Monday, April 2, 2012

نژاد پرستی ترم بسیار سنگینی است ، به زدن این برچسب به خودمان پایان دهیم


در دو روز گذشته پس از کار بسیار زشت گزمه های رژیم جمهوری اسلامی در جلوگیری از ورود شهروندان افغان به باغ صفه اصفهان که مورد اعتراض تمامی گروها و انجمنهای ایرانی و مردم ایران بویژه مردم اصفهان واقع شده در سایت ها نوشتارها و عکس هایی با تیترهای "به نژاد پرستی درایران پایان دهیم " ، " ما ایرانیان نژاد پرستیم " ، " اوج بیگانه ستیزی در ایران " منتشر شده است. نژاد پرستی ترم بسیار سنگینی است. آیا با دو عکس دستشویی و استخر کپی برداری شده از سایت های فیس بوکی پان ترکی می شود به ۷۵ میلیون شهروند ایرانی بر چسب نژاد پرستی زد ؟ 

اشکال کار این است که قوانین مدنی مدون درباره مجازات رفتار نژاد پرستی در ایران وجود ندارد ! گمان می کنید در امریکا چه چیزی جلوی رفتار نژاد پرستی را گرفته ؟ خوب بودن همه مردم امریکا یا چتر قانون و ترس از مجازات ؟

وقتی قلم به دست می گیریم تا چیزی بنویسیم باید مسولیت واژه به واژه و عواقب آن را بپذیریم.  آیا جمهوری اسلامی یک رژیم ناسیونالیست ایرانی است ؟! آیا اگر این افغانی ها می خواستند به مراسم سینه زنی عاشورا بروند جمهوری اسلامی صف آنها را از ایرانی ها جدا می کرد ؟! 

همیشه باید به رفتارهای نژاد پرستی اعتراض کرد اما زدن برچسب های سنگین به یک ملت و یک سرزمین  عواقب بسیار بدی دارد . مگر ما مانند انگلیسی ها شغل شریف برده داری داشته ایم که نژاد پرستیم یا مانند آلمانی ها یهودیان را نسل کشی کرده ایم یا مانند ترکهای عثمانی ۱/۵ میلیون ارمنی را نسل کشی کرده ایم؟ یا مانند صرب ها  در بوسنی قتل عام کرده ایم که سزاوار واژه نژاد پرستی هستیم ؟ تازه تمام مللی که نام بردم همه از زدن بر چسب نژاد پرستی به کشورشان فرار می کنند چون می دانند در دنیای امروز اگر ملتی محکوم به نژاد پرستی شود محکوم به نابودی است. همیشه به رفتارهای نژاد پرستی اعتراض کنیم اما خود زنی نکنیم 


1 comment:

  1. همه اينها كه ميگي اندكي درست هستند اما ملتي كه واسه همه نژادهاي درون خودش مثل رشتي اصفهاني تركي لري كردي و... اين همه جوك ميسازه يك جاي كارش ايراد داره؟
    ملتي كه اين همه مردم نژاد عرب رو به باد فحش و توهين ميگيره و بزرگترين كينه ها رو با اونها (سر چيزهاي بيخود مثل اسم يك خليج و يا حمله مسلمانان در 1300 سال قبل) داره مطمئن باش يك جاي كار ايراد داره و اگر ميتونست همون بلايي كه هيتلر سر يهودي ها آورد سر عربها هم مياره
    من با بعضي از مردم كه حرف ميزنم با جديت تمام ميگن كه عرب جماعت بايد نسلش از بين بره!!!! اين دقيق چيو ميرسونه دوست عزيز؟.
    هنوز هم توي گفت و گوي رايج مردم وقتي ميگن افغاني يك حس بدي دارن انگار از عمله و بنا و معتاد دارن
    اسم ميبرن
    اين همه لاف زدن و بزرگنمايي از قوم آريايي و بزرگي و برتري آيين زرتشت و اينها فرقي با گفته هاي هيتلر نداره چون اون هم نازي ها رو از نسل آريايي ها و برتر ميدونست درست مثل صهيونيست ها!
    اگر كمي ديد اجتماعي قويتري به مسائلي كه داره اتفاق ميفته داشته باشي ميبيني كه در 3 دهه آينده متاسفانه متاسفانه با اين روند فعلي تجزيه ايران عزيز نزديكه مگر اينكه تفكرها اصلاح بشه و تماميت خواهي وچيزي كه من دقيقا اسمشو ميگذارم نژادپرستي از بين بره!
    هميشه ميگن بهتره آدم خودش نواقص خودش رو ببينه و اصلاح كنه تا اينكه بقيه بگن! بحث خودزني نيست بحث اصلاح درون و انتقاده!

    ReplyDelete