Tuesday, November 8, 2016

لبریز شدن کاسه‌ی صبرِ ملی گرایان از رفتارِ شاهزاده رضا پهلوی



  برخی سخنان و مواضع شاهزاده رضا پهلوی به ویژه در سه چهار سال گذشته به گونه ای بوده است که موجب دلسردی و ناامیدی گسترده ی طیف های ملی گرا به ویژه هواداران پادشاهی , جمهوری خواهان سکولار و پان ایرانیست ها  شده است. یکی از رویکردهای ناخوشایند ایشان بیانیه ای بود که به مناسبت گرد همایی گسترده ی ایرانیان در روز کورش بزرگ پخش شد که بخش بزرگی از آن به سرزنش شعار " ما آریایی هستیم عرب نمی پرستیم " پرداخته بود و با برداشتی اشتباه از آن به عنوان رویکرد فاشیستی و نژاد پرستی یاد شده بود.
پس از این بیانیه و اشتباهات تاکتیکی گذشته ی شاهزاده,  برای بسیاری این پرسش پیش آمده است که چرا ادبیات شاهزاده کم کم به ادبیات چپ ها نزدیک شده است؟
برچسب نژاد پرست و فاشیست در واقع ابزاری است که جمهوری اسلامی در چند سال گذشته برای سرکوب و خفه کردن صدای مردمی که خواهان پاس داشت شناسه ملی و فرهنگی خود هستند به کار گرفته است. چرا شاهزاده وارد این بازی تبلیغاتی بی سرانجام رژیم شده است؟


"عرب نمی پرستیم " یعنی چه ؟

در کنار این جمله, مردم در پاسارگاد شعار دادند که " زنده باد عربهای ایران ", " حکومت آخوندی همش ظلم همش جنگ ". با کنار هم چیدن این شعارها به آسانی می توان فهمید که مردم ایران خواهان همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان عرب و همچین دوستدار تمام اقوام ایرانی هستند و به زیرکی دست رژیم در جنگ افروزی و ایجاد بحران در منطقه را خوانده اند و نگرانی شاهزاده بی مورد است. در واقع کسی که به دام تبلیغاتی رژیم افتاده, خود شاهزاده است. منظور از " عرب نمی پرستیم " قدیس های اسلامی است که رژیم به نام آنها مردم را به گروگان گرفته است. وگرنه کسی ایرانیان را مجبور به پرستش مردمان امروز قطر , عربستان یا کویت نکرده است. چرا درک این پیام آشکار برای شاهزاده  و مشاورانش سخت است؟

روزی که خواهرم با چشم گریان به خانه آمد 

هرگز  فراموش نمی کنم هنگامی که خواهرم هشت ساله بود روزی با چشم گریان به خانه آمد . آن روز تولد فاطمه زهرا بود و از سوی رژیم به دخترانی که در کلاس نام فاطمه یا زهرا داشتند جایزه داده بودند و معلم پرورشی مدرسه خواهرم را به خاطر داشتن نام ایرانی مسخره کرده بود و گفته بود چرا پدر و مادرت یک نام درست برایت انتخاب نکرده اند.
شاهزاده گرامی شما جای ما باشید چه می کنید ؟ تا به حال به خاطر گوش دادن به موسیقی در ماه محرم و صفر شما را از ماشین به زیر کشیده و کتک مفصلی زده اند ؟ آیا اگر به مردم عربستان جشن چهارشنبه سوری را با زور چماق حقنه کنند و به خاطر خندیدن در سالگرد سوگ سیاوش کتک بزنند و تحقیر کنند آنها حق ندارد بگویند ما ایرانی نمی پرستیم ؟

سکوت شاهزاده در برابر شعارهای" پهلوی, پهلوی, جاوید شاه":

حتی اگر شاهزاده از پادشاهی گریزان است یا به دلیلی که ما نمی دانیم از آن خجالت می کشد  یا در حالتی بسیار خوشبینانه مطرح کردن این شعارها را اکنون ضروری نمی داند!  می توانست از این شعارها به عنوان این که بنیانی که پدر و پدر بزرگش در ایران گذاشته اند با وجود ۳۷ سال تبلیغات منفی رژیم هنوز زنده است و مردم با صدای بلند آن را فریاد می زنند یادی کند.  سکوت مطلق چرا ؟!


پادشاهی یکی از کارت های تاریخی ایران است

شاهنشاهی که کورش بنیان نهاد تا کنون دوبار در تاریخ ایران به وسیله ی عمربن خطاب و روح الله خمینی سرنگون و به خلافت اسلامی تبدیل گشته است.
حتی بسیاری از ملی گرایان جمهوری خواه, پادشاهی را یک کارت برنده ایران می دانند که ممکن است  بخواهند در شرایط بحرانی به  سود منافع ملی از آن بهره ببرند و هرگز خواهان سوختن این کارت تاریخی و حذف آن نیستند .
شاهزاده عزیز, تاج شاهنشاهی ایران که در تبعید به شما رسیده امانتی تاریخی در دستانتان است. صاحب اصلی این تاج نمادین مردم و تاریخ ایران هستند, همان مردمی که در پاسارگاد فریاد زدند " در سرزمین شاهان شاه هرگز نمی‌میرد". روا نیست که آن را به زمین چند مشاور چپ و اصلاح طلب سابق یا پهلوی ستیز بیاندازید تا مانند توپ فوتبال به آن لگد بزنند


No comments:

Post a Comment