Wednesday, February 29, 2012

زبان مادری از افسانه تا واقعیت


مسئله زبانی در ایران و بازنمایی ها

فارغ از سابقه تاریخی چیزی که اکنون از آن به عنوان مسئله زبان و زبان مادری در کشور ما مطرح می شود روایتی 

مغشوش و بازنمایی نادرستی به نظر می رسد. نگاهی به ترجیع بند بیشتر مقالاتی که در این حوزه نوشته شده اند نشان گر این اغتشاش و وارونگی در بازنمایی واقعیات است: «ایران کشوری کثیرالقوم یا کثیرالمله است».
کثرت قومی یا ملی ایران اغلب بر اساس تکثر زبانی توضیح داده می شود و گویی ایران تنها کشور موجود در جهان است که دارای زبان های محلی است که متفاوت از زبان رسمی به شمار می روند. با توجه به مقدمه که بیان شد چنین ادعایی هرگز درست نیست و ایران نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان دارای تنوع زبانی است که سال هاست در کنار زبان ملی به زیست فرهنگی خود ادامه می دهند.
نمونه هایی در دست است که نشان می دهد که اتفاقا ایران از نظر تنوع زبانی در وضعیت ساده تر یا بهتری نسبت به سایر جوامع مانند ایتالیا و فرانسه قرار داد. هنگام تشکیل دولت-ملت در ایتالیا تنها سه درصد مردم این جامعه در مراودات روزمره خود زبان ایتالیایی را به کار می بردند. در فرانسه تا زمان انقلاب کبیر تنها یک چهارم مردم این کشور به زبان فرانسوی تکلم می کردند و فقط در سال های بعدی بود که با برنامه ریزی های دولتی زبان های کاتالانی، برتونی، باسکی، آلمانی، اوکتسینای و فلمی به عقب رانده شدند.
بسیاری دیگر از کشورها با مسئله ای بنام تنوع زبانی روبرو هستند و کمتر کشوری را می توان یافت که از این موضوع بری باشد. بر این اساس اگر مبنا را بر تعریف ملیت بر اساس زبان افراد قرار دهیم نزدیک شش هزار ملیت در جهان وجود دارند که ۵۸۰۰ مورد از آن ها احتمالا تحت ستم قرار دارند! و اگر “ملیت ها” را گروه هایی بدانیم که هنوز موفق به تشکیل دولت- ملت مستقل نشده اند و به زعم برخی حق تعیین سرنوشت تا مرزجدایی را دارا هستند، باید منتظر تشکیل شش هزار کشور دیگر باشیم. ولی به درستی معلوم نیست که اداره چنین جهانی به چه نحوء امکان پذیر خواهد بود.

واقعیت امر

طرفداران و هواداران مسئله زبان مادری به مسئله تنوع زبان از چه دریچه ای می نگرند؟ راه حل آن ها برای مسئله تنوع زبانی چیست و چگونه با این مسئله برخورد می کنند؟ آیا زبان مادری فقط اسم رمزی برای گشایش یک جبهه جدید است یا برای مدعیان آن دارای ارزش ذاتی است؟
تا کنون کمتر دیده ایم که مدعیان زبان مادری در نوشته ها و دیدگاه های خود راه حل بهتری برای ایران ارائه دهند. اغلب این نوشته با خلط مبحث و موضوع همراه است. چنین مقالات یا سخنرانی هایی با مقداری از فحاشی و توهین به زبان فارسی و فارسی زبان ها و شاعران فارسی گوی آغاز می شود و رویکردی انکار گرایانه به تمدن و فرهنگ ایرانی دارند، و با تعدادی از ادعاهای بدون مدرک در خصوص ستم هایی که گویا از آغاز دوران رضاشاهی به زبان های محلی روا داشته شده است، پایان می یابد. فرض این عده بر این است که “دولت” رضاشاه مانع ترویج زبان های محلی یا آموزش آنها از طریق گسترش زبان فارسی بوده و از این طریق به یکسان سازی فرهنگی و زبانی دست زده است. یکی از جدیدترین نمونه های این ادعا را می توان در گفتگوی یکی از مدعیان زبان مادری و قوم گرایی افراطی در سایت جماران (پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران) مشاهده کرد. مصاحبه کننده در گفتگو با دکتری مجتبی مقصودی نویسنده کتاب تحولات قومی در ایران مدعی یکسان سازی حکومتی در دوره رضاشاه بوده ولی برای توضیح بیشتر ادعای خود از نامه ها و مقاله هایی که برخی از روشنفکران به یکدیگر می نوشتند مصداق می آورد:
« فکت هایی از آن دوران وجود دارد. مثل نامه ها و مقالات روشنفکران آن زمان که صراحتا این مساله را بیان می کنند که ما برای این که مثلا ایران را به فلان جایگاه برسانیم، باید یکسان سازی زبانی انجام دهیم.»
همان طور که ملاحظه می شود مدعی (در اینجا مصاحبه کننده) نمی خواهد یا نمی تواند از اعمال حکومتی که تضمن آن توسط قانون و زور پشتیبانی می شود مصداقی بیابد و تنها به نامه ها و مقالاتی که عده ای از صاحب نظرات به یکدیگر نوشته و یا منتشر کرده اند دلیل می آورد. روشن است که وجود چنین نامه ها و یا مقالاتی تنها بازتاب دهنده گرایش ها و امیال نویسندگان آن ها است نه مدرکی برای ادعاهای اقدامات حاکمیت وقت.
تا کنون دلیل و مدرکی که حاکی از اقدامات سرکوبگرانه شدید در ایران رضاشاهی، نظیر آن چه که در ترکیه زمان آتاترک نسبت به اقلیت هایی چون ارامنه، کردها و علوی و یونانی ها تحمیل شد، دیده نشده است و مدعیان آن نیز فقط ادعای بدون 
مدرک بیان داشته اند....ادامه در سایت چراغ آزادی 

فرزاد شبستری

اسنادی از دوران طلایی خمینی که ۳۳ سال سانسور شده است!

میر حسین موسوی در مورد گلایه برخی افراد از او راجع به دوران ۱۰ ساله امام خمینی می گوید: از من نخواهید که دروغ بگویم یا دلبستگی ام به امام را پنهان کنم. کلمه: شما را نخست وزیر امام می دانند. همواره نیز در سخنان و بیانیه ها و مصاحبه هایتان از دوران نورانی دهه اول انقلاب و راه امام سخن می گویید. اما ایا در کل و در فضای سیاسی ایران در مورد ابعاد شخصیتی امام بزرگنمایی نشده است؟ میر حسین موسوی: مرحوم شریعتی می گفتند" قله دماوند در بلندی ، نیازی به اثبات ندارد ." شخصیت امام هم بزرگ بود و تحول غیر قابل بازگشتی در تاریخ کشور ایجاد کرد و بساط سلطنت را در این مملکت برچید. ... در کشور ما میلیون ها نفر به امام علاقه دارند که من هم یکی از آنها هستم. به رسمیت شناخته شدن این علاقه و معنای رهایی بخش آن در شرایط کنونی سرمایه بزرگی است که ما حق نداریم در این زمینه اشتباه کنیم. باز هم تکرار می کنم که نباید انتظار دروغ از یک همراه داشت، هر چند آن همراه بسیار کوچک باشد.(گفت و گوی کلمه با میرحسین موسوی پیرامون شخصیت امام 
خمینی) برای ملتی که حافظه تاریخی ندارد


:لینک ویدیو برای تماشا 


مجتبی واحدی سخنگوی کروبی شروط مطرح شده از سوی سایت جرس در ملاقات میرحسین موسوی و مجتبی خامنه ای را توهین به میر حسین موسوی و نادرست دانست

در برنامه افق صدای امریکا دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ مجتبی واحدی سخنگوی آقای کروبی در خارج کشور ملاقات مجتبی خامنه ای را با آقای میرحسین موسوی که در سایت جرس و به دنبال آن بی بی سی فارسی مطرح شده بود، نادرست نامید . ایشان همچنین خبرعنوان پیش شرط موسوی برای گفتگوی بدون شنود با علی خامنه ای را توهینی به آقای موسوی نامید . مجتبی واحدی افزود آقای موسوی چیزی برای پنهان کردن ندارد این خامنه ای است که باید از ضبط و شنود گفته های خود بترسد. 


واحدی ادامه داد علی خامنه ای به طور قطع با موسوی وکروبی ملاقات نخواهد کرد چون درک صحیحی از وضیعت بحرانی کشور ندارد. وی افزود اگر خامنه ای درک صحیحی از بحران کشور داشت سه روز پیش از انتخابات مجلس به جنگ علنی با رفسنجانی ، کسی که با دروغ بزرگش موجب رهبر شدن او شد، نمی رفت.


مجتبی واحدی پیشبینی کرد که باند علی خامنه ای بزودی به دست بوسی ملک عبد الله و اوباما و پوتین خواهند رفت .




لینک برنامه افق از دقیقه ۴۵ :


http://www.voanews.com/persian/programs/tv/113209144.html

Tuesday, February 28, 2012

پیام تبریک میرحسین موسوی به اصغر فرهادی !

بی بی سی به نقل از سایت بسیار معتبر و راستگوی "ج" :  حدود یک ماه قبل (اوایل بهمن ماه ۱۳۹۰) در آستانه یک سالگی حبس غیرقانونی رهبران جنبش سبز،  میر حسین موسوی  با وجودی که در حصر کامل خانگی است و دسترسی به هیچگونه اخباری ندارد دریافت جایزه اسکار را  به آقای فرهادی تبریک گفته و آن را در واقع حاصل تربیت صحیح  کودکی اصغر در دوران طلایی امام دانسته است! در این پیام همچنین میرحسین موسوی گفته است اصغر جان خارج از چهار چوب نظام با هنر پیشگان خوشکل هالیوودی دست نده و رو بوسی نکن! یک منبع مطلع دیگری به نام آقای م . ب  هم در تماسی که بی‌بی‌سی فارسی با او گرفت، این خبر را تأیید کرد. برای معتبر شدن  هر چه بیشترخبر قرار شده  این بار سایت اصلاح طلب "ج "یک 
بار دیگر آن را از بی بی سی نقل قول کند تا همه باور کنند


 یکی از گردانندگان سایت "ج " به نام حجت السلام محسن کدیور افزود در واقع پیام اصغر فرهادی این بود که این جایزه هم  

برای غزه است و هم برای لبنان


همچنین این سایت خبر داد که آقای فرهادی قرار است جایزه خود را دو قسمت کند، یک قسمت را  به مسوول ستاد تبلیغات جنگ در زمان جنگ تحمیلی یعنی سید محمد خاتمی تقدیم کند زیرا ایشان انقدر کار تبلیغات را خوب انجام می دادند که بچه مدرسه ای ها برای رفتن روی مین مسابقه گذاشته بودند!  قسمت دوم جایزه را هم  در مرقد امام راحل به نوه گرامی ایشان سید حسن تقدیم کند








Monday, February 27, 2012

شاهزاده رضا پهلوی: سلام بر اصغر فرهادی که با خلق یک جدایی، جهان را دگر بار با فرهنگ و هنر ایران پیوند داد!

سلام بر همه هنرمندان افتخار آفرین

by The Official Site of Reza Pahlavi on Monday, February 27, 2012 at 7:15am ·

سلام بر اصغر فرهادی که با خلق یک جدایی، جهان را دگر بار با فرهنگ و هنر ایران پیوند داد. سلام بر همه هنرمندان افتخارآفرین، در بند و غم دیده سرزمینم که در گرد و غبار سیاست های هنرستیز حکومت اسلامی با خلاقیت های چشمگیرخود، نام ایران و ایرانی را در جهان پرآوازه و سربلند کرده اند. لحظه درخشش طلایی تندیس اسکار در دست های فرهادی، لحظه بازگرداندن غرور شکسته ایران و ایرانیان بود. سپاس بیکران از همه بازیگران و دست اندرکاران فیلم «جدایی نادر از سیمین» که با دریافت اولین تندیس طلایی اسکار، امید و افتخار را برای ما ملت ایران به ارمغان آوردند.

خداوند نگهدار ایران باد

رضا پهلوی  

Sunday, February 26, 2012

ما با سینما مخالف نیستیم ! ما با آنهایی که به سینما می روند مخالفیم


ما با سینما مخالف نیستیم ! ما با آنهایی که به سینما می روند مخالفیم: امام خمینی به مناسبت بردن جایزه اسکار، فیلم جدایی نادر از سیمین!


Thursday, February 23, 2012

دیدگاه سید علی خامنه ای درباره برادرش سید هادی!


 سید هادی روزها در جبهه اصلاحات بر علیه ما مبارزه می کنه ! شب ها میاد بیت با هم شام می خوریم و تعریف می کنیم !



Wednesday, February 22, 2012

آیا وزیر اطلاعات در زمان میر حسین موسوی در جلسه هیات دولت شرکت میکرده یا نه ؟!

میر حسین موسوی درباره شکنجه ها و اعدامهای دهه ۶۰ که در زمان نخست وزیری ایشان انجام گرفته است گفته ، دولت در این امور دخالتی نداشته است ! هواداران ایشان هم می گویند ایشان خبر نداشته است . با توجه به اینکه بیشتراین جنایات توسط وزارت اطلاعات انجام گرفته است ،  پرسش اینجاست که مگر وزیر اطلاعات در جلسه هیات دولت شرکت نمی کرده است ؟ آیا هیچ گاه وزیر اطلاعات  هر چند به صورت  کلی به ما فوق خود گزارشی نداده؟! آیا میرحسین موسوی هیچ گاه از زیر دست خود پرسشی نکرده ؟ آیا میر حسین هیچ گاه از زندان اوین و دیگر شکنجه گاه های رژیم بازدید نکرده ؟! آیا انکار همه چیز توهین به شعور مردم ایران نیست ؟! 

Saturday, February 18, 2012

گفتگو با بهرام مشیری بخش دوم: طنز!

مجری : آقای مشیری از اینکه باز دعوت ما را پذیرفتید خیالی سپاسگزارم! شما تا به حال چند جلد از ترجمه تاریخ  تبری را خوانده اید ؟!

مشیری: تاریخ تبری که چند جلدی نیست! یک پمفلت ۲ برگی است که روی  یک برگش درباره فرار حسین از مدینه به مکه  در زمان یزید نوشته و برگ دیگرش هم درباره کشتار بنی قریظه در زمان پیامبر اسلام . ما هم هفته ای دو بار اینها  را در برنامه رو خوانی میکنیم و توضیح میدیم !

مجری : کتاب ماموریت برای وطنم را کی نوشته ؟!

مشیری : شجاع الدین شفا هنگامی که مشاور فرهنگی دربار بود رفت پیش شاه و گفت من بدهکارم. شاه هم گفت یک کتاب به نام ما بنویس و بفروش بدهکاریت را بده! وگرنه شاه اصلان سواد نداشت که کتاب بنویسه! البته دکتر شفا هم بیسواد بود اما شاه از اون بیسواد تر بود !

مجری : دیدگاه شما درباره کتابهای دکتر شفا چی هست ؟!

مشیری: چند تا کتاب بی مایه نوشته که ارزش خوندن نداره و چند تا کتاب بی ارزش مانند عشق لامارتین و کمدی الهی را هم داده این و اون براش ترجمه کردند ! این آقا مشاور فرهنگی شاه ایران بود که گناهی نا بخشودنی است ! اگه رحیم مشایی مشاور شاه بود بهتر بود !

مجری : پس چرا آکادمی آکسفورد دکتر شفا را جزو یک هزار تن متفکر قرن بیستم معرفی کرده ؟!

مشیری : این سلطنت طلب ها  با چماق به دانشگاه آکسفورد حمله کردند و آنها هم  از ترسشان این آقا را در لیست متفکران قرن بیستم گذاشتند !

مجری :  شما هر گاه سخن از رفاه اقتصادی در دوره پهلوی میشه می گویید آزادی از نان مهمتر است! پس چرا با  بر چیده شدن  نظام ارباب رعیتی که ۲/۳ مردم ایران آن زمان آزاد شدند به بهانه کم شدن نان مخالفت می کنید ؟! بالاخره نان مهم تر است یا آزادی ؟!

مشیری : نه خیر ! نه خیر ! شما دارین مغالطه مصادره  به مطلوب میکنید ! من اتفاقا کتابی از یکی از شازده های قاجاری  در برنامه ام خواندم که مزیت های نظام مفید ارباب رعیتی را توضیح داده ! ۱۰ درصد محصول به رعیت و ۹۰ درصد به ارباب می رسید که خیلی  عادلانه بوده !! در ضمن اگر کسی هم خلافی میکرد همان ارباب کوندش میکرد یا شلاقش می زد که دیگر 
نیازی به دادگستری هم نبود

مجری: مدرک  تحصیلی شما چی هست ؟!

مشیری: استادی !

مجری : استادی در چه زمینه ای ؟!

مشیری: من استاد غلط گیری هستم ! هر کسی که کتابی یا شعری بنویسه یا فعالیت فرهنگی یا سیاسی کنه من غلطش را می گیرم ! تا حالا  غلط های سعدی و حافظ و مولوی رضا شاه پهلوی و کسروی و نظامی گنجوی و خالقی مطلق و قوام السلطنه و امیر کبیر و خیلی های دیگه را گرفتم !



مجری: دیدگاه شما درباره علی بن ابیطالب چی هست؟


مشیری: علی پا دو محمد بود! کسی هم قبولش نداشت برای همین هم کشتنش ! جای قبرش را هم به کسی نگفتند چون وجهه بدی داشت ترسیدند دشمنانش بروند قبرش را خراب کنند ! اما در مقابل معاویه خیلی آدم محبوب و خوبی بود و از بزرگان اسلام بود!  چون هیچ کدام از این اتفاقات برایش نیفتاد !


مجری: خب همان کسانی که علی را کشتند معاویه را هم ترور کردند اما زخمی شد و جان به در برد! قبر معاویه را هم که جایش معلوم بود خرابش کردند و استخوانها یش را سوزاندند !  این هم شد استدلال ؟!


مشیری: ما همواره از روش " از بغض علی نه از حب معاویه " استفاده می کنیم! گاهی هم از بغض پهلوی از جمهوری 
اسلامی تعریف میکنیم ! شما مغالطه نکن ! جواب هم نده چون منبر همیشه یک طرفه است!


مجری : دادگستری مدرن، آموزش و پرورش ، دانشگاه و ساخت زیر ساخت اقتصادی و پیشرفت هنر و ورزش ایران به وسیله چه کسی انجام شد ؟


مشیری : آزادی خواهان مشروطه ! 

مجری : صدام چرا به ایران حمله کرد ؟!

مشیری: سلطنت طلبها تحریکش کردند و این جنگ را روی دست ما گذاشتند !البته باید با انصاف بود و این حقیقت را هم گفت که خمینی هم کمی تقصیر داشت ! 

مجری: لابی های جمهوری اسلامی در خارج  را هم می شناسید ؟!

مشیری: بله، خانم تریتا پارسی !

مجری : تریتا پارسی مرد است!

مشیری: چه میدانم ! پس چرا اسمش شبیه خانم ها است ؟!!

مجری : چرا مصدق در دهه ۳۰ در مجلس شورای ملی را تخته کرد ؟

مشیری: چون در دهه ۴۰ و ۵۰ مجلس شورای ملی فرمایشی شد ! 

مجری:  اگر یکی از این رخداد های  تاریخی را میشد متوقف کرد شما کدام را ترجیح میدادید ؟! حمله اسکندر ، حمله تازیان یا حمله مغول به ایران ؟!

مشیری: ۲۸ مرداد !



Wednesday, February 15, 2012

جنبش تکثر گرا است اما تنها کسانی که در چهار چوب نظام شعار می دهند جزو جنبش هستند!

این جمله های متناقض شوربای بیراهه زرد نا امیدی من را یاد این جمله امام راحلشون انداخت که فرمود
! لکن همه آزاد هستند که به جمهوری اسلامی رای بدهند 


آیا با شعار الله و اکبر می توان به جنگ رژیمی رفت که با همین شعار روی کار آمده ؟!

هم میهن چرا به جای شعار الله  اکبربر روی پشت بام فریاد نزنیم زنده باد ایران ؟ اگر یادمان باشد شعارهای اساسی که کمر این رژیم را شکست " نه غزه نه لبنان جانم  فدای ایران "، " استقلال آزادی جمهوری ایرانی " و مرگ بر اصل ولایت فقیه" بود  که هنوز مزدوران  و لابی های رژیم از پاک کردن آن عاجزهستند! شعار الله اکبردر این دوره از تاریخ ایران ضمن احترام به باورهای شخصی افراد،  یعنی تایید اسلام حکومت گر! یعنی تایید قانون اساسی اسلامی این رژیم ! یعنی ما هنوز از این رژیم گذر نکرده ایم!  چطور است که آزادی خواهان مشروطه شعار می دادند زنده باد ایران زنده باد آزادی !اما ما اکنون پس از ۳۳ سال زجر و شکنجه بوسیله اسلام حکومتگر باید شعارهای اسلامی سر دهیم ؟!اگر می خواهیم به سرنوشت ابومسلم خراسانی دچار نشویم باید با شیوه یعقوب لیث صفاری به جنگ این رژیم نابکار و هزار چهره برویم! با شعار الله و اکبر به جنگ حزب الله رفتن مانند  گفتن " هایل هیتلر "  !!برای  جنگیدن با حزب فاشیست نازی است

Tuesday, February 14, 2012

آخوند دزد رفسنجانی: من ده برابر امیر کبیر کار کرده ام !


پاسخ ما به رفسنجانی : زندگیت که مانند میرزا آقا خان نوری پرازخیانت و فساد بود ! اما امیدواریم سرنوشتت ده برابر امیر کبیر تلخ باشد !

 سایت حکومتی جهان،نوشت: هاشمی رفسنجانی در گفتگویی که روز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه با روزنامه شرق انجام داده در پاسخ به سوال که آیا وی می خواسته امیرکبیر دوران باشد،گفته است:این طور نبود که امیر کبیر بخواهد برایم الگو باشد. وی همچنین به صورت تلویحی خود را بسیار توانمندتر از امیرکبیر دانست و گفت:همان‌طوری که می‌دانید عمر صدراعظمی امیرکبیر حدود سه سال بود و کارش را شروع کرد، آن همه سلطه اجانب و نفوذ سفارتخانه‌ها و وضع بد دربار و هزار فامیل و اینها خیلی به وی میدان نداد. یک نمونه‌هایی از کار را در همه بخش‌ها امیرکبیر آغاز کرد. شرایط بعد از دفاع مقدس ایجاب می‌کرد که در آن زمان ده‌ها برابر از آنچه که امیرکبیر توانست به سراغ آن برود، انجام شود. این آخوند دزد جنایتکار همچنین گفته " کشور در همه زمینه‌های زیربنایی عقب بود و باید به همه آنها می‌پرداختیم که پرداختیم. خیلی موارد روبنایی یا خرابی‌های جنگ، حقیقتا‌ برای کشور کشنده بود. غرب و جنوب کشور منهدم شده بود. به علاوه عقب‌افتادگی ناشی از رژیم طاغوت را هم داشتیم. فکر می‌کنم امیرکبیر در یک فرصت کوتاهی در آن شرایط، کارهای خوبی شروع کرد."

امیر خرم، از اعضای رهبری نهضت آزادی: ما خندقی هستیم در دور قلعه نظام وظیفه ما اینست که اجازه ندهیم افراد ناراضی از قلعه خارج و جذب اپوزوسیون بر انداز شوند !



این سخنان را با دقت بخوانید.

"خود بنده در سال ۱۳۸۰ یک دوره زندان را تجربه کردم. وقتی از زندان بیرون آمدم، یکی از همین آقایان اطلاعاتی پیش من آمد و به من گفت که سعی کنم دیگر فعالیت سیاسی نکنم. من در آن زمان برای ایشان مثالی زدم که متاسفانه آن مثال هنوز هم مصداق دارد.  به او گفتم که جمهوری اسلامی مانند یک قلعه است که جمعی در آن زندگی می کنند و جمعی هم بر این قلعه حاکمند. گروه های قانونی مانند نهضت آزادی و سایر احزاب قانونی، مانند خندقی هستند که دور تا دور این قلعه کنده شده است.  رسالت و وظیفه ما به عنوان یک گروه اپوزیسیون این است که هر کسی که از رفتار حاکمان قلعه ناراضی بود و خواست از قلعه بیرون برود، طبیعتا می افتد در درون نیروهای اپوزیسیون و ما وظیفه داریم نگذاریم آنها به سمت نیروهای مقابل بروند که نیروهای برانداز هستند و آماده جذب این نیروها هستند تا علیه قلعه فعالیت کنند.  من آن روز به آن مامور امنیتی گفتم که سعی نکنید این خندق را پر کنید. چون وقتی شما این کار را بکنید، آنهایی که از درون این قلعه فرار می کنند بر اساس جاده ای که شما برایشان ترسیم کرده اید، مستقیم به سمت نیروهای برانداز می روند.  الان هم همین پیام روشن و شفاف را می شود به آقایان داد. در شرایط بعدی و در فردای امروز که این نیروهای پایبند قانون حضور نداشته باشند، کسانی سردمدار اعتراضات مردمی خواهند شد که ممکن است اساسا اعتقادی به نظام نداشته باشند. آن وقت است که نه از تاج، نشانخواهد بود و نه از تاجنشان . ما نگران این هستیم"

(امیر خرم، از اعضای رهبری نهضت آزادی)

Thursday, February 9, 2012

سلمان فارسی هم به تقلید از حاج سید جوادی از مردم ایران عذر خواهی کرد



ملت شریف و بزرگوار ایران هدف من از شرکت در حمله تازیان به ایران وراهنمایی آنها  همانگونه که خلیفه فقید مسلمین عمر، قول داده بود ایجاد برابری و برادری بود. پس ازسرنگونی شاهنشاهی فاسد و خائن و خودکامه  ساسانی  ما را در دولت موقت به فرمانداری  تیسفون گماردند، فکر کردم پس از اینکه کار ساسانیان را تمام کردیم عمر و تازیان مسلمان بر می گردند به حجاز و شتر چرانی می کنند، اما آنها ماندند و این قیام را از ما دزدیدند! و مرا مجبور کردند از فرمانداری تیسفون استعفا دهم! و به آدم کشی و تجاوزادامه دادند

هدف من از این کار ایجاد برابری و برادری بود حالاکه  نشداز شما عذر می خواهم! اما بدانید تمام اینها تقصیر این پادشاهان فاسد و خائن ساسانی بود، زیرا پس از سرکوب قیام مزدک دیگر راهی برای ما باقی نمانده بود به جز اینکه دست به دامن این مسلمانان عزیز حجاز شویم!

به تازگی نامه ای به خلیفه وقت نوشته ام که این حجاج بن یوسفی نژاد را که در عراق عجم زیاد جنایت کرده است عدم کفایتش را صادر کند و آشتی ملی کنیم تا مبادا این خلیفه گری اسلامی که در ایجاد آن کوشیده ایم به خطر بیفتد!

مردم ایران نام من دو قسمتی است ! سلمان فارسی ! که قسمت اول مذهبی و قسمت دوم ملی است ! من اولین ایرانی ملی-مذهبی هستم ! ما ملی-مذهبی ها چند ویژگی داریم ! اول اینکه همگی بالای ۱۰۰ سال عمر می کنیم! دوم اینکه هر اندازه این اسلامیون عزیز از ملت ما بکشند ذره ای از مهر ما به آنها کم نمی شود و ذره ای از نفرت ما به سیستم پادشاهی هم کم نخواهد شد! سوم    اینکه از ما تنها در دولت های موقت استفاده خواهد شد! چهارم اینکه چون ما خودمان کسی نیستیم همواره زیر علم این و آن 
سینه می زنیم


!ارادتمند شما حاج سید سلمان فارسی

Tuesday, February 7, 2012

اگر خمینی زنده بود و میخواست مدل حاج سید جوادی از مردم ایران عذر خواهی کند چه می نوشت ؟! (طنز



مردم شریف ایران از اینکه انقلاب از مسیر خود منحرف شد از شما واقعن عذر می خواهم

لکن قانون اساسی که امروز شما را به بردگی کشیده را من ننوشتم ! عبد الکریم لاهیجی و بنی صدر و حاج سید جوادی  و بازرگان نوشتند! من تنها آن را خواندم و نکته ای خلاف اسلام در آن ندیدم اما خیلی خوشحال شدم هنگامی که دیدم شما مردم بزرگوار ایران را در این قانون اساسی کت بسته تحویل من دادند! شما هم اگر جای من بودید مرگ من آن را امضا نمی کردید ؟!

 کسانی که در چند ماه اول انقلاب تیر باران شدند در دوره حاج سید جوادی  وزیر وقت دادگستری و ابراهیم یزدی  دادستان انقلاب، هم حزبی حاج سید جوادی بود! من آخوند بی سواد کجا نام این سردار و سرلشکر ها را می دانستم

من واقعن می خواستم آب و برق و گاز را رایگان کنم اما صدام و استکبارجهانی جنگ به ما تحمیل کردند و نشد. انشا الله در انقلاب بعدی رایگان می شود!

لکن من تئوری ولایت فقیه را داده بودم اما بنی صدر نزد ما آمد و گفت اگر اینجور بگوییم مردم از ما روی برگردان می شوند و از دهان ما بیانیه ای منتشر کرد و در آن گفت ما جمهوری مانند فرانسه می خواهیم که دروغ بود پس بنی صدر شما را فریب داد نه اینجانب!

اینکه آقای بازرگان عکس ما را در ماه دیدند و ریشمان را لای قرآن، هم تقصیر شاهان خائن پهلوی  بود! لکن اگر بازرگان را به جای فرنگ و تحصیل دروس کفر آمیز به کره ماه فرستاده بودند میفهمید که عکس ما در ماه نیست !

خامنه ای را هم که اکنون بر شما حاکم است. رفسنجانی با نقل قولی دروغ از من رهبر کرد و من بی تقصیرم. جنگ هم که شش سال بیشتر طول کشید تقصیر رفسنجانی بود او به من گفت که کار صدام را یک سره خواهیم کرد من که گناهی نداشته ام !

رژیم  پهلوی به رهبری من سرنگون شد! که این منتی است از جانب من بر شما.  حالا اگر بعدش خوشبخت نشدید و پشیمان شدید این دیگر مشکل خودتان است! در ضمن عده می خوستند انقلاب را از من بدزدند که نتوانستند.

 حتا آخوند شدنم هم تقصیر خودم نبود، لکن در دوره قاجار مدرسه ای نبود که ما برویم. ناچار رفتیم آخوند شدیم که این هم تقصیر شاهان قاجار بود که راهی جز آخوند شدن برای ما نگذشته بودند !

در پایان تمام تقصیر به گردن شاه بود و بعدش هم کسانی که نتوانستند انقلاب را از من بدزدند یا اینکه من انقلاب را از آنها دزدیدم، داوری اش به عهده شما امت عزیز

و السلام و علیکم ، روح الله الموسوی الخمینی

Monday, February 6, 2012

جناب حاج سید جوادی این نامه عذر خواهی بود یا توجیه همکاریتان در فاجعه ۵۷ و نمک پاشی بر زخم کاری که به پیکر ایرانیان زده اید؟!

جناب حاج سید جوادی ! نخست که تیتر نامه را دیدم گمان کردم شما واقعن از کردار گذشته اتان پشیمان شده اید اما نامه شما تنها توجیهی برای مشرکتتان در فاجعه انقلاب ۵۷ و دلایل واهی در رها کردن همه چیز به سود آخوندهای تمامیت خواه بود!

گمان کردم می خواهید از مردم ایران به خاطر ۶۰۰ هزار کشته جنگ ، بیش از ۱۰۰ هزار اعدامی و یک میلیون جانباز روی ویلچر یا گوشه آسایشگاههای روانی  که در دوره رهبر فقید انقلابتان به این روز افتاده اند پوزش بطلبید !

گمان کردم می خواهید از این که روزی وکیل خلخالی و مهدوی کنی و سید علی خامنه ای بوده اید اظهار شرمساری کنید و بگوید که حکومت وقت حق داشت آنها را در زندان نگه دارد تا مردم ایران آسوده زندگی کنند!

خیال کردم از بچه های ایرانی که در کلاس ها از فرط گرسنگی غش می کنند پوزش می خواهید ! آخر این بچه ها در دوره شاهی که خائن و فاسد  نامیدی اش روزی  یک وعده خوراک رایگان می خوردند تا شب گرسنه سر به بالین نگذارند !

گمان کردم می خواهی از کارگرانی که در رژیم خائن و فاسد پهلوی در سهام کارخانه ها شریک بودند اما امروز در رژیم سالم محبوبت هر ۸۹ روز یک بار اخراج می شوند تا مزایای کارگری نصیبشان نشود یا چند ماه است حقوق ناچیزشان را نگرفته اند
عذر خواهی کنی !

خیال کردم می خواهی از زنان ایرانی که هم روسری و هم تو سری نصیبشان شد پوزش بخواهی!

گمان کردم می خواهی از کارخانجات تعطیل شده، پالایشگاههای فرسوده،  پنج استان ویران شده جنگ، نیروی هوایی از کار افتاده و هواپیمایی ورشکسته و آبروی بر باد رفته ایران پوزش بخواهی !

خیال کردم میخواهی از روابط نهضت آزادی با جمال عبد الناصر دشمن درجه یک ایران، کسی که نام جعلی بر خلیج فارس را رواج داد و وعده داده بود نهارش را تلاویو و شام شبش را اهواز بخورد، پوزش بخواهی!

حاج سید احمد آقا! کمی سر مبارکتان را از زیر برف بیرون بیاورید ! مشکل قانون اساسی که شما در تدوینش شرکت داشته اید تنها افزودن ولایت فقیه بجای کلمه رهبر نیست! همین که دین رسمی را در آن شیعه اثنی عشری گزارده اید یعنی تبیض دینی ، یعنی بقیه دینها غیر رسمی هستند و به گونه ای تبیض جنسیتی برابر با قوانین اسلامی را هم در بر دارد! آخرهر بند در قانون اساسی افزوده اید در صورتی که مخالف با اسلام نباشد! مرجع رسیدگی به اینکه چیزی خلاف اسلام نباشد مگر کسی به جز آخوند است ؟

جناب حاج سید جوادی آدم اگر روشنفکر باشد به دنبال آخوند راه نمی افتد حتا اگر از آسمان سنگ ببارد! یکبار با خودت فکر کن اگر آب و برق و گاز و اتوبوس رایگان می شد و ماهی ۷۵۰ تومان آن روز پول نفت به حساب هر ایرانی واریز می شد، دیگر کسی نیازبه کار کردن نداشت. آموزگار و مهندس و پست چی و کشاورز و کارگر همه در خانه می نشستند و با حقوق رهبر فقید انقلابت زندگی می کردند! حتا کسی اشغال خانه ات را جمع نمیکرد و اشغال از سر و کله مبارکت بالا می زد

از افتخار مشارکت با خمینی در اعتراض سال ۴۰ گفتی! مگر در سال ۴۰ چه اتفاقی افتاده بود ! واگذاری سهام کارخانجات به کارگران، دادن حق رای به زنان، ملی شدن پارک ها و جنگلها، و رهایی ۲/۳ ازمردم ایران آن روز از نظام برده داری ارباب رعیتی. جناب حاج سید جوادی دلیل مخالفت شما با این اصلاحات و واگذاری این امتیازات به ما مردم ایران چه بوده که با افتخار از آن یاد می کنی ؟!

جناب حاج سید جوادی روشنفکر دینی یعنی چی ؟!  جمهوری اسلامی یعنی چی ؟  لطفا و واژه هایت را برایم تعریف کن

جناب حاج سید جوادی از آینده کشورم می ترسم می دانی چرا؟ آخر به زبان عامیانه هنوز سر گنده  انقلاب اسلامیتان زیر لحاف است! می ترسم سرنوشتی که شما برای ما نسل سوخته رقم زدید به نابودی ایران بیانجامد! لطفا دیگر از من  پوزش نخواه ....
!

Saturday, February 4, 2012

در چشم حقیقت خاک مپاش



 


اینجا مجلس کشوری است که سالانه میلیاردها دلار پول منابع زیرزمینی اش -  بصورت علنی
و غیر علنی تقسیم و یا شاید تاراج می گردد!

در حالیکه باد بر روی میز این نمایندگان فرمایشی به پرچم دیگران می وزد چه تاسف بار و خجالت آور



HydroForum ® Group
  
HydroForum ® Group
  
کسانی که بقای خود را در حمایت از بحران سازهایی می دانند که تضمین کننده وجودشان هستند و براي سركوب مطالبه گران حق و عدالت و راي خود مزدور مي فرستند
HydroForum ® Group
و این وضعیت ایرانیان است در شهرهایشان
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group 
HydroForum ® Group
پس آن میلیاردها دلار چه می شوند که حال روز ایرانیان بی پناه اینگونه است؟ 
بد نیست نیم نگاهی به جاهایی که قسمت کوچکی از پول نفت ایران در آنجا خرج می شود بیاندازیم
  
HydroForum ® Group
فکر میکنید زنان سرزمین ما میتوانند به این صورت در مجامع عمومی ظاهر شوند؟
  
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
نه نمیتوانند!
سهم زنان آزاده سرزمین ما ایران !!!!
  ایناست
تنها برای برخورداری از ابتدایی ترین حقشان و نه چیزی بیشتر
HydroForum ® Group
آن خرمشهر زیبا را بعد از حتی 24 سال آزادی ببینید
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
HydroForum ® Group
در حالیکه شهرهای جنگی لبنان با پول نفت در مدت تنها 3 ماه بازسازی شدند  
HydroForum ® Group
    قبل از کمک های ایران HydroForum ® Groupبعد از کمک های ایران HydroForum ® Group  ایران یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیاست اما ... مردمان رنج دیده اش برای نیازهای اولیه شان باید اعضای بدن خویش را بفروشند HydroForum ® Group

Wednesday, February 1, 2012

متن کامل بشارت نامه جبهه ملی به مناسبت ورود خمینی ! خورشید این بار از غرب طلوع می کند 


!بدین وسیله برگزاری مراسم ختمی از ساعت ۴ تا ۷ عصر ۲۵ بهمن ماه را به آگاهی میرسانیم ! شورای هماهنگی فرصت سوزی و هرز دهندگی نیروها، معروف به راه سبز امید

از خواهران و برادران عزیز خواهشمندیم کفل های خود را برای باتوم های نیروهای ضد شورش سپاه و سر و صورت خود را برای پنجه بوکس بسیجی های ولی فقیه آماده کنند! لطفا راس ساعت اعلام شده در محلهای تعیین شده حضور به هم رسانید تا از پذیرایی برادران حزب الله محروم نمانید! هدف ما فشار از پایین و چانه زنی از بالاست! پس توجه کنید که راهپیمایی سکوت است اما اگر از شدت درد کتک ها خواستید بنالید میتوانید بگوید: هم غزه ، هم لبنان فعلا بی خیال ایران! امام دوران طلایی کی از قبر بیرون می آیی!

 پیشاپیش از رهبر معظم انقلاب پوزش می طلبیم و امیدواریم که پس از شکنجه و تجاوز به دستگیر شدگان دست کم محل نگهداری آنان را به خانواده هایشان اعلام نمایند

!از اینکه با اینهمه فرصت سوزی و هرز دادن نیروهای مبارز هنوز به ما اعتماد دارید بینهایت سپاسگزاریم

!شورای هماهنگی راه سبز امید هر روز نرم تر از دیروز