Wednesday, January 21, 2015

پاسخ جنجالی سفیر سوئد به صادق زیبا کلام درباره ی واگذاری جایزه صلح نوبل به علی مطهری



چندی پیش صادق زیبا کلام در نامه ای به پیتر تجلر سفیر سوئد از وی درخواست کرد تا علی مطهری را در لیست کاندیداهای جایزه ی صلح نوبل بگذارد . سفیر سوئد در پاسخ به درخواست صادق زیبا کلام چنین نوشت :

آقای صادق زیبا کلام از این که می بینیم جمهوری اسلامی نیز به صلح و جایزه روی خوش نشان داده است خرسند شدیم اما برای گذاشتن نام علی مطهری در لیست کاندیداهای صلح نوبل چند اشکال وجود دارد؛

- نخست اینکه جایزه ی صلح نوبل در کشور نروژ داده می شود و نه سوئد !

- دوم اینکه اگر در کشور ما بود گزینش با یک کمیته است و ربطی به سفیر سوئد ندارد .
- سومین اشکال این است که اگر ما جایزه ی صلح را به علی مطهری بدهیم , آیت الله مرتضی مطهری پدر صلح جهانی می شود و ایرانیان بیشماری که از دست امثال شما و علی مطهری به کشور پادشاهی سوئد گریخته اند و هر ساله مراسم چهارشنبه سوری برگزار می کنند را باید جزو ناقضین صلح جهانی قرار دهیم .

- چهارم می ترسیم دیگر کاندیداها از این که نامشان در کنار علی مطهری گذاشته شده است کل مراسم را تحریم کنند و برنده ی جایزه آن را توهینی به خود دانسته و از ما شکایت کند .

- پنجم اینکه اگر خود علی مطهری برنده شود ناچار می شویم برای احترام به صلح جهانی و ادامه راه ایشان  در پارلمان کشورهای اسکاندیناوی لایحه ی مبارزه با ساپورت را تصویب نموده و  ون های گشت ارشاد برای دستگیری زنان و دختران راه بیاندازیم.

به هر روی از اینکه کوشیدید ما را نیز مانند بخشی از مردم و اپوزیسیون ایران وارد بازی های جناحی خود کنید سپاسگزاریم . اگر روزی خواستیم در کشور پادشاهی سوئد انقلاب فرهنگی کنیم از شما به عنوان زنجیر زن و چاقو کش برای سرکوب دانشجویان ناراضی دعوت خواهیم کرد . از شما نیز درخواست کوچکی داریم که با این آگاهی های شگفت انگیز سیاسی لطفن در دانشگاه درس ندهید ! همچنین به پیروی از رهبر انقلاب  که نام الهام چرخانده را به الهام زهرایی تغییر داد ما نیز پیشنهاد می کنیم نام شما را به " شارلاتان زهرایی کلام " تغییر دهند.

 در پایان از آنجا که به علی مطهری خیلی علاقه مند هستید یکی از جملات صلح جویانه ایشان در مجلس شورای اسلامی  را به عنوان پاسخ نهایی به درخواست شما تقدیم تان می کنیم " خفه شو , پفیوز , بتمرگ ! "