Friday, February 1, 2013

مناظره بهرام مشیری با شاهزاده رضا پهلوی از توهم تا واقعیت





 آقای بهرام مشیری گرامی مناظره شاهزاده رضا پهلوی با شما هیچ سنخیتی ندارد. شما نه رهبر جناح خاصی از اوپوزیسیون هستید و نه رقیب انتخاباتی شاهزاده در یک انتخابات آزاد که با شما مناظره کند . شما یک برنامه ساز تلویزیونی هستید . می توانستید ایشان را بدون هو و جنجال و توهین و خط و نشان کشیدن به برنامه خود دعوت کرده،  پرسشهای خبرنگاری درباره اهداف و رویکرد های مبارزاتی شان بنمایید، مانند آقایان میبدی ، فروزنده ، نوری زاده و شهرام همایون یا خانم مسیح علی نژاد. البته با این حرکاتی که از شما سر زد این فرصت را نیز سوزاندید. شوربختانه شما بیش از اینکه به دنبال منافع ملی میهنمان ایران باشید بدنبال گفتگوی جنجالی با این و آن هستید و از اینکه آن را بر روی یوتیوب بگذارید و چند هزار بازدید کننده داشته باشد شدیدا لذت می برید. امیدوارم از اینکه چند تکه به اسلام و حسن و حسین انداختید و دل ما ملت به تنگ آمده از اسلام حکومت گر را شاد کردید موجب توهمات دون کیشوتی در شما نشده باشد. آقای فروزنده نیز واژه مناظره را بکار نبردند و گفتند آیا حاضر هستید در یک برنامه که ایشان هستند شما نیز شرکت کنید و پاسختان مثبت بود. از دید نگارنده هدف جناب فروزنده این بوده که با نشاندن شما در کنار شاهزاده آبی بر آتش کینه توزی تان بریزد تا از دید روانی تسکین پیدا کنید و کمتر درباره او سخنان مغرضانه در برنامه هایتان بفرمایید. مناظره کجا بود جانم؟  اگر گوش شنوا داشته باشید در سالگرد تلویزیون پارس که به مدت دو هفته خط ها را باز گذاشتند بیش از نیمی از تلفن ها انتقاد به برنامه شما  از ایران، اروپا و امریکا بود.   فضای کوچک برنامه و فیس بوکتان خامنه ای درونتان را بر انگیخته است لطفا کمی بیاندیشید و به توانایی ها و موقعیت خود نظری بیافکنید. در ضمن شما که در یک کشور دموکراتیک زندگی می کنید باید آموخته باشید هر کسی حق دارد گفتگو با شما را نپذیرد بدون اینکه از جانب خودتان یا چند نفر عضو صفحه فیس بوکتان مورد  تهمت های خنده داری مانند کم سوادی و ترسیدن و این گونه سخنان باطل و پریشان قرار گیرد. 

19 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. سخن گزافیست که برای مناظره طرفین باید رهبری دو جریان یا رقیب انتخاباتی باشند....
    صرف اینکه هردو مدعی به تسلط به دو تفکر متفاوت نه حتی متناقض و متضاد ، باشند کافیست.

    ReplyDelete
    Replies
    1. حالا شما یک وقت یک مناظره میان یک فیزیکدان و یک زیست شناس برگزار کن تا ما لذت ببریم ! مردیم از دیدن این همه نفهمی

      Delete
  3. ما نفهمیدیم این بابا رهبر است شاه است شاهزاده است

    ReplyDelete
    Replies
    1. اگه تا حالا نفهمیدی از این به بعد هم نمی فهمی ! خوش باش

      Delete
  4. اين جه استلال غلطيست كه براى يك مناظره تلوزيونى حتماً بأيد رهبر حزبى بود،اتفاقاً براى بيشبرد دمكراسى در ايران درست اين بود كه اًقاى بهلوى در اين مناظره شركت ميكردند و قضاوت را بعهده بينندكان ميكذاشتند.

    ReplyDelete
    Replies
    1. آره ! برای پیشبرد دموکراسی در ایران باید یک شخصیت بین المللی که در این روز های بحرانی میهنمان ایران، داره در اروپا و امریکا دوندگی می کنه لازم است با یک بذله گوی بیکار الدوله و لمپن مناظره کنه تا این آقای لومپن کمی عقده های سرکوب شده دوران جوانی اش تسکین پیدا کنه و همه مشکلات ما حل بشه !

      Delete
  5. رضا پهلوی آنقدر صادق نیست که توی یک مناظره شرکت کنه. معمولا توی مصاحبه های شرکت میکنه که از قبل سوالها مشخص شده باشه

    ReplyDelete
  6. Aaghay moshiri dar bareh Shahzadeh moghrezaneh raftar mikonand. man khaili az danesh ishan bahreh bordeh am. ama ishan gharaz varz hastand.
    Reza pahlavi asar gozar tarin bakhsh az opozesion mast.

    Aghay moshiri, gharaz varzi shama kamelan aashkar ast.

    ReplyDelete
  7. خیلی عجیب است که آقای رضا پهلوی با برنامه ساز آمریکایی مصاحبه میکند، در دانشگاه های خارجی برنامه سخنرانی راه میاندازد، اما وقتی قرار است که به مناظره با یک برنامه ساز ایرانی بیاید، یک باره صحبت از عدم سنخیت مناظره کنندگان میشود! البته آقای بهرام مشیری برنامه ساز و محقق هستند، اما آقای رضا پهلوی هم نه رهبر حزبی هستند، نه پست و مقام خاصی دارند گویا شما در تشخیص جایگاه و مقام آقای رضا پهلوی دچار توهم هستید! محض یاداوری به خاطرتان میاورم که سلطنت پهلوی ٣٥ سال پیش سرنگون شد و آقای رضا پهلوی حد اکثر یک شهروند معمولی است و صحبت از "عدم سنخیت" تنها اسباب خنده و تمسخر است و نشاندهنده خبط دماغ جدی کسی که برای فراری دادن گرگ زاده خاندان پهلوی از پاسخگویی به ننگ و گند خاندان پهلوی، به چنین بهانه های ناشیانه ای پناه میبرد. بگذریم از اینکه در کشورهای دموکراتیک، هر شهروندی حق سوال و پرسشگری از بالاترین مقامات کشوری را دارد و اینگونه بهانه ها نشاندهنده عمق بیگانگی شما با مفاهیمی مثل "پاسخگویی" و "شفافیت" است که از بدیهیات دموکراسی است.

    ReplyDelete
    Replies
    1. پا منبری گرامی ! نخست این که شما فرق "مناظره "با "مصاحبه " را نمی فهمی ! رسانه های خارجی با شاهزاده مصاحبه کرده اند نه مناظره جونم !
      دوم اینکه شما نوشته را دقیق نخواندی ! کجای این نوشته گفته شاهزاده رهبر جایی است ؟ ایشان یکی از رهبران "اوپوزیسیون "است ! چه شما خوشتان بیاید و چه نیاید ! مشیری محقق تاریخ است ؟ لطفا یکی از مقاله ها یا کتاب های تاریخی ایشان را به من معرفی کنید ! اینکه یک نفر برود کتاب های کورش آریا منش و شجاع الدین شفا و دکتر مسعود انصاری را بخواند و آدرس های تاریخ طبری آن را درپا ورقی بردارد و جلوی دوربین رو خوانی کند که نشد محقق عزیز ! نکته سوم اینکه شاهزاده رضا پهلوی سیاستمدار است نه پژوهش گر تاریخ ! آقایان میبدی ، میر فطرس و خسرو فروهر بارها حاضر شده اند با مشیری مناظره کنند این آقا چرا از مناظره با آنها در می رود ؟

      Delete
  8. خیلی جالب است! طرف هنوز به جایی نرسیده، بادمجان دور قاب چینهای درباری دارند دم طرف را توی بشقاب میگذارند که بله، مناظره شازده با برنامه ساز هیچ سنخیتی ندارد! تازه طرف هنوز دستش هم به جایی بند نیست و نیاز به حمایت افکار عمومی ایرانیان برای رسیدن به قدرت دارد.وای به وقتی که دستش به جایی هم بند شد که دیگر بادمجان دور قاب چینها جایگاهش را به خدایی میرسانند. آیا قرار است که افکار عمومی ایران گوسفند وار بدنبال رضا پهلوی بیفتند، بدون آنکه حق پرسش از ایشان را داشته باشند؟ من نمیدانم که چرا شیخ و شاه توقع تبعیت بی چون و چرا از مردم و افکار عمومی ایرانیان دارند؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. مشیری پرست گرامی ! مردم ایران قرار نیست مانند شما که مانند گوسفند دنبال مشیری افتاده اید دنبال کسی بیافتند اما هر چیزی یک قانون و قائده ای دارد . فردا اگر بگویند یکی از برنامه سازان شبکه سی ان ان می خواهد با هنری کیسینجر یا اوباما یا یکی از کاندیدهای مجلس سنا یا کنگره " مناظره" کند همه به ریشش می خندند ! شما ها همان شریعتی پرستان ۵۷ تی هستید که حالا قرآن از دستتون افتاده و مثلا سکولار شدید و دنبال یک منبر سکولار و عوامانه مانند مشیری افتادید ! این آقا حتا کوچکترین آگاهی از اخبار روز نداره وگرنه اون مزخرفات را درباره نسرین ستوده و شاهین نجفی نمی گفت. کسی که حتا نمی دونه تریتا پارسی زن است یا مرد درباره او دقیقه ها سخن پراکنی می کند ...خدا شما پا منبری های این لوپمن را شفا دهد که دست شیعیان علی را از کور دلی از پشت بسته اید

      Delete
    2. doste aziz man ba in keh be aghay moshiri ehtram ghaye hesstem ve eyshan tarikh perdaze khobi hesstend veli ba shoma movafeghem eyshan khili be khodi der siyasste ve messael digr dekhelt mikond chon siyasst kar eyshond nist

      Delete
  9. یک سوال از آقای مشیری و طرفدارانش
    اینجا:
    http://rezaazad4u.blogspot.ch/2013/02/blog-post.html

    ReplyDelete
  10. به همگان پیشنهاد می کنم دیگر پاسخی به این ((روشنگر نسل سوخته )) ندهند.
    ایشان برای هر یک از کسانی که قبول ندارند و حتی برای کامنت گذاران عبارتهای بی ادبانه و تمسخر آمیزی چون لومپن کمی عقده های سرکوب، پا منبری،مانند گوسفند دنبال مشیری افتاده و غیره به کار می برد..
    بعید می پندارم که این شخص بنای یک گفت و گوی منطقی در وب را داشته باشد و یا حتی اساسا معنای آنرا بفهمد.

    ReplyDelete
    Replies
    1. be nezr man passokhi nedarid ke bedehid vela in ra nemigoftid derzemn tarikh perdazi cheh rebti be siyasst dard ke aghye moshiri der in bab sohbet mikonend v nezr ghetei midehan megr melt ra kham gir averdid janem

      Delete
  11. asslan aghaye ostad moshiri tarikh perdaz asst che rebti be ssyast dard ke ba reza pehlvi monazerh kond .khendeh dard eyshan bayd ostad abasse milani monazerh kond der zemn ba ehterami ke berye ostad darem veli der in mored kar eyshan menteghi be nezr nemiayd ossolen melt iran an melte 57nist kamelan messaele sseyassi ra derk mikonend ve in ra az ostad moshiri ne mipeziren eyshan yek bar ham nezr e verzeshidadn ke karshenasse verzeshi bad jori ostad ra kherab kerd.

    ReplyDelete
  12. من دل خوشى از رضا پهلوى ندارم اما بهرام مشيرى را انگلى بيش نميدانم، حيف وقت كه پاى بيسوادى چون مشيرى تلف شود. ما بزرگانى چون دكتر كورش آريامنش، احمد كسروى، على دشتى و فلوادوندها داريم كه براى آگاه ساختن ايرانيان ايستاده جان باختند، ميان اين بزرگان نيازى به بزرگ پرچمدار مكتب پفيوزيسم كه نه سواد براى گفتگو و نه شعور خاموش ماندن را دارد نيست

    ReplyDelete