Thursday, October 30, 2014

بیانیه جنجالی ملی-مذهبی ها درباره اسید پاشی و بازداشت تعدادی از آنها



پس از جنایت رژیم جمهوری اسلامی در اسید پاشی به دختران اصفهانی برای امر به معروف و نهی از منکر گروهی از ملی- مذهبی ها بیانیه ای به شرح زیر منتشر کردند :

بسم الله الرحمن الرحیم

در چند روز گذشته گروهی زیر نام اسلام و امر به معروف و نهی از منکر  به روی دختران ایرانی اسید پاشیدند.  ما تنها نگران خدشه دار شدن دین منبین اسلام هستیم و توضیحات زیر را لازم می دانیم :

- اسلام دین مهربانی و رحمت است و خشونت در آن منع شده است . برخورد با بی حجابی چند مرحله دارد ابتدا با زبان خوش تذکر داده می شود اگر موثر نشد سپس با داد زدن و در مرحله سوم با چند کشیده به گونه ای که جای انگلشتان زیاد روی صورت دختر بی حجاب نماند و در مرحله آخر اگر تمام راههای آزمایش شده پاسخ نداد تنها در شرایطی خاص و به حکم حاکم شرع اسید پاشی به صورت بی حجاب انجام می شود.
اسید پاشی در اسلام شرایط خاصی دارد از جمله چون اسلام دین میانه روی است باید غلظت اسید ٥٠% باشد (خیر الأعمال أوسطها). افراد اسید پاش باید زیر نظر دستگاه قضایی کار کنند و دو ثانیه پیش از اسید پاشی حکم به دختر بی حجاب ابلاغ شود .
در پایان ما به مسوولین نظام جمهوری اسلامی دلسوزانه هشدار می دهیم که با این تندروی ها بساط اسلام بزودی در ایران برچیده خواهد شد و نسل های آینده از این خوشبختی ١٤٠٠ ساله بی بهره می مانند .

امضا کنندگان :عبدالکریم سروش, عبدالعلی بازرگان, ابراهیم یزدی, عباس امیرانتظام, اکبر گنجی, محسن سازگارا, روح مرحوم احمد حاج سید جوادی , روح مرحوم یدالله و عزت الله سحابی, محمد توسلی.

پس از انتشار این بیانیه ابراهیم یزدی که جهت درمان پروستات در مطب پزشک نشسته بود بوسیله وزارت اطلاعات دستگیر و به مکان نا معلومی فرستاده شد . همچنین دولت جمهوری اسلامی روح مرحوم احمد صدر حاج سید جوادی را ممنوع الخروج اعلام کرد که با اعتراض شدید برادرش اصغر در پاریس روبرو شد. عباس امیر انتظام نیز که جهت عزاداری برای آیت الله محمدی گیلانی به مرخصی آمده بود با لباس مشکی با لغو مرخصی به زندان بازگردانده شد.