضی اشعار از قلب به عنوان مر کز تفکر نام برده می شود و یا مخزن اسرار.
    3- در مورد غیب گویی پیامبر باید بگویم که حق باشماست که پیامبر قادر به این کار نبوده است. ولی خیلی از اخبارآینده توسط جبرئیل بر پیامبر وحی می شده است. مانند پیروزی روم بر ایران ( سوره روم). پس اسامی امامان نیز می توانسته وحی باشد.
    4- در مورد اینکه اسمی امامان در قرآن نیامده باید بگویم که خیلی دیگر از مسایل اسلام نیز در قرآن نیامده . مثلا تعدات رکعات نماز. در عین حال که به مسئله امامت در قرآن اشاره شده است:
    يَا أَيّها الذين ءامنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولى الامر منكم فان تنازعتم فى شى‏ء فردوه الى الله و الرسول ان كنتم تؤمنون بالله و اليوم الآخر ذلك خير و احسن تاويلا
    (نساء 59)ای کسانی که ايمان آورده ايد ، از خدا اطاعت کنيد و از رسول و الوالامرخويش فرمان بريد...
    کجای این آیه به انتخاب مردم از میان خودشان اشاره دارد؟
    انما وليكم الله و رسوله و الذين آمنوا الذين يقيمون الصلوة و يؤتون الزكوة و هم راكعون

    (سوره مائده آيه 55) ولىّ و سرپرست شما تنها خدا و رسول اوست و كسانى كه ايمان آورده‏اند همانها كه نماز را برپا مى‏دارند و در حال ركوع زكات مى‏دهند
    این آیه به حضرت علی (ع) اشاره دارد (در حال ركوع زكات مى‏دهند ) . نه کس دیگری از میان خودتان.
    مسئله امامت هم فقط به جابر گفته نشده. مطالب زیادی است که من فقط به یکی اشاره می کنم:
    حدیث ثقلین: در این حدیث از پیامبر اسلام (ص) نقل شده كه فرموده اند: «انی قد تركت فیكم الثقلین، ما ان تمسكتم بهما لن تضلوا بعدی واحدهما اكبر من الآخر، كتاب الله حبل ممدود من السماء الی الأرض و عترتی اهل بیتی، ألا و انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض([1])»; یعنی: همانا در بین شما دو امانت گرانبها باقی می گذارم، تا وقتی كه به آن دو تمسك جویید، بعد از من گمراه نخواهید شد... یكی كتاب خدا و دیگری عترت و اهل بیتم و این دو تا روز قیامت از یكدیگر جدا نخواهند شد.در خیلی از کتب اهل سنت هم آمده. برای احادیث بیشتر می تونین برین به آدرس
    ( دوازده-امام-در-كلام-پیامبر-اكرمص/http://shiaha.com/1389/02 )
    کلمه مولا به معنی سرپرست نیز است. توجه به آیه ضروری است
    «يا أيها الرسول بلغ ما أنزل‏إليک من ربک و إن لم تفعل ‏فما بلغت رسالته و الله يعصمک من الناس(مائدة/67): «اي رسول خدا آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده ابلاغ کن، و اگر اين مأموريت را انجام ندهي رسالت خود را انجام نداده‏اي، و خداوند ترا از (شر) مردم حفظ مي‏کند».محدثان و مفسران اسلامي به نزول اين آيه در پايان حجة الوداع، روز غدير، اشاره کرده‏اند . بنگريد به کتاب «الدرالمنثور»سيوطي، 2/298، فتح القدير شوکاني 2/57، کشف الغمة اربلي، ص 94، ينابيع المودة قندوزي، ص 120، المنار،6/463 و غيره.
    در ثانی پیامبر این همه مردم را جمع کرد که بگوید علی را دوست داشته باشید ودر صورت نگفتن آن رسالتش را انجام نداده است؟ نه این طور نیست. ماجرای غدیر جز به امامت علی (ع) و اهمیت آن به چیز دیگری اشاره نمی کند.
    در مورد امام دوازدهم هم مطالب زیادی است نمی شود در یک یا دو کلام خلاصه کرد.

    ReplyDelete
    Replies
    1. من فقط یه سوال می‌پرسم چرا محمد با یک دختر ۹ ساله ازدواج کرد؟!!!!همین بسه فکر می‌کنم...

      Delete
    2. Chera Khodavandeh mohamad nameh Allah ra barayeh khodash entekhab mekonad ke dar haghighat nameh yeki az bothayeh Arabha dar makeh boodeh ast .?????

      va chera Abdoallah ke pedareh Mohamad boodeh ast , va hamantor ke az namash peydast bandehyeh Allah boodeh ast , mossalman nashod ????

      KHAHESH MEKONAM AZ IN JAVABHAYE HEDAYATI HAM NADAHID

      Delete
  4. لف) قاطع ترین برهان و مستندترین دلیل (که مورد اختلاف هیچ مورخی نیست) اثبات سن عائشه مقایسه سن وی با خواهرش اسما بنت ابی بکر است.
    طبق نقل بزرگان اهل تسنن، اسماء ده سال از عائشه بزرگتر بوده است و در سال اول هجری بیست و هفت سال داشته است. و همچنین در سال هفتاد و سه هجری از دنیا رفته است در حالی که صد ساله بوده است.
    ابونعیم اصفهانی در معرفه الاصحاب می نویسد: «...ءسما بنت ابی بکر الصدیق ... کانت أخت عائشه لأبیها و کانت أسن من عائشه ولدت قبل التاریخ بسبع و عشرین سنته.»[10]
    «اسما دختر ابوبکر از جانب پدر خواهر عائشه و از او بزرگتر بود، اسماء بیست و هفت سال قبل از تاریخ(هجرت) به دنیا آمد.»
    این مطلب را می توان در منابع زیر نیز یافت:
    1) الطبرانی، سلیمان بن احمد بن ایوب ابوالقاسم، المعجم الکبیر، ج24، ص77، مکتبه الزهرا، الموصل، 1404هـ.
    2) ابن عساکر الدمشقی الشافعی، ابی القاسم علی بن الحسن ابن هبه الله بن عبدالله، تاریخ مدینه دمشق و ذکر فضلها و تسمیه من حلها من الأماثل، ج69، ص9، دالفکر، بیروت، 1995م.
    3) الجزری، عزالدین بن الاثیر ابن الحسن علی بن محمد، أسد الغابه فی معرفه الصحابه، ج7، ص11، دارإحیا، التراث العربی، بیروت، لبنان، الطبعه الاولی، 1417هـ.
    4) النووی، ابوزکریا یحیی بن شرف بن مری، تهذیب الاسما و اللغات، ج2، ص598، دارالنشر: دارالفکر، بیروت، 1996م.
    5) الهیثمی، ابوالحسن علی بن ابی بکر، مجمع الزوائد و منبع الفوائد، ج9، ص260، دارالریان للتراث، القاهره، 1407هـ.
    6) العسقلانی الشافعی، احمدبن علی بن حجر ابوالفضل، تقریب التهذیب، ج1، ص743، دارالرشید، سوریا، الطبعه الاولی، 1406هـ.
    و کتابهایی مانند: عمده القاری شرح صحیح بخاری، ج2، ص 93؛ الاصابه فی تمییز الصحابه، ج7، ص487؛ الاستیعاب فی معرفه الاصحاب، ج4، ص1783؛ الوافی بالوافیات، ج9، ص36؛ سنن البیهقی الکبری، ج4، ص204؛ سیرأعلام النبلاء، ج2، ص289؛ البدایه و النهایه ابن کثیر دمشقی، ج8، ص346- 345، مرقاه المفاتیح شرح مشکاه المصابیح، ج1، ص331؛ سبل السلام شرح بلوغ المرام من ادله الاحکام، ج1، ص39.
    به شهادت منابع فوق اگر عائشه از خواهرش اسماء ده سال کوچک است و خواهرش اسما در سال 73هـ فوت کرده است هنگام اول هجرت عائشه 17 ساله بوده و خواهرش 27 ساله، بدین صورت عائشه در هنگام ازدواج با پیامبر(ص) تقریباً هفده یا هیجده ساله بوده است.
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. khodavandi ke namash az nameh yeki bothayeh botparastan gerefteh shodeh bashad .
      khodayeh ma Iraniha nist,,
      Khodayi ke bayad azash tarsid khodayeh ma nist,
      Ali,Hassan ,Hosein , va baghiyashoon ta metounestand az Iraniha koshtand , va Iraniha ra majbour kardand mossalman shavand ya inke gardan zadeh shavand,
      be Dokhtarhaye 7 saleyeh Irani tajavoz kardand , be pessarhayeh Irani tajavoz kardand ,
      Ali 35 bacheh dashteh ast , gheyr az 3-4 ta baghiyeh bachehayeh zanhayeh aseer boodeh ast, Goh khordeh ke jang kardeh mardhara gardan zadeh ke badesh zanashoun ra bokoneh ,
      in koskholy ast ke yek shahabeh asmani ra bezaran vasatteh yek meydan baghalesh ham yek bott be nameh Allah ra bezaran tou yek jabeh roush ham yek parcheyeh siah bekeshan , badesh began ibja khaneyeh khodast , khak bar sareh an adamhayi ke inghadr ahmagh hastand ke khodashoun bayad tou yek jabeh tou makeh bashe

      Delete
  5. 1- چرا قرآن پر است از لغات دیگر زبان ها؟ خوب من عربیم خوب نیست یا این زبانهایی که شما می گویید رو به جز پارسی اصلا آشنایی ندارم. حال فرض کنیم که حرف شما درست است و قرآن پر از کلمات از دیگر زبانها است. خوب مگه تو پارسی که ما الان صحبت می کنیم کلمات عربی، ترکی ، انگلیسی و... رخنه نکرده. خوب اگه بخواهیم کاملا از کلمات زبان پارسی استفاده کنیم باید یک سری از این کلمات خارجی رو دور بریزیم و جای اونها کلمات پارسی رو که مثلا هزار سال پیش استفاده میشده به کار ببریم. در این صورت فکر کنم بیشتر مردم اصلا نفهمن ما داریم به چه زبانی صحبت می کنیم. میتونین ادبیاتی رو که مثلا قبل اسلام بود رو مطالعه کنید ببینید چقدر می فهمین. در زمان پیامبر هم مطمئنا خیلی از زبانها در عربی رخنه کرده بودند. در ثانی خداوند در قرآن می فرمایند :قرآن ساده بیان شده، «یسّرنا القرآن» (سوره قمر، آیه 17) . یا فانما یسرناه بلسانک لعلهم یتذکرون (دخان ۵۸)

    "( ای پیامبر) ما قرآن را به زبان مادری تو (که زبان عربی است) بیان فرمودیم تا آسان باشد و مردمان معانی را درک کنند و پند بگیرند"
    2- در مورد اینکه الله نام یک بت بوده است،
    در ریشه‌یابی واژه آن را تشکیل شده از دو بخش ال (الف و لام تعریف) + اله (ایزد یا معبود) می‌دانند. پس کلمه الله در عربی یعنی خدا. مثلا در زبان پارسی اگه یک نفر به چند آفریننده اعتقاد داشته باشه به همه اونها خدا میگه. مثلا خدای دریا و اگه به یک آفریننده یکتا هم معتقد باشه باز هم به اون خدا میگه ولی منظور از خدا تو این عقاید فرق داره ولی همه اونها به آفریننده اشاره می کنند. در زبان عربی هم کلمه الله همین نقش رو بازی میکنه. در مورد پدر پیامبر: عبدالله طبق صحبت های قبلی یعنی بنده خدا .
    عبد الله قبل از آنكه فرزند بزرگوارش ‏رسول خدا (ص) بدنيا بيايد در مدينه از دنيا رفت،و در همان شهردر جائى بنام‏«دار النابغة‏»او را دفن كردند،ولى قول ديگر آن‏است كه رسول الله (ص) بدنيا آمده بود و دو ماه يا بيشتر از عمرشريف آنحضرت گذشته بود كه عبد الله از دنيا رفت.
    پس چطور باید مسلمان میشده است در حالی که قبل از تولد پیامبر فوت کرده است؟
    3- در مورد اینکه عربها با حمله به ایران جنایت کردند ، کاملا حق با شماست. اونها با حمله به ایران تمدن با شکوه ایران رو نابود کردند و ایرانیها رو به زور مسلمان کردند. البته قادر به نابود کردن زبان پارسی نشدند.( امیدوارم دوباره به اون شکوه و عظمت برگرده) . اما باید بگم که در هیچ یک از منابعِ‌ کهن و معتبر تاریخی حضور امیرمؤمنان حتی در یکی از جنگ‌های زمان خلفا ثبت نشده است (و تنها نبردی که حضرت سلاح بدست گرفت زمانی بود که لشکر مرتدین به دروازه‌های مدینه نزدیک می‌شد. بسیاری از مسلمانان بدلیل عدم بیعت امام با ابوبکر و همچنین عدم حضور حضرت در این جنگ حاضر به همکاری و حضور در میان مدافعان شهر مدینه نبودند. امام بنا به مصلحت و برای حفظ اسلام تنها شمشیر به دست گرفته و در میان مدافعان حضور یافت و در همان حال نیز هرگز با شمشیر نجنگید.) در نتیجه می‌توان گفت که در زمان خلفا، حضرت هرگز با هیچ گروهی نجنگید. در حمله به ایران هم حظور نداشتند.
    در مورد کعبه باید بگم که اون فقط یک نماد برای اتحاد مسلمانها است. همه به سمت اون نماز میخونن، به حج میرن ، ..... و مسلمانها هم اعتقاد به بودن خداوند داخل آن ندارند. در متون اسلامی هم آمده است که خداوند از رگ گردن به انسان نزدیکتر است.

    ReplyDelete
  6. دوستان عزیز من اصلا اطلاعات دینیم خوب نیست. من یک دانشجوی فیزیکم. و تنها دنبال حقیقت مسائل می گردم. متعصب هم نیستم. هیچوقت هم به عقاید دیگران توهین نکردم. ازشما هم خواهشمندم اگه می خواین یک صحبتی بکنین یکم مطالعه داشته باشین و تنها با تکیه به حرف اینو اون و شایعات و تکیه به تعصبات مسیر زندگی خودشونو انتخاب نکنند. عقیده من با توجه به این آیه بیشتر مشخص میشه:
    « هر مسلمان و یهودی و مسیحی و ستاره پرست که از روی حقیقت به خداوند و روز قیامت ایمان آورد و نیکوکاری پیشه کند –البته از خداوند پاداش نیک یابد و هیچ گاه (در دنیا وعقبی) بیمناک و اندوهناک نخواهد بود.»( بقره /64)

    ReplyDelete