Sunday, March 17, 2013

اگر رضا شاه نبود، خوزستانی نبود تا ملی شدن صنعت نفت را جشن بگیریم



رضا شاه نابغه ای که ۱۹۰ سال پس از نادر شاه در کشور اهورایمان ظهور کرد، خوزستان را که تقریبا با نقشه شوم استعمار انگلیس و بی کفایتی شاهان قاجار از دست رفته بود  به دامان میهن بازگرداند .  رضا شاه برای باز پس گیری خوزستان  با سنگ اندازی ها و دشواری های زیادی روبرو شد. او حتا مجبور شد در کشوری که زیر دست شاهان قجر به مدت یک و نیم قرن هیچ سازندگی نشده بود و راه درست و حسابی نداشت نخست  به مدت حدود ۲ سال به سوی خوزستان جاده بکشد تا راهی برای گذر نیروها باز کند  .  انگلستان اخطار کرد هر گونه آسیب به لوله‌های نفت ایران–انگلیس با دولت ایران و شخص رضاخان است، اما رضاخان سردارسپه که از برخورد کنسول بریتانیا سخت خشمگین  شده بود، در حمله به خوزستان شتاب بیشتری نشان داد. رضا شاه زمانی که آهنگ خوزستان کرد گفت : می روم تا خوزستانم را پس بگیرم یا اینکه در ویرانه های شوش دفن شوم . 

3 comments:

  1. انگلیسیها همیشه خواهان تجزیه ایران بودند و در درازای تاریخ از جدا سازی عراق و کویت از ایران به وسیله آنها گرفته تا هم اکنون که برای تجزیه بیشتر ایران در تلاشند که روسیه هم در این راه در کنار انگلستان بوده و هست ولی یک سری انسان ابله نمی دانم چرا اسرار به این دارند که بگویندرضا شاه را که با تلاش فراوان ایران را یک پارچه کرد و از تجزیه آن جلوگیری کرد و ایران را مدرن کرد را انگلیسها که خواهان تجزیه هر چه بیشتر ایران هستند روی کار آورده اند به راستی که شرم آور است

    ReplyDelete
  2. یک مشت "روشنفکر" همیشه طلبکار خود هیچ فکر سازنده‌ای ندارند فقط یاد گرفتند که ایراد بگیرند. این فاجعه بهمن ۵۷ را هم مثل آوار رو سر ملت ایران خراب کردند به جای اینکه خجالت بکشند می‌گویند "خمینی انقلاب را دزدید".

    ReplyDelete
  3. درود بر شما! اگر در فیس بوک هستید لطفا منو ادد کنید من نمیتونم چون بلاک شدم
    http://www.facebook.com/hermidas.shafei.1

    ReplyDelete